Superduke-tråden

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Stoppa i mitt batteri & starta upp den idag. Grymt skönt att få höra Akra-sången och skjuta lite eld igen :yoparty


Dock, precis när jag starta den så var avgaserna lite som efter en gammal SAABturbo, så där mysigt ljusblå. Dock bara under nån sekund, men det räckte för att jag skulle se att det läcker precis i klamman. Alltså den som sitter i höjd med bakdämparen på bifogad bild. Nån mer som vart med om detta? Klamman sitter så tajt den bara kan :va
 

Bifogat

  • sdr_ny 008small.jpg
    sdr_ny 008small.jpg
    108.1 KB · Visningar: 135

Jorvel

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Hägersten
Hoj
2005, KTM Superduke
Jag har också lite läckage i klamman till min akrapovic dämpare. Den sitter som berget. Det har säkert ingen betydelse. men man vill ju att allt ska vara tätt och perfekt puts bög som man é
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
Jag har också lite läckage i klamman till min akrapovic dämpare. Den sitter som berget. Det har säkert ingen betydelse. men man vill ju att allt ska vara tätt och perfekt puts bög som man é

1. Lossa klämman helt
2. Lossa bultarna till Akra-blåsen
3. Torka av sotet
4. Spruta på 5-56 eller liknade på kontaktytorna
5. Sätt på klämman och spänn den.
6. Spänn bultarna till Akra-blåsen
7. Starta motorn och låt avgasrören bli supervarma och då kommer 5-56 fungera som en tätning när det bränner fast.
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Tog precis oskulden på nya R:en. Kallt, åkte hem när det började snöa :gnissla blev bara tre mil.

Låter som en symaskin men jag kan inte sluta le :D Fan vilken rolig hoj!!!

Nån mer som trotsar kylan? Nu får det sluta snöa så jag kan åka lite mer...
 
Last edited:

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
Graves burkarna till SuperDuken ska tydligen ha grym akustik, bättre än Akra burkarna sägs det:näsblod Myt eller sanning? Någon som har en länk till video eller audio fil på Graves burkarna?
 

Stånka

xxx
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Mariestad
Hoj
KTM 990 SuperDuke. KTM 640 sm. KTM 520 sx
Tog precis oskulden på nya R:en. Kallt, åkte hem när det började snöa :gnissla blev bara tre mil.

Låter som en symaskin men jag kan inte sluta le :D Fan vilken rolig hoj!!!

Nån mer som trotsar kylan? Nu får det sluta snöa så jag kan åka lite mer...

Japp, har vart ute sen i januari o kört lite när vädret tillåtit,. Mest på motarden men även SD:n har fått sträcka lite på sig :) Här har vi ju nästan inte haft nån snö alls i vinter...Helt ok för mej :tummenupp
 

masse

Love is for Poets
Gick med
6 Jun 2003
Ort
08
Hoj
RepsolHynda
Färgkod??? -05 svart plast å går fälgar

Tja.

Någon som vet vad det är för färgkoder eller vart jag kan hitta dom?

Svarta färgen på kylarvingarna

Silver/Grå färgen på fälgarna
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Var med ute och luftade hojen i dag. Fick dock aldrig upp någon temperatur i däcken för när jag tänkte powerweela lite fint så spann det hela tiden i stället. Ja ja sommaren kommer väl.
Tycker dock att den låter lite symaskin och undrar fortfarande om det finns några billigare slip-on än acra för mellan 13-15´..... Tycker att wings är snygga! Är det någon som vet om de passar på SD (bild?).
 

Fredde69

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia RSV
Jag drog en repa i fredags. Acra och mappad samt två kugg större bakdrev. Det vart en väldig skillnad faktiskt. Nu väntar man på varmare väder bara...
 

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
Var med ute och luftade hojen i dag. Fick dock aldrig upp någon temperatur i däcken för när jag tänkte powerweela lite fint så spann det hela tiden i stället. Ja ja sommaren kommer väl.
Tycker dock att den låter lite symaskin och undrar fortfarande om det finns några billigare slip-on än acra för mellan 13-15´..... Tycker att wings är snygga! Är det någon som vet om de passar på SD (bild?).

Tycker dessa låter rätt bra. Har för mig att Leo Vince burkarna skulle vara billigare än Akra iallafall. Ingen aning vilken pris nivå vad HP ligger på. Någon på forumet som kanske vet?

http://www.youtube.com/watch?v=z9BULmYb-q8&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=e0P5d6OLqQI&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=0Mb5M6X5DYI&feature=related
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Då har man tagit premiärturen :yoparty , två timmar blev det ungefär sen blev det för kallt.
Nu är det snart sommar!!
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Ojj proffsigt med NM, jag tog i "lagom"!?

/A

Lagom är alltid bäst :tummenupp körde också med "lagom"

För övrigt så opererade jag om häcken på min i helgen, och det känns som att jag behöver gå ett varv med loctiteflaskan sen, var en och annan skruv som satt VÄLDIGT löst.
 

Mircus

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250F exc -08
Var med ute och luftade hojen i dag. Fick dock aldrig upp någon temperatur i däcken för när jag tänkte powerweela lite fint så spann det hela tiden i stället. Ja ja sommaren kommer väl.
Tycker dock att den låter lite symaskin och undrar fortfarande om det finns några billigare slip-on än acra för mellan 13-15´..... Tycker att wings är snygga! Är det någon som vet om de passar på SD (bild?).

Seabring twister sitter rätt bra enligt min mening, gött ljud är de med.
Är nog några tusenlappar billigare.
/m
 

Bifogat

  • PICT2980.JPG
    PICT2980.JPG
    93.4 KB · Visningar: 69

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Lagom är alltid bäst :tummenupp körde också med "lagom"

För övrigt så opererade jag om häcken på min i helgen, och det känns som att jag behöver gå ett varv med loctiteflaskan sen, var en och annan skruv som satt VÄLDIGT löst.

BILDER DIN TOMTE!

Fyskäms, vi vill ju se resultatet.

:pannkyss

/A
 

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
Ojj proffsigt med NM, jag tog i "lagom"!?

/A

Hade jag gått för lagom, så hade jag lämnat in den på verkstad:D :hihi
Skämtåsido, jag är lite väl försiktig ja:rolleyes:

Jag har monterat övre men jag drog bara dit dem manuellt, på med lite locktite bara.

Självklart, alltid loctite:tummenupp

Den börjar redan ta slut, får köpa ett dussin flaskor till:rolleyes:
 
Last edited:

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Byta fjäder

Är det någon som har bytt fjäder bak? Jag funderar på att göra det då jag har fått dra fyra extravarv på orginalaren. Det ska tydligen bara kosta ca 800 spänn men frågan är ju om man märker nån skillnad. Vad tror ni, är det värt besväret?
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
BILDER DIN TOMTE!

Fyskäms, vi vill ju se resultatet.

:pannkyss

/A

:pannkyss

Såhär blev det,tycker det blev fina fisken...ber om ursäkt för de mörka bilderna men det är vad jag har att erbjuda.

Behöll originalblinkers och så kommer det nog förbli, dom fyller ju faktiskt en funktion, och så var det enklast så.
 

Bifogat

  • IMG_1325k.JPG
    IMG_1325k.JPG
    155 KB · Visningar: 160
  • IMG_1329km.JPG
    IMG_1329km.JPG
    143.5 KB · Visningar: 125
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top