Superduke-tråden

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Klart det går men du får nog modda fästen ganska rejält. Kul om du vågar såga i Drömcykeln.

Att sätta kapen i den är jag inte så rädd för. Blir det fel är det inte mer än att man får plasta & lacka lite =) Måste dock se en PSbild på hur det skulle se ut först. Jag var ju helt inne på massa kolfiber en sväng men efter att ha sett de både photoshoppat och på bild så ändra man sig ganska fort. Risken med "dubbellampan" är ju att den ser ut som en vanlig Duke sen :näsblod

Det där har jag också funderingar på, mest för att framlampan är så ful innan -07. Finns lite allvarliga funderingar på annan lack samtidigt, men jag får väl se hur mycket som hinns med i sommar.

Frågar du mig så är framlampan inte mycket snyggare efter 07 heller. Vet inte varför, men gillar eg. inte "fronten" på våra hojjar. Lampa + blinkers måste man kunna få till snyggare. De som suttit solfilm alt. lackat över lampglaset till svart har ju fått en betydligt råare look. :poser Men att köra utan lyse är inget som lockar direkt.

Nån som är bra på PS och vill göra ett försök? Här är en bild att leka på..
 

Bifogat

  • 070814h 005.jpg
    070814h 005.jpg
    57.3 KB · Visningar: 116

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
...för det bevisar juh en del personers omognad Ditt JÄVLA MOPPE FUCKO :tungan


///Micke

Ja hör du det Nicke, du är ju en riktig liten snoris :tungan

För övrigt Micke så får du gärna komma hit och visa hur du gör när du drar upp den på femman med orgdrevning, jag och många därtill är nog väääldigt nyfikna på hur du gör. Jag filmar gärna..
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Ja hör du det Nicke, du är ju en riktig liten snoris :tungan

För övrigt Micke så får du gärna komma hit och visa hur du gör när du drar upp den på femman med orgdrevning, jag och många därtill är nog väääldigt nyfikna på hur du gör. Jag filmar gärna..

Ja en riktig liten snoris på en Sd hahaha :tungan


Jag ska se om jag kan få låna polarens när snön försvunnit så kan jag filma själv hur man gör... Står man upp och gungar till riktigt ordetligt samtidigt som man rycker så går den upp. För fasen till och med min KTM 660 orkade juh upp på full växel. Förstår inte riktigt det svåra i det hela eller om man är en sådan naturbegåvning då hahahaha :D

///Micke
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Ja en riktig liten snoris på en Sd hahaha :tungan


Jag ska se om jag kan få låna polarens när snön försvunnit så kan jag filma själv hur man gör... Står man upp och gungar till riktigt ordetligt samtidigt som man rycker så går den upp. För fasen till och med min KTM 660 orkade juh upp på full växel. Förstår inte riktigt det svåra i det hela eller om man är en sådan naturbegåvning då hahahaha :D

///Micke

Det borde ju gå att gunga upp en SD på slangen om man har tekniken. Det går ju enligt något videoklipp att gunga upp en CBR 900 på 6:an så visst borde det gå med rätt teknik...
Själv har jag bara lyckats på som högst 3an ännu, fast jag har inte kört mer än 3 mil med min nya (orginal) ännu.
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Det går väl att få upp många hojar på 5/6 växel med olika tekniker.
* Stående med ryggsäck
* Uppförsbacke och vägbula
* Samt andra eventuella hjälpmedel

MEN!

Det är väl inte det vi hojåkare använder oss av när vi slangar?

1:an Självklart
2:an Lätt
3:an Rätt varvtal + Komprimerad fjädring + Kroppens placering
4:an Ovanstående samt mycket hjälp av naturen mm
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Japp . Snackar man slangning i allmänhet tycker jag ialf att det betyder att dra upp han som man kör dvs sittandes och det är det vi snackade om innan det börja spåra ut...
Sedan om man nu står på skjutspinnarna eller på bakstänkan eller har en ryggsäck med bly i för att få upp han på 5an eller dyl är rätt ointressant .

Inskickat av Mr_Mike
INTE LÄTT. har kört en 1gång, en demo hoj på oves motor och det va juh som att köra en bil på fyra hjul att slanga den maskin Drog upp den på 5:ans växel och den va helt org....

///Micke

Kommer man med sådana "ödmjuka" inlägg så får man antagligen bevisa sitt påstående eller ta dom beska kommentarena :D
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Japp . Snackar man slangning i allmänhet tycker jag ialf att det betyder att dra upp han som man kör dvs sittandes och det är det vi snackade om innan det börja spåra ut...
Sedan om man nu står på skjutspinnarna eller på bakstänkan eller har en ryggsäck med bly i för att få upp han på 5an eller dyl är rätt ointressant .



Kommer man med sådana "ödmjuka" inlägg så får man antagligen bevisa sitt påstående eller ta dom beska kommentarena :D

Det ska jag med glädje göra bara snön försvinner. Ska plocka upp den lilla SD:en på 5:an stående och se om jag kan ta upp den på 4:an sittandes det gick juh förra hgången hehe. Tror inte polaren är omöjlig på att låna ut bågen och även agera kamera man för detta. Återkommer med en film senare i vår. :)

///Micke

Det borde ju gå att gunga upp en SD på slangen om man har tekniken. Det går ju enligt något videoklipp att gunga upp en CBR 900 på 6:an så visst borde det gå med rätt teknik...
Själv har jag bara lyckats på som högst 3an ännu, fast jag har inte kört mer än 3 mil med min nya (orginal) ännu.

Exkakt... Förstår inte det svåra heller. Stående går de flesta hojar upp simpelt. Till och med min gammla retta 03:a gick ju upp sittandes på 5:an efter några tok ryck och plågande tryck på kopplingen :D


///Micke
 
Last edited:

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
Soppa

Har inte hittat något inlägg om detta.
Vad kör alla på för oktan....orginal och med akra mappning. 95 eller tex vpower. kan någon av er känna skillnad??

Tycker att org. framlampan är den snyggaste på marknaden, men självklart är det coooolt att sticka ut från mängden.:tuttar
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Det ska jag med glädje göra bara snön försvinner. Ska plocka upp den lilla SD:en på 5:an stående och se om jag kan ta upp den på 4:an sittandes det gick juh förra hgången hehe. Tror inte polaren är omöjlig på att låna ut bågen och även agera kamera man för detta. Återkommer med en film senare i vår. :)

///Micke



Exkakt... Förstår inte det svåra heller. Stående går de flesta hojar upp simpelt. Till och med min gammla retta 03:a gick ju upp sittandes på 5:an efter några tok ryck och plågande tryck på kopplingen :D


///Micke

Åkej pöjkar och flickor, läser jag ett ord till om detta fullständigt löjligt ovidkommande och föga förkovrande ämne ska jag be att få tacka för en fd mkt intressant och matnyttig SD-läsning, samt begränsar mina prenumererade trådar till mer läsvärda diton. T ex "hemmaplanen" 950-tråden.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Åkej pöjkar och flickor, läser jag ett ord till om detta fullständigt löjligt ovidkommande och föga förkovrande ämne ska jag be att få tacka för en fd mkt intressant och matnyttig SD-läsning, samt begränsar mina prenumererade trådar till mer läsvärda diton. T ex "hemmaplanen" 950-tråden.

Nej nu ska vi inte vara sånna hehe... Jag har mest halkat in i SD tråden pga av alla bilder på era uber coola hojar och för att jag är duktigt sugen på en...

men det kan väl bli en anning mycket tjat, kan jag också hålla med om........................ WHEEEEEELLLLLIIIIIEEEEE hehe

god natt over and out ///Micke
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Wiki

Är det bara jag som tycker att delar av SD tråden borda ligga som Wiki i stället.

Då är det mycket lättare att gruppera och redigera enskilda ämnen.

Nu har tråden en tendens att bli en "chat" vilket kan vara bra i vissa fall men inte vad det gäller fakta osv.

Tyvärr så har jag inte lyckats skapa någon Wiki, har lagt in tråd och väntar på svar from SH.
Har bara lyckats skapa kategorier, KTM > Superduke:va

Mao. vi har mycket information att dela med varandra:tummenupp

Synpunkter, tankar eller funderingar?

/Magnus
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Är det bara jag som tycker att delar av SD tråden borda ligga som Wiki i stället.

Då är det mycket lättare att gruppera och redigera enskilda ämnen.

Nu har tråden en tendens att bli en "chat" vilket kan vara bra i vissa fall men inte vad det gäller fakta osv.

Tyvärr så har jag inte lyckats skapa någon Wiki, har lagt in tråd och väntar på svar from SH.
Har bara lyckats skapa kategorier, KTM > Superduke:va

Mao. vi har mycket information att dela med varandra:tummenupp

Synpunkter, tankar eller funderingar?

/Magnus


Ursäkta en okunnig, men vad är en Wiki...?
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Med risk för att bli idiotförklarad, men skit samma!

Min 06:a har nu gått 600 mil och det är snart dags att byta bakdäck. Bör man byta även framdäcket fastän det inte är särskilt slitet. Finns det risk att det blivit gammalt/torrt/ruttet/risigt? Eftersom det ändå är snart två år gammalt..

Så, nu kan ni dumförklara mig :)
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Med risk för att bli idiotförklarad, men skit samma!

Min 06:a har nu gått 600 mil och det är snart dags att byta bakdäck. Bör man byta även framdäcket fastän det inte är särskilt slitet. Finns det risk att det blivit gammalt/torrt/ruttet/risigt? Eftersom det ändå är snart två år gammalt..

Så, nu kan ni dumförklara mig :)

Tja!

Tror inte att det är någon "större" skillnad mot ett helt nytt framdäck av samma typ.

Men det det finns en faktor som påverkar mer än själva däcket, och det är nog vetskapen om att man har helt nya däck:va

Det finns en tråd där detta diskuteras men jag lyckades inte få ut så mycket av det.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=172254

Jag skulle nog ha kört ett tag till på framdäcket:tummenupp

/Magnus
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
Spara däcket ett tag till, och spara pengar. Finns ingen anledning att byta förrän det är slut. :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top