Superduke-tråden

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
En fegis och nybörjare som jag kommer ju inte inom överskådlig framtid kunna utnyttja potentialen i en SD, så min fråga blir då om det går att köra som en mes i Stockholmstrafiken eller om hojen är för rivig.

05:a för 70-72 (annonspris) eller en 07:a för 90-94 (annonspris), är det värt merpriset för mitt användningsområde? Jag har råd med båda och vill ha den nyare bara för att (prylgalen ja jag vet... :huvet ) Är den uppdaterade insprutningen bättre på låga varv?

Får man vara med även om man inte smiskar runt på banor med er gurus :yoparty ?

Alla måste vi ju börja någonstans, jag är återfalls åkare och SDn är väldigt bred i sitt användnings område, jag åkte Motard sommarn 05 och lessnade på att trips över 10mil blev jobbigt med skakningar och vibrationer. I SDn har du bus och lite längre räckvidd i ett.

Jag har haft båda modellerna 06 och 07 och skälet till att jag böt va inte "nya radiella bromsar" utan att tanken är lite större så man slipper fylla på sås var 10e min.

Den är lättkörd och lättsvängd så den lämpar sig alldeles ypperligt i stan och som nybörjar cykel.

Och framför allt så är den så sjuuukt snygg.

Köra som en mes? Enl 2 MC Poliser ser SDn ut att gå i 200kmh när den står still, det va skälet till att jag fick herrarna efter mig och blev stoppad av ingen anledning alls :) Den ena erkännde dock att han va lite avis :tuttar


Vi är jävligt duktiga på fika också, vissa av oss är bättre på fikandet än banåkningen så om du gillar kaffe med dopp så funkar det också ;)

/A
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Ego.

Kanske mest av intresse för mig men jag delar med mig ändå, dryg som jag är.

Lekstuga i söndags:

DSC_8846.jpg




Fler att kika på här: http://www.nudel.se/20080316/

/A
 
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Schyssta bilder Hobbes. :tummenupp
Men har du råd att bränna däck så där? :)

Neej egentligen inte men det stod cheyer i dikeskanten ;)

Jag lessnade lite på att jag fick släpp när jag krämade på gasen för att få upp cykeln på bakhjulet så jag "värmde" lite. Blev rökigt JÄTTEFORT, kännde mig outlaw som fasen.

/A
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Snygga bilder! Blir bara bättre & bättre på att slanga eller? :tummenupp


Ang. ställ så fick jag ett riktigt nasty ett sist det regna så dant, två veckor sen? Rakt fram efter ett rödljus, skulle impa på en brud i en gammal Toyota :slicka Mycket gas på ettan ledde till att bakhjulet nästan letade sig förbi framhjulet. Vart så rädd att jag var tvungen att stå på ICA Maxi's parkering i 5-10min och skaka av mig :fegis
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Snygga bilder! Blir bara bättre & bättre på att slanga eller? :tummenupp


Ang. ställ så fick jag ett riktigt nasty ett sist det regna så dant, två veckor sen? Rakt fram efter ett rödljus, skulle impa på en brud i en gammal Toyota :slicka Mycket gas på ettan ledde till att bakhjulet nästan letade sig förbi framhjulet. Vart så rädd att jag var tvungen att stå på ICA Maxi's parkering i 5-10min och skaka av mig :fegis

Jajjemen jag övar och övar, fegar lite nu tills det där med foten på bromsen sitter i ryggraden, fick erfara att motorbromsen fått ge vika lite med slirkopplingen monterad, tydligen hade jag JÄTTEFIN höjd när jag testade första gången men tyvärr så höll jag på att sätta ner framhjulet i fronten på en buss för att slangningen blev lite längre än planerat.

Så, tips från Coachen: ALLTID TASSEN PÅ BROMSEN VID BAKHJULSÅKA!

Jag vill ha vår igår. (Lika bra på Rhymes som Dr Dre.)

/A
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Instämmer i kören.. fina bilder Hobbes :tummenupp Jäla snygg hojj du har nu..du klär i orange :D

Jag ser att slangnings träningen har börjat .. :tummenupp hur känns det med din -07a funkar det att få hjulet att lätta på 2an nu ..

Får man vara med även om man inte smiskar runt på banor med er gurus ?
Såklart du ska va med :tummenupp dom flesta av oss är bara glada amatörer ialf och jag tycker att superduken är en hojj du kan ha länge och växa i sas :yoparty
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Instämmer i kören.. fina bilder Hobbes :tummenupp Jäla snygg hojj du har nu..du klär i orange :D

Jag ser att slangnings träningen har börjat .. :tummenupp hur känns det med din -07a funkar det att få hjulet att lätta på 2an nu ..


Tack tack allihopa.

Jajjemen den lyfter så fint på framhjulet, är dock lite ringrostig men några timmar nötning till så ska jag nog få till det.
 

OggeJR

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Ort
arvika
Hoj
KTM SuperDuke, KTM 525
Hey!!

drog igång duken idag för första gången i år! Skönare kännsla får man leta efter! Ringde oxo Lelles för att införskaffa en styrdämpare.. Inget trevligt pris!! Någon som har fått tag på någon bra dämpare till 06an, utan att behöva köpa ny krona? och till ett vettigt pris? Mycke tacksam för svar.
ps. va trevligt med lite snö så här till påsk...... :/
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jäklar, fikar ni bara eller? Inga smaskiga news? Ingen som meckar på feta prylar? Ingen som meckar i allmänhet? Eller är alla SuperHertigägare solskensåkare som lämnar bort sina bäjbys så fort ôljan ska bytas?

Nej, jag är inte bitter över snön, inte bitter över att jag inte fått tummen ur röven och handlat SD än... :5sure
 

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Falun
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
Tack tack allihopa.

Jajjemen den lyfter så fint på framhjulet, är dock lite ringrostig men några timmar nötning till så ska jag nog få till det.

Gasar du upp din hoj eller andvänder du kopplingen?
Om du gasar vilka växlar går den upp på?
Jag har inte testat min båge än är nyfiken på va den kan klarar ;)
:yoparty
 

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Falun
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
Uppdaterat mitt garage

Nu jälar har ja äntligen lyckas uppdatera mina garage och lite bilder på superduken ;) Dock lite kassa bilder me mobil men ändå. :tuttar
 
Last edited:

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Nu jälar har ja äntligen lyckas uppdatera mina garage och lite bilder på superduken ;) Dock lite kassa bilder me mobil men ändå. :tuttar

Kul/inspirerande att glutta på dina garage och sjukt snygg häck på SDRen (det är alltså så det går till att göra en SD nästan lika snygg som en SuMo;-)
525an är äckligt ball den mä:tuttar
Slutsmickrat för nu.
 

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
Jäklar, fikar ni bara eller? Inga smaskiga news? Ingen som meckar på feta prylar? Ingen som meckar i allmänhet? Eller är alla SuperHertigägare solskensåkare som lämnar bort sina bäjbys så fort ôljan ska bytas?

Nej, jag är inte bitter över snön, inte bitter över att jag inte fått tummen ur röven och handlat SD än... :5sure

Min SD byts det då ingen olja, det fylls bara på :D
Annars e det bara att köpa. April närmar sig fort, och snön är inga problem då det försvinner lika fort som det kommer. TJÖÖP!
 
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Gasar du upp din hoj eller andvänder du kopplingen?
Om du gasar vilka växlar går den upp på?
Jag har inte testat min båge än är nyfiken på va den kan klarar ;)
:yoparty

Jag gasar upp cykeln, lyckats på 2an och 3an.

Tydligen ska den orka på 4an också om man är lika vass som Folke.

http://media.putfile.com/SD-Wheeliecompilation

/A

Jäklar, fikar ni bara eller? Inga smaskiga news? Ingen som meckar på feta prylar? Ingen som meckar i allmänhet? Eller är alla SuperHertigägare solskensåkare som lämnar bort sina bäjbys så fort ôljan ska bytas?

Nej, jag är inte bitter över snön, inte bitter över att jag inte fått tummen ur röven och handlat SD än... :5sure

Ända newsen är väl att jag inte vågat åka och hämta R Bakdelen än, vettefasen hur jag ska göra, tänk om det inte blir tjusigt.

Någon som hittat en bild på en Orange 07a med R-svansen?

Goggle hittar ingen.

/A
 
Last edited:

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Falun
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
Kul/inspirerande att glutta på dina garage och sjukt snygg häck på SDRen (det är alltså så det går till att göra en SD nästan lika snygg som en SuMo;-)
525an är äckligt ball den mä:tuttar
Slutsmickrat för nu.

Tack kul att höra. =)
Dina var med fina skulle vilja prova en sån där 950. ser kul ut.
Ska fixa lite bättre bilder på Superduken snart.
525 an är för övrigt till salu om du känner nån som vill ha motard;)
Finns dock ingen annons ute på den ännu. :gnissla
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag gasar upp cykeln, lyckats på 2an och 3an.

Tydligen ska den orka på 4an också om man är lika vass som Folke.

http://media.putfile.com/SD-Wheeliecompilation

/A

AH OKEY=) ungefär vilken fart har då på 2an? typ 60-70 kanske?
Grym film nu vart ja sjuukt sugen på att testa hojen min har ju fått på större bakdrev också =) :yoparty

jag brukar dra upp till 65kmh släppa av och sen vrida på, works everytime, sen gäller det bara att inse att SDn har hög balanspunkt så man får keka mkt fibrer så man blir hård nog att hålla i tills man ligger där uppe och seglar.

Någon som är vass på photoshop?

/A
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top