En fegis och nybörjare som jag kommer ju inte inom överskådlig framtid kunna utnyttja potentialen i en SD, så min fråga blir då om det går att köra som en mes i Stockholmstrafiken eller om hojen är för rivig.
05:a för 70-72 (annonspris) eller en 07:a för 90-94 (annonspris), är det värt merpriset för mitt användningsområde? Jag har råd med båda och vill ha den nyare bara för att (prylgalen ja jag vet... ) Är den uppdaterade insprutningen bättre på låga varv?
Får man vara med även om man inte smiskar runt på banor med er gurus ?
Alla måste vi ju börja någonstans, jag är återfalls åkare och SDn är väldigt bred i sitt användnings område, jag åkte Motard sommarn 05 och lessnade på att trips över 10mil blev jobbigt med skakningar och vibrationer. I SDn har du bus och lite längre räckvidd i ett.
Jag har haft båda modellerna 06 och 07 och skälet till att jag böt va inte "nya radiella bromsar" utan att tanken är lite större så man slipper fylla på sås var 10e min.
Den är lättkörd och lättsvängd så den lämpar sig alldeles ypperligt i stan och som nybörjar cykel.
Och framför allt så är den så sjuuukt snygg.
Köra som en mes? Enl 2 MC Poliser ser SDn ut att gå i 200kmh när den står still, det va skälet till att jag fick herrarna efter mig och blev stoppad av ingen anledning alls Den ena erkännde dock att han va lite avis
Vi är jävligt duktiga på fika också, vissa av oss är bättre på fikandet än banåkningen så om du gillar kaffe med dopp så funkar det också
/A