Hej, jag är en tokig kille på snart 29 vårar som letar kompisar.
Vill ni leka?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2040009.ab
Vill ni leka?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2040009.ab
Verkade inte vara någon laddning alls, troligtvis laddningsrelät eller generatorn som lagt sig då? Någon som känner igen sig?
Kan man få det fixat på garanti? Man bör la få det iallafall?
Råkade ut för samma sak som du förra våren och fick då veta att gel-batterier som många hojjar har är känsliga mojänger. Om de en gång gått ner sig är de mer eller mindre körda. Mitt hade endast rullat 470 mil under en säsong när det i våras betedde sig precis som ditt; efter 24 tim laddning funkade det i ca 2 dagar innan det var dags igen etc etc. Förmodligen i brist på regelbunden uppladding under vintervilan.
Slutade med ett (sjukt ofrivilligt) inköp av nytt batteri á 1600 pix...
Vet du annars om det är samma batteri till Superduken som det är till Sumon? För Dukens batteri skulle gå på 1890kr
När motorn är igång, så belastar den ju batteriet, så spänning ska väl isåfall vara högre då batteriet laddas med motorn igång, jämfört med ett batteri som bara är kopplad till en laddare? Är jag ute och snurrar? Någon som kan bekräfta detta?
Jag hade kollat måttet på batterit, och åkt till Biltema. Lätt.
Körde med deras gel i min gamla SS-R6 helt utan problem.
Jag hade ju problem med elen på min första SD, hojen gick cirka 20 min innan den dog efter full-laddning, efter 4 bärgningar så visade det sig att en kabel från generatorn inte satt som den skulle, kolla alla kontakter och klämmor?
/A
En fegis och nybörjare som jag kommer ju inte inom överskådlig framtid kunna utnyttja potentialen i en SD, så min fråga blir då om det går att köra som en mes i Stockholmstrafiken eller om hojen är för rivig.
05:a för 70-72 (annonspris) eller en 07:a för 90-94 (annonspris), är det värt merpriset för mitt användningsområde? Jag har råd med båda och vill ha den nyare bara för att (prylgalen ja jag vet... ) Är den uppdaterade insprutningen bättre på låga varv?
Får man vara med även om man inte smiskar runt på banor med er gurus ?
En fegis och nybörjare som jag kommer ju inte inom överskådlig framtid kunna utnyttja potentialen i en SD, så min fråga blir då om det går att köra som en mes i Stockholmstrafiken eller om hojen är för rivig.
05:a för 70-72 (annonspris) eller en 07:a för 90-94 (annonspris), är det värt merpriset för mitt användningsområde? Jag har råd med båda och vill ha den nyare bara för att (prylgalen ja jag vet... ) Är den uppdaterade insprutningen bättre på låga varv?
Får man vara med även om man inte smiskar runt på banor med er gurus ?
Eller snurra med mig runt norrtull
Hahha.. Stackars Duke´n har fått smaka ett par sköna ställ under mina modiga 200 mil.. regn + brunnslock = motardställ!
hehehe, den aspekten hade jag inte tänkt på....mina egna horn med tanke på att jag inte kan köra min Land Rover Defender utan att traction control slår i så kanske man skulle köpa en dragstar 650 och puttra omkring.Klart den GÅR att mesköra , men när man sätter sig på den så växer hornen o hela kroppen skriker efter att busa. Hojen klarar meskörning.....frågan är om ngn levande varelse klarar av det på en SD..
Hur är superduken om man jämför med en motard ang att köra på ställ?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|