Superduke-tråden

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Funderar på att handla krachpuckar från R&G. Har någon här testat att beställa från england. Funkar det bra? Betalning?

/Johan

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Funderar på att handla krachpuckar från R&G. Har någon här testat att beställa från england. Funkar det bra? Betalning?

/Johan

Annars har Lelles nu agenturen för R&G i Sverige :tummenupp blir nog ungefär samma pengar inklusive frakten från England. Ring och hör med Ragnar på 018-156005 så fixar han biffen. Dock beställde jag innan dom hade R&G och gjorde det från Twinshack, hade inget att anmärka på.

Riktigt fina puckar btw!

Last edited:

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016

/Johan

Håller med Sixx, knappast värt Englands-strulet efter tull/moms etc. Om du vill ha pris att jämföra med köpte jag puckar för en kool peng till min 950 SuMo på Lelles, t ex nedre rampuckarna (som även hör till SDn) för 897 pix.

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
Satt två timmar i sadeln idag. Har aldrig kört en roligare hoj, åker och letar efter sköna kurvor. :D

Hojen har nu gått elva mil så jag fortsätter att gasa lugnt, vilket är det svåraste. :tungan

Har hittat ett par blinkare som får funka. De ska klistras dit på sidan av bakstänkan, bort med ankflärpen så klart.

View attachment 226366

De är inte E-godkända men det känns som det kvittar. Bengan lär väl ändå inte gilla placeringen av skylten mellan rören upp i röven. Bättre än inget.

Kan bli snyggt?

Det kan bli fin fint, lite osäker på var du ska placera dom. Upp med bilder när du fått på dom.:gnissla , var hitter man såna? Pris? Måste man ha extra motstånd?

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848

/Johan

Det blir tom billigare att köpa av Ragnar än vad jag gav för mina från England, dom ligger säkert och väntar på dig så du kan ha dom imorrn. Slå till.

/A

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600

/Johan

Eller så köper du ett par från Bikersneed och sparar dig 500:-
Har mina på sen i somras inget strul och dom funkar:rolleyes: :tummenupp

Edit: slängde med en bild och kom på att det ända man var tvungen att göra vara att köpa nya bultar med rätt gängor. Finns på alla lokala järnhandlare för typ 20:-

Bifogat

• krash.jpg
    krash.jpg
    86 KB · Visningar: 112
Last edited:

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Hoj
Superduke -06
Någon som har testat annan olja än Motorex till Duken? Tänkte på motul, shell osv. Känner inte till någon handlare i GBG som har Motorex power synt, och är inte så förtjust i att beställa olja utanför gbg & betala frakt.

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Någon som har testat annan olja än Motorex till Duken? Tänkte på motul, shell osv. Känner inte till någon handlare i GBG som har Motorex power synt, och är inte så förtjust i att beställa olja utanför gbg & betala frakt.

Har kört alla mina hojar på Q8 SBK Racing helsyntet o det snurrar även Duken på. De slog i Castrols superduperolja vid 100-mila... Den måste i alla fall va superduper om man kollar priset : Drygt 200 kr/liter !!!:va ... Bytte till Q8 SBK innan vintern o ska fortsätta åka på den. Kostar ca 60 kr/lit om du köper på 20-litersdunk..... Bara att beställa på vilken Q8-station som helst !

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Annars har Lelles nu agenturen för R&G i Sverige :tummenupp blir nog ungefär samma pengar inklusive frakten från England. Ring och hör med Ragnar på 018-156005 så fixar han biffen. Dock beställde jag innan dom hade R&G och gjorde det från Twinshack, hade inget att anmärka på.

Riktigt fina puckar btw!

Tackar för tipset! Nu har jag beställt en uppsättning.
Blev dock grymt sugen på Acrasystem med då Lelles låg bra till i pris. Undrar då hur stor risken är att hojen inte går igenom bullerkontroller om man vill lufta den på bana? Oftast Sviestad, men även lite andra. Jag tycker att det är lagom kul att behöva byta dämpare varje gång.

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Blev dock grymt sugen på Acrasystem med då Lelles låg bra till i pris. Undrar då hur stor risken är att hojen inte går igenom bullerkontroller om man vill lufta den på bana? Oftast Sviestad, men även lite andra. Jag tycker att det är lagom kul att behöva byta dämpare varje gång.

Det följer med insatser som du pillar i på en minut :tummenupp

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848

Hela Superduke maffian åkte utan insatser i Aug -07, KTM Hits the Track Sviestad. Kärlek va det.

Slå till och meka på innan våren är här på allvar.

/A

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Äh, du är ju snabb, jag behöver mullra lite för att inte bli mobbad.

/A

Nja det vetefan, inga tomtebloss ännu iaf...där leder Nicke med marginal :Bugar och han har ju pluggat körteknik hela vintern så nu är man totalrökt!

Eller vad säger du Nicke? :D

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Nja det vetefan, inga tomtebloss ännu iaf...där leder Nicke med marginal :Bugar och han har ju pluggat körteknik hela vintern så nu är man totalrökt!

Äh häng inte upp det på sånt, Nicke va en sån som snodde maten från sina syskon eller kanske tom sparkade ut dom ur boet som en gökunge, annars blir man inte så där stor å stark ;)

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(

Totalrökt var nog i mildaste laget. Om du bara visste vilka grymma tekniker jag har studerat... :tungan

Äh häng inte upp det på sånt, Nicke va en sån som snodde maten från sina syskon eller kanske tom sparkade ut dom ur boet som en gökunge, annars blir man inte så där stor å stark ;)

Och jag som har försökt visa min tillgjorda, vänliga sida när jag varit med er. Oj, tänk vad ni skulle tycka om mig om jag hade visat mitt rätta jag istället... :gnissla

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
Blinkers

Satt två timmar i sadeln idag. Har aldrig kört en roligare hoj, åker och letar efter sköna kurvor. :D

Hojen har nu gått elva mil så jag fortsätter att gasa lugnt, vilket är det svåraste. :tungan

Har hittat ett par blinkare som får funka. De ska klistras dit på sidan av bakstänkan, bort med ankflärpen så klart.

View attachment 226366

De är inte E-godkända men det känns som det kvittar. Bengan lär väl ändå inte gilla placeringen av skylten mellan rören upp i röven. Bättre än inget.

Kan bli snyggt?

Dom där blinkersarna kan passa helt okey.
Jag letar efter blinkers bak till min jag med då bakdelen är rensad.
På vilken sida Hitta du dom där blinkerserna????
Länka ;) *please*:)

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Totalrökt var nog i mildaste laget. Om du bara visste vilka grymma tekniker jag har studerat... :tungan

Och jag som har försökt visa min tillgjorda, vänliga sida när jag varit med er. Oj, tänk vad ni skulle tycka om mig om jag hade visat mitt rätta jag istället... :gnissla

Hm näe nu blev jag paranoid!? Du som e så kramgo... :)

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
KTM Superduke 1290
Blinkarna finns på duells hemsida, vilken firma som helst (nästan) tar in dom.
läs mer på www.duells.se. (lyckades inte länka sista biten) :huvet

Jag valde dessa för dess minimala mått, längd 58 mm. räknar med att kunna klämma in dom på kåpan brevid bakljuset. Återkommer med bild. De är tydligen självhäftande så jag slipper ha sönder kutsen. Pris: 400 bagare.

Det får bli korta rör så de syns, föredrar korta men jag har svårt att hitta korta, liggande i kålfiber. Men jag har ju nästan 90 mil på mig...

Kan man inte korta Graves-dämparna med en dm? Hur ska man då välja mappning? Kommer att låta djävlar, går det isf att få in insats så man får åka bana?

Många frågor att reda ut för en nyfrälst. :va

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...