frefeh
Två cylindrar är fler än en..
Ingen som sitter på en plats tills imorgon på linköping?!
blev lite sugen nu när nya skinnstället å dojor å handskar dykt upp
Jag har följt denna tråd regelsbundet då jag är riktigt sugen på en superduke, men jag har inte hittat någon information om det är någon skillnad mellan 2007 & 2008 års modeller, är det någon skillnad?
Har letat på nätet utan att hitta.
Verkar finnas gott om experter här som säkert kan svaret.
Vem handlade du av?
Undrar om min inte har gjort något konstigt ljud ibland nu när du säger det.....
Kan man få det bytt utan kostnad är det ju bara att ta det vid nästa service.
Ingen som sitter på en plats tills imorgon på linköping?!
Osis, jag höll på min plats till i torsdags med förhoppning att någon härifrån ville ha den, men sen var jag tvungen att avboka.
Hade hellre sett en extra Superduke som rynkar asfalten på Sviestad än någon från kölistan...
Tja , har letat som en galning efter en sida med art.nr på original delar
vet att jag kollade på en sån tidigare men kan inte hitta den..
nån som vet var jag finner detta? eller kanske till och med har numret
på "bakstänkan"
KTM-R
Fan va surt. Hoppas allt går bra och att du är tillbaks på två hjul inom kort!
Med lite distans till det hela kan jag nu säga, Shit happens!
Fick in knarren hos Ragnar (Lelles) igår och efter en snabbtvätt så ser det ganska ljust ut. Både jag, Pappa och Ragnar tycker att allt dyrt ser ut att ha klarat sig bra (Akrat inte inräknat), återstår väl att se.. :rädd
Lite plast och lite smådetaljer så rullar den nog igen. Och nu när det är "dåligt" väder så klarar man sig ju lite från stressen att inte kunna köra också
Akrapovic fråga: Min ena bruk duger inte ens till att slänga på nån man är arg på, men den andra går att fixa! Om man klipper den på mitten och sen tycker att man har två, hur mycket låter det? Blir det FÖR mycket ljud? 10k för nya burkar är inget som lockar, org. är ju Iofs rätt snygga men ljudet är ju snäppet under tråkigt..
Vad är det för mått på superduken? längd, bred mm..
Hittar inte??
Tack på förhand!
Det finns manualer på http://ktm.se/990-Super-Duke.46.15.html?&detailview=4&cHash=dcbf8829e1
Hittar dock inte längden på hojen, men ta hjulbasen och lägg till den totala diametern för båda hjulen genom 2.
Hmm. Då var man åter från Sviestad.
Helt rätt av dig att fortsätta köra i dag
Någon här som har drevat upp till 40t bak? Jag har nu 16-38 och undrar lite över hur skillnanden skulle bli om jag gick upp ett snäpp på bakdrevet. tappad toppfart spelar inte så stor roll, åker ändå aldrig över 165-170 ändå. Men åker destomera på bakhjulet. skulle vilja få upp han lite enklare på 3an utan att jobba som jag gör nu. Blir väll bättre och bättre ju mer man lär sig just den här cykeln. Men om det inte skadar kedjan eller gör så cykeln går i 110 så drevar jag gärna upp till 40.
Någon som har några erfarenheter?
Det var väl inte så mycket att tveka på igentligen. Tycker nu i efterhand att det var rätt klantigt att gasa på som vanligt trots vädret. Kände inga tendenser alls innan det bara släppte... Var ju inte direkt ensam om att köra av i den kurvan. Men man får väl se det som en nyttig erfarenhet i stället. Kunde som sagt gått betydligt värre.
Kul var det hur som helst, men lite avslaget blev det allt för min del.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|