Superduke-tråden

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Någon här som har drevat upp till 40t bak? Jag har nu 16-38 och undrar lite över hur skillnanden skulle bli om jag gick upp ett snäpp på bakdrevet. tappad toppfart spelar inte så stor roll, åker ändå aldrig över 165-170 ändå. Men åker destomera på bakhjulet. skulle vilja få upp han lite enklare på 3an utan att jobba som jag gör nu. Blir väll bättre och bättre ju mer man lär sig just den här cykeln. Men om det inte skadar kedjan eller gör så cykeln går i 110 så drevar jag gärna upp till 40.

Någon som har några erfarenheter?

Jag har slängt på ett 42 bak och 16 fram.
Den är mycket rolig nu :)
Den gör 220 max på mätaren men reser sig buss enkelt på bakhjulet (om man nu gillar det så!)
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Tsunami du som har kört R1 tidigare vad säger du vid jämnförelse SD vs gammel R1.

Vilken hoj ger mest valuta för stålarna?
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
SDR mot att köra gammal ZX10-04 = man känner sig mycket tuffare på SDR men inte fan går det speciellt fort! 130hk i motorn jämfört med 155 på slangen.... det känns!

Gammel R1 har ju inte speciellt mycket mer effekt än SDR så där vinner chassiet absolut.

/HW
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
SDR mot att köra gammal ZX10-04 = man känner sig mycket tuffare på SDR men inte fan går det speciellt fort! 130hk i motorn jämfört med 155 på slangen.... det känns!

Gammel R1 har ju inte speciellt mycket mer effekt än SDR så där vinner chassiet absolut.

/HW
Måste ta och provköra en SD nån gång, var är bj :D
 

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Tsunami du som har kört R1 tidigare vad säger du vid jämnförelse SD vs gammel R1.

Vilken hoj ger mest valuta för stålarna?

Jag har kört en Fireblade 04 innan nu tävlar jag på en R1 från 98 men dock inte att förakta den hojen den har bänkats med 166 på slangen dock har några garanterat fallit bort under vårt ägande.

Jag ser det som att på bana så skulle jag bli sjukt frustrerad av den lägre effekten på Duken nu kör jag en vanlig Duke och jag tycker den är på tok för nervös i styret för min smak.
Det går säkert att bättra på.
Men som bus hoj med aktiv gat körning så skulle jag lätt ta Duken före en R1a
R1an gör sig bäst på banorna.

Men vist saknar man att kunna lägga ner sådär ordentligt även ute i Häckeberga.
Nu ska då tilläggas att jag kör med Pilotroad 2ct på hojen och vist är det bra fäste men inte som i Slicks och Supercorsa som jag körde på sport maskinerna innan.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Sådär, du va Duken i vettigt skick igen, CTEKen på och cykeln står utan dB Killers, värsta jobbet efter banåkningen i söndags va fasen att få bort "besiktnings"-klistermärket. Hilvide va man fick gno för att få bort limresterna.

Vart är sommarn?

Frös mer än lovligt på vägen hem i regnet, 26 mil i 4 grader och regn är knappast sexigt.

/A
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Så nu e Duken fitt for fight på gelleråsen torsdag å fredag.. :tummenupp

Blir jag ensammen som SD förare?!

/Freddan
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Nu börjar det ordna till sig efter min lilla vurpa. Notan gick på ca 37k, men Bilsport&Mc tog det utan krångel :tummenupp det var inga problem med att det hände på Falkenberg. Man var ju lite nervös ifall försäkringen skulle täcka det, enligt avtalet ska den ju det men försäkringsbolag har ju krånglat förr.

Superbike har varit grymma, inga problem och snabb service:tummenupp .

Det fina i det hela är att jag får på en 07 tank. Har precis beställt dessa oxå http://www.devilexhaust.us/gb/news/index.cfm ska bli spännande att se hur de kommer att se ut i verkligheten. Sen blir det lite nya broms och kopplingshandtag, och annat smått och gott.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Nu börjar det ordna till sig efter min lilla vurpa. Notan gick på ca 37k, men Bilsport&Mc tog det utan krångel :tummenupp det var inga problem med att det hände på Falkenberg. Man var ju lite nervös ifall försäkringen skulle täcka det, enligt avtalet ska den ju det men försäkringsbolag har ju krånglat förr.

Superbike har varit grymma, inga problem och snabb service:tummenupp .

Det fina i det hela är att jag får på en 07 tank. Har precis beställt dessa oxå http://www.devilexhaust.us/gb/news/index.cfm ska bli spännande att se hur de kommer att se ut i verkligheten. Sen blir det lite nya broms och kopplingshandtag, och annat smått och gott.

Kul med udda pipor, kameran i högsta hugg när du får tillbaka cykeln.

Skönt att det ordnar sig med försäkringen.

/A
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Hur är det med dig och cykeln?


Jag kanske dundrar förbi på hojen påväg hem från träningen på Bulten, är det många som ska partajja?

/A

Jag mår helt ok nu, spänner lite i ryggen/nacken när man kollar döda vinkeln (i bilen :mad: ) men annars är jag fit-for-fight. Kan Lorenzo köra med brutna ben i fötterna ska väl jag klara nån repa på bulten iaf :D
Ringde Ragge igår för att få offerten men han var mer än upptagen så jag ska göra ett nytt försök idag. Lät dock inte så kul då han hann med att säga
- Jo, det drar ju iväg lite i pris...
Men hoppas på det bästa, peppa peppa!

Av dom jag snackat med så verkar intresset vara rätt så stort, bättre än förra gången är intrycket iaf. Sen har det ju gått ut mycket mer reklam den här gången också. Du får lägga en riktig rökare när du dyker upp så man får gå ut och höra lite joddel-muller iaf :yoparty
 

Jorvel

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Hägersten
Hoj
2005, KTM Superduke
Är ganska säker på att o-ringen till kopplingspinnen har gått sönder. Ta bort slavcylindern, om det rinner ut olja så är det bara att byta packbox.

Det går att byta själv men det är lite pilligt och är man inte en van meck så rekomenderar jag att lämna in den.

Kostar ca 500:- arbete + o-ringen för 70:-

Mankan på MÖR i Södertälje bytte min.....

Då har man kommit hem från bankörning på Gelleråsen.

Det var :yoparty

Ett stort tack till instruktören Mats Finér från www.teampyamas.se som kom med många bra råd:tummenupp

Nu är man ännu mer sugen på att köra bana

Linköping på söndag, men är det någon som ska till Tuvängen i morgon?

Tja Tack som fan för hjälpen.. Det var precis som du sa. Att det kommer från slavcylindern till kopplingen.. kollade igår. så det blir ny o ring. Vet någon vad det e för olja. var ner till mör idag. Men det var bara hans farsa som stog i kassan och han våga inte störa sonen. så jag fick inget svar... men han trodde att det var vanlig motorolja.. någon som vet om oljan
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ringde Ragge igår för att få offerten men han var mer än upptagen

Ovanligt...not . RAgge skulle lätt kunna klona sig minst en gång :D

Skapligt väder :tummenupp kanske drar en repa på bulten om nån timme eller så...
Ha det .
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top