Tjena.
vad har du för chrachpuckar? och vart köpte du dom?
mvh Mange
R&G Puckar, Ragnar på Lelles MC i Uppsala fixar.
/A
Tjena.
vad har du för chrachpuckar? och vart köpte du dom?
mvh Mange
Någon här som har drevat upp till 40t bak? Jag har nu 16-38 och undrar lite över hur skillnanden skulle bli om jag gick upp ett snäpp på bakdrevet. tappad toppfart spelar inte så stor roll, åker ändå aldrig över 165-170 ändå. Men åker destomera på bakhjulet. skulle vilja få upp han lite enklare på 3an utan att jobba som jag gör nu. Blir väll bättre och bättre ju mer man lär sig just den här cykeln. Men om det inte skadar kedjan eller gör så cykeln går i 110 så drevar jag gärna upp till 40.
Någon som har några erfarenheter?
Måste ta och provköra en SD nån gång, var är bjSDR mot att köra gammal ZX10-04 = man känner sig mycket tuffare på SDR men inte fan går det speciellt fort! 130hk i motorn jämfört med 155 på slangen.... det känns!
Gammel R1 har ju inte speciellt mycket mer effekt än SDR så där vinner chassiet absolut.
/HW
Tsunami du som har kört R1 tidigare vad säger du vid jämnförelse SD vs gammel R1.
Vilken hoj ger mest valuta för stålarna?
Nu börjar det ordna till sig efter min lilla vurpa. Notan gick på ca 37k, men Bilsport&Mc tog det utan krångel det var inga problem med att det hände på Falkenberg. Man var ju lite nervös ifall försäkringen skulle täcka det, enligt avtalet ska den ju det men försäkringsbolag har ju krånglat förr.
Superbike har varit grymma, inga problem och snabb service .
Det fina i det hela är att jag får på en 07 tank. Har precis beställt dessa oxå http://www.devilexhaust.us/gb/news/index.cfm ska bli spännande att se hur de kommer att se ut i verkligheten. Sen blir det lite nya broms och kopplingshandtag, och annat smått och gott.
Hoppas att skitvädret som varit ligger bakom oss nu..[/QUO
janu är det bara att montera av snöplogen å kedjorna från hojen å ut å gasa! =)
janu är det bara att montera av snöplogen å kedjorna från hojen å ut å gasa! =)
Jag får vänta ett tag till
Nån som kommer till HardRock ikväll?
Hur är det med dig och cykeln?
Jag kanske dundrar förbi på hojen påväg hem från träningen på Bulten, är det många som ska partajja?
/A
Är ganska säker på att o-ringen till kopplingspinnen har gått sönder. Ta bort slavcylindern, om det rinner ut olja så är det bara att byta packbox.
Det går att byta själv men det är lite pilligt och är man inte en van meck så rekomenderar jag att lämna in den.
Kostar ca 500:- arbete + o-ringen för 70:-
Mankan på MÖR i Södertälje bytte min.....
Då har man kommit hem från bankörning på Gelleråsen.
Det var
Ett stort tack till instruktören Mats Finér från www.teampyamas.se som kom med många bra råd
Nu är man ännu mer sugen på att köra bana
Linköping på söndag, men är det någon som ska till Tuvängen i morgon?
Ringde Ragge igår för att få offerten men han var mer än upptagen
Är det någon härifrån som ska till Hard Rock
ikväll?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|