Superduke-tråden

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Jag har bokat in mig på Banåkning.nu's körning på Midlanda 5-6 juni. KTM kommer vara där med bland annat RC8 och X-Bow bilen. Jag hoppas verkligen jag får möjlighet att testa RC8'an.

Är det någon mer härifrån som ska dit?
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Jag har bokat in mig på Banåkning.nu's körning på Midlanda 5-6 juni. KTM kommer vara där med bland annat RC8 och X-Bow bilen. Jag hoppas verkligen jag får möjlighet att testa RC8'an.

Är det någon mer härifrån som ska dit?

Tyvär så var inte bilen med på gelleråsen :gnissla
Men RC8:an å nya R:en var med :)
fegade ur å provkörde aldrig rc8:an på banan tyvär.
men R:en gick riktigt fint.
det märks skillnad mot den vanliga.

passade även på att provköra 690 familjen och 990 sm:tummenupp
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Var uppe och tvättade och kollade hojen efter vurpan. Den hade ju klarat sig oförskämt bra. Krachpuckarna tog nästan allt, Det enda jag byter förutom detta är växelpedalen som blev rätt kort.
Det blev endast ett par lätta repor på kylarvingen och backspegeln, men de kan jag leva med.
Så, tipset är: KÖP! De funkar.
 

Bifogat

  • R&G krachpuckar.JPG
    R&G krachpuckar.JPG
    45.2 KB · Visningar: 89
  • DSC01590.JPG
    DSC01590.JPG
    36.2 KB · Visningar: 75

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Kalas! Nu slipper man vara orolig för att krascha hojen längre. Med puckarna på ska det ges benet på bana! :tummenupp
Hade du axelpuckar oxå?
 

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
Var uppe och tvättade och kollade hojen efter vurpan. Den hade ju klarat sig oförskämt bra. Krachpuckarna tog nästan allt, Det enda jag byter förutom detta är växelpedalen som blev rätt kort.
Det blev endast ett par lätta repor på kylarvingen och backspegeln, men de kan jag leva med.
Så, tipset är: KÖP! De funkar.


Var köpte du dem och vad kostade kalaset? Fyra bandagar inbokade så det känns som en vettig investering.
 

Lindhracing

It's an attitude, not a wheelsize...
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Mora
Hoj
Honda CR 500 & Husqvarna Rödmyra
Läckande bensintank

Nybliven SuperDuke ägare här, och således även nybliven läsare av detta forum. Så ursäkta mig om jag ställer samma fråga som någon annan redan ställt...

Hade iallafall tänkt fylla på olja idag, men när höger sidokåpa skulle monteras bort så upptäckte jag förvånat att det rinner bensin ur skruvhålet som gå upp i tanken.:va Spontant känns det som en väldigt dum placering av ett dräneringshål :rolleyes: Något som varit med om detta? Ska det vara så?

Från en i övrigt "såld" SuperDuke ägare :1pajas

/Magnus
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Grattis o välkommen!

Menar du ett av skruvhålen som högra kåpan sitter fast i? :va
Har aldrig sett någon bensin komma ur något hål över huvud taget på min i alla fall. Verkar skumt...
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Var uppe och tvättade och kollade hojen efter vurpan. Den hade ju klarat sig oförskämt bra. Krachpuckarna tog nästan allt, Det enda jag byter förutom detta är växelpedalen som blev rätt kort.
Det blev endast ett par lätta repor på kylarvingen och backspegeln, men de kan jag leva med.
Så, tipset är: KÖP! De funkar.

Skönt att grejorna funkar/sparar utgifter när det går illa, och inte bara kostar! Det bästa var att du själv klarade dig helskinnad.
Kul att ses i Linkan, även om jag fegade ur rejält på vinterkylan, vätan och kalla hala däck. Men men, alla barn i början etc etc – bättre upp nästa gång:D
 
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Var köpte du dem och vad kostade kalaset? Fyra bandagar inbokade så det känns som en vettig investering.

Lelles har argenturen för R&G. De viktigaste är väl övre och undre motorpuckarna ( ca 1200 +1000 har jag för mig), men även hjulaxlar och styrpuckar hade jag och de gjorde nog sitt de med. Totalt tror jag det kostade cirkus 3500.
Hoppas att man kan köpa lösa slitdelar, för det känns ju lite onödigt att köpa allt igen.
Fast det viktigaste var ju att man klarade sig. Hade inte ens ett blåmärke...
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Äntligen är bollen i rullning!

Nu har jag äntligen fått en offert från Ragnar på Lelles vad mitt äventyr i potatislandet kommer kosta :näsblod

Bara hoppas dom inte hittar nå mer grejjer när dom börjar skruva ner den :gnissla
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Nu har jag äntligen fått en offert från Ragnar på Lelles vad mitt äventyr i potatislandet kommer kosta :näsblod

Bara hoppas dom inte hittar nå mer grejjer när dom börjar skruva ner den :gnissla

oki håller tummarna för att det inte blir värre..
Vad skulle kalaset kosta då?
går det å pilla ihop häcken igen?! e lite sugen på att prova om du inte vill:)

/Freddan
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
oki håller tummarna för att det inte blir värre..
Vad skulle kalaset kosta då?
går det å pilla ihop häcken igen?! e lite sugen på att prova om du inte vill:)

/Freddan


Första offerten var ju på som om det vore ett rent förs.jobb (bara halv) och då låg den på +50k. Men 10k för en tank bara för att det är en repa på 0,3x5cm känns inte motiverat då jag ändå ska sätta på såna där "knottror för bättre grepp mot tanken", ej heller 5,5k för en fälg pga ett litet stenskott eller 4,7k för en oljetank p.g.a repa. Nu kommer man väl ner i drygt 20k kanske, så det är ju fortf. billigare än vad en helförsäkring skulle gå på (25 i sommar & inte haft kortet i 5år = snordyrt överallt). :yoparty

Häcken? Du menar plasten som gör den till en enkelsits? Jo'rå, kan du plasta så är det nog inte så mycket jobb. Syns här, http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=234774&d=1210702082

Jag får en REAR-END HIGH.P MONOS.CPL 07 (art.6110811803) för 2500:- så antar att det bara är plasten? Fast den kanske passar på era ramar också? Isf. kan du få den för en spottstyver.
 
Last edited:

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Första offerten var ju på som om det vore ett rent förs.jobb (bara halv) och då låg den på +50k. Men 10k för en tank bara för att det är en repa på 0,3x5cm känns inte motiverat då jag ändå ska sätta på såna där "knottror för bättre grepp mot tanken", ej heller 5,5k för en fälg pga ett litet stenskott eller 4,7k för en oljetank p.g.a repa. Nu kommer man väl ner i drygt 20k kanske, så det är ju fortf. billigare än vad en helförsäkring skulle gå på (25 i sommar & inte haft kortet i 5år = snordyrt överallt). :yoparty

Häcken? Du menar plasten som gör den till en enkelsits? Jo'rå, kan du plasta så är det nog inte så mycket jobb. Syns här, http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=234774&d=1210702082

Jag får en REAR-END HIGH.P MONOS.CPL 07 (art.6110811803) för 2500:- så antar att det bara är plasten? Fast den kanske passar på era ramar också? Isf. kan du få den för en spottstyver.

Oki då är det säkert nå mystiskt med ramen :gnissla
för lampan kan ju inte kosta så jäkla mycket.
såg på superduke.net någon som gjort R-sadeln lite mjukare.. blev riktigt snyggt!

Får väl ta å skruva lite i min plast någon dag så jag ser hur det ser ut..
men jag paxar den om det går :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top