Superduke-tråden

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Ouch, 100-mila gick på 4240:-
Jag hade väntat mig cirka 3500, men men =)
Nu är den fit for fight iaf!
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
däck

Vad kör ni med för sulor grabbar? det har ju tjatats om det förr men det kommer ju oxå nya däck och nya sd ägare.
Jag har haft orginal diablo, pilotpower 2ct som är bra till allt utom varma dagar på bana, och nu har jag supercorsa pro och de är ju bra men jag tänkte testa nåt annat.
Nån som kör med Bridgestone? funderar på BT 002.

De jag väljer mellan är nog Bridgestone, Metzler Racetec k3, Metzler sportec m3 eller Pirelli diablo corsa 3.
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Vad kör ni med för sulor grabbar? det har ju tjatats om det förr men det kommer ju oxå nya däck och nya sd ägare.
Jag har haft orginal diablo, pilotpower 2ct som är bra till allt utom varma dagar på bana, och nu har jag supercorsa pro och de är ju bra men jag tänkte testa nåt annat.
Nån som kör med Bridgestone? funderar på BT 002.

De jag väljer mellan är nog Bridgestone, Metzler Racetec k3, Metzler sportec m3 eller Pirelli diablo corsa 3.

Jag kör på Bridgestone BT016, supernöjd hittills! Nickeluring skulle också lägga på dom nu..
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Sitter SuperCorsa Pro på min också, nöjd med dom bortsett från fästet vid väta. Men sen vet jag inte riktigt vilken referens man är, knappast så jag "kör däcken för varma" vid vanligt gatåka. Slits fort som f*n vid burnisar också, men det vägs upp av den ovanligt mustiga röken! :D

Snacka med Ragnar tidigare idag, nu är grejjerna till min knarr beställda och klara iaf, hoppas på åka till nästa helg! WoHo!
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Det är tydligen ett jäkla jobb att ställa ventilerna, så varannan service kostar lite extra.

Mjo, meken lät uppgiven och less... Han jobbade hela da'n med min hoj!
Tror han sa att han fick ställa om fem ventiler och det gick åt fyra shims.
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Hmmm. Fick pris på 100-milaservice av Lelles i Uppsala - 2900kr. Samma pris på firman (glömt namnet) i Märsta.

Gjorde servicen på ATV-Racing i Eskilstuna där betalade jag 10000 för service och Akra Titan inkl montering och mappning.

Det verkar väldigt dyrt med 4200kr...
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Vi brukar ses på macken (är det Statoil? :va ) under E4:an i Västberga runt 07.00. Vi kan väl säga det på en gång - kl. 07.00 på vilken mack det nu är...hjälp mig någon med bättre minne.
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
klart man ska till Tuvängen på lördag:yoparty

Nicke, du får väl tillbaks hojen till nästa vecka?

Haka på nu boys, Tuvängen är kul! :tummenupp

Det är OK i västberga :)

Vi ses där 0700:tummenupp

Vi brukar ses på macken (är det Statoil? :va ) under E4:an i Västberga runt 07.00. Vi kan väl säga det på en gång - kl. 07.00 på vilken mack det nu är...hjälp mig någon med bättre minne.
 
Last edited:

para

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Västmanland
Hoj
Superduke 07
Vad kör ni med för sulor grabbar? det har ju tjatats om det förr men det kommer ju oxå nya däck och nya sd ägare.
Jag har haft orginal diablo, pilotpower 2ct som är bra till allt utom varma dagar på bana, och nu har jag supercorsa pro och de är ju bra men jag tänkte testa nåt annat.
Nån som kör med Bridgestone? funderar på BT 002.

De jag väljer mellan är nog Bridgestone, Metzler Racetec k3, Metzler sportec m3 eller Pirelli diablo corsa 3.

Kör Sportec m3 nu både fram å bak, fungerar bra. Återstår att se hållbarheten, hade Pirelli Corsa 3(?) på innan, det höll 500 mil. Lite i kortaste laget, så hoppas på lite längre livslängd med detta. Nästa däck bak blir nog sportec m1 om m3an går åt för fort.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Se där ja, OK, precis som jag trodde. :tungan
Jag måste ha tillbaka hojen till på tisdag. Annars hinner jag inte lägga på nya däck o då får jag inte köra. Jag ska ringa o tjata på Ragge imorrn.
 

Plupp

It can never be inough lubricant...
Gick med
4 May 2004
Ort
Östersund
Hoj
Husa 650 -08, Ducati hypermotard 1100
Har läst runt en del å d verkar som om duken Är lite vobblig men som min vobblar är det ju löjligt.
Kör du ca 130-140 i jämn fart så håller jag på å vobbla av vägen till slut. Skall det vara så, menar att ktm kan ju aldrig ha släppt iväg en hoj som gör husan jag hade senast hade till värsta racerhojen?

Vid nerlägg å du ger på gas eller lite ojämt i vägen är det med livet som insats man håller sig kvar på vägen, å detta i nästan vilka farter som helst, höga som låga???

Inget e glappt, laborerat med att sänka/höja gafflarna i kronan men inget hjälper. Trivs jävligt bra me hojen i övrigt men får ja inte bukt med det så måste jag ju sälja.

Nån som har nått tips som en annan inte tänkt på tidigare.
Strydämpare är en men jag tycker inte den skall va SÅ orolig som han e
bara pga att jag inte har styrdämpare.

Tacksam för alla ideer för lelleträffen nalkas å då brukar det bli banåkning för mig men det verkar lite avlägset som det är nu.

/ Plupp
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Har läst runt en del å d verkar som om duken Är lite vobblig men som min vobblar är det ju löjligt.
Kör du ca 130-140 i jämn fart så håller jag på å vobbla av vägen till slut. Skall det vara så, menar att ktm kan ju aldrig ha släppt iväg en hoj som gör husan jag hade senast hade till värsta racerhojen?

Vid nerlägg å du ger på gas eller lite ojämt i vägen är det med livet som insats man håller sig kvar på vägen, å detta i nästan vilka farter som helst, höga som låga???

Inget e glappt, laborerat med att sänka/höja gafflarna i kronan men inget hjälper. Trivs jävligt bra me hojen i övrigt men får ja inte bukt med det så måste jag ju sälja.

Nån som har nått tips som en annan inte tänkt på tidigare.
Strydämpare är en men jag tycker inte den skall va SÅ orolig som han e
bara pga att jag inte har styrdämpare.

Tacksam för alla ideer för lelleträffen nalkas å då brukar det bli banåkning för mig men det verkar lite avlägset som det är nu.

/ Plupp

Låter ju som det är något fel på din hoj. Jag har en SD som är orginal (ej styrdämpare) och jag har inte kännt några tendenser alls till vobbel eller styrslag. Tycker att den går riktigt bra till och med på bana.
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Har läst runt en del å d verkar som om duken Är lite vobblig men som min vobblar är det ju löjligt.
Kör du ca 130-140 i jämn fart så håller jag på å vobbla av vägen till slut. Skall det vara så, menar att ktm kan ju aldrig ha släppt iväg en hoj som gör husan jag hade senast hade till värsta racerhojen?

"kapat"

/ Plupp

Däck / däckstryck?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top