Superduke-tråden

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
Någon som har ett tips på längre kedjeskydd för duken`? Orka med och regöra akras från all kedjefett
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag betalar 7 492:- Hel/Hel. Dock ute på landet dvs 4 mil från STHLM.

/A
 

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
Fråga 1:
Min 07:a har börjat skoja med mätaren. Vid kraftigare acc så slocknar hastihetsmätaren och varvräknaren faller ner till noll. Hastigeten vid 5000 varv på 6:an varierade idag mellan 105 och 160 km/h enl mätaren. Någon som råkat ut för liknande?

Fråga 2:
Är det någon som "custom-mappat" sin SD? Min är ganska ryckig på det lägre registret vid jämn gas. Jag har Akras race dämpare med insats i och den racemappad. Nicke du hade väl skaffat Tune-boy eller något? Jag körde den i bänk i våras och då visade den att den gick magert upp till 6000 rpm sedan var den nästan spot on. Innan dess var bränslekurvan rejält taggig och åt det magrare hållet.
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Tuvängen 31/5

Vill bara påminna om att vi åker från OK i Västberga 07:00

Föreslår att vi ses där 06:50 så att vi verkligen hinner åka 07:00
Ryktet säger att det kan bli många på Tuvängen i morgon så det gäller att vara där i tid.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jag hoppar över tuvvis...men åker en sväng lite senare om ni orkar efter tuvvis..
Rosenhill blir det för mig + en smörgås :)
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag hade gärna köpte en SD men förskingringen är helt enkelt för hög. Bor i ytterkanten av Lund och billigaste jag hittade var väl ~10.000 kr hel/hel utan avställningsmöjlighet (Bilsport&MC tror jag).

Varför är det dyr försäkring på just SD:en?? :(
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Jag hade gärna köpte en SD men förskingringen är helt enkelt för hög. Bor i ytterkanten av Lund och billigaste jag hittade var väl ~10.000 kr hel/hel utan avställningsmöjlighet (Bilsport&MC tror jag).

Varför är det dyr försäkring på just SD:en?? :(

Allt är ju relativt. Jag tycker personligen Superduken är billig i försäkring. Det är inte många nya hojar med den prestandan som du får till det priset.


Jag tror inte det är nån som ens är nära.
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Jag hade gärna köpte en SD men förskingringen är helt enkelt för hög. Bor i ytterkanten av Lund och billigaste jag hittade var väl ~10.000 kr hel/hel utan avställningsmöjlighet (Bilsport&MC tror jag).

Varför är det dyr försäkring på just SD:en?? :(

10 är ju rena semesterprist, hade jag spikat vilken dag som helst. Sitter på 19 uppe i GBG för hel/hel

Allt är ju relativt. Jag tycker personligen Superduken är billig i försäkring. Det är inte många nya hojar med den prestandan som du får till det priset.


Jag tror inte det är nån som ens är nära.

Speed Triplen med mäkesförsäkring är ett kap oxå.. ca 15K helförsäkring..
Fast den är ju inte lika fet
 
Last edited:

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
Var ute och körde från 14:30 till 22:30. När jag kom hem så kom jag fram till att jag skulle vilja ha en Superduke till. Sjukt eller? Tror inte jag har varit så nöjd med något köp jag har gjort tidigare i mitt liv. Skitsamma om den dricker olja och bensin lika snabbt som en alkis sveper en vodka flaska.
8 timmar på en hoj under samma dag är något jag inte hade orkat med på en annan hoj, och fortfarande ha samma leende som när jag startar upp den för första gången under dagen.

Tror jag ska iväg till garaget och klappa om den=)
Jag betalar förresten 18 lakan för bara trafikförsäkring. 10 tusen kr för helförsäkring är riktigt bra.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Var ute och körde från 14:30 till 22:30. När jag kom hem så kom jag fram till att jag skulle vilja ha en Superduke till. Sjukt eller?
:tummenupp

Någon som ska ut i värmen i dag och Brassa ?
ÄR det Barkaby på Ons ?
 

jonkster

Fetto MC is da shit.
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Falun
Hoj
CF Moto 650NK. Suzuki M800. Exxo Bullet 150,
Fråga 1:
Min 07:a har börjat skoja med mätaren. Vid kraftigare acc så slocknar hastihetsmätaren och varvräknaren faller ner till noll. Hastigeten vid 5000 varv på 6:an varierade idag mellan 105 och 160 km/h enl mätaren. Någon som råkat ut för liknande?

Fråga 2:
Är det någon som "custom-mappat" sin SD? Min är ganska ryckig på det lägre registret vid jämn gas. Jag har Akras race dämpare med insats i och den racemappad. Nicke du hade väl skaffat Tune-boy eller något? Jag körde den i bänk i våras och då visade den att den gick magert upp till 6000 rpm sedan var den nästan spot on. Innan dess var bränslekurvan rejält taggig och åt det magrare hållet.
Att mätaren spökar kan bero på att kontakten bakom instrumentet inte sitter i ordentligt. Så var det på min R. Lätt att kolla - bort med två skruvar och fäll ner framlampan.
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Ska ut en sväng.. men jag tror det blir efter moto-gp.

Fråga 1:
Min 07:a har börjat skoja med mätaren. Vid kraftigare acc så slocknar hastihetsmätaren och varvräknaren faller ner till noll. Hastigeten vid 5000 varv på 6:an varierade idag mellan 105 och 160 km/h enl mätaren. Någon som råkat ut för liknande?

Det kan ha kommit in vatten i mätaren.. testa å ta loss å blås rent med tryckluft..
fäll fram framlampan så kommer man åt kontakten.
det sitter forhoppningsvis en gummibalj över den.

/F
 
Last edited:

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Efter lördagens ryckiga körning på gocartbanan Tuvängen bestämde jag mig för att göra något åt dukens usla insprutning på låga varv.
För att kunna finlira lite mer med gasen i kurvorna så har jag beställt ett sånt här set:
http://www.ktmspares.co.uk/product_details.asp?c=35&d=5&p={D8BF7C35-2F14-40B1-8F85-6BBA3512EA8B}

Låter som en bra plan..
Gruppköp?!

Hade du lånehoj på ängen?! tyckte jag såg dig på en svart..
jag lyckades visst försova mig.

/F
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Jag har redan beställt o betalat så jag kan inte vara med på gruppköp.

Ja, eftersom min är på verkstad p.g.a. förra veckans äventyr så fick jag låna Aron07's hoj i lördags. Mycket schangtilt gjort av honom. :pannkyss
Nu menar jag ju inte att hans hoj är värre än min på något sätt, de är precis lika usla vid gaspåslag.
Jag ser verkligen fram emot att få hojen ordentligt mappad. Tror att den kommer bli sammetslen i gasen då. :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top