Hmmm. Fick pris på 100-milaservice av Lelles i Uppsala - 2900kr. Samma pris på firman (glömt namnet) i Märsta.
Gjorde servicen på ATV-Racing i Eskilstuna där betalade jag 10000 för service och Akra Titan inkl montering och mappning.
Det verkar väldigt dyrt med 4200kr...
Tillägg till ovanstående: lufta framgafflarna först. Detta görs med framhjulet i luften, lossa de små stjärnskruvarna helt och skruva tillbaka. Obs, framhjulet skall vara i luften hela tiden.
OBS! Depåstöd får inte användas över huvud taget när framgafflarna luftas, eller förspänning bak o fram ställs in.
Hej alla glada
Jag har tänkt att skaffa en SuperDuke 07a i slutet av Juni, har titat en del på försäkringar och det lutar åt helförsäkring, den är dock inte billig.
Har läst runt en del å d verkar som om duken Är lite vobblig men som min vobblar är det ju löjligt.
Kör du ca 130-140 i jämn fart så håller jag på å vobbla av vägen till slut. Skall det vara så, menar att ktm kan ju aldrig ha släppt iväg en hoj som gör husan jag hade senast hade till värsta racerhojen?
Vid nerlägg å du ger på gas eller lite ojämt i vägen är det med livet som insats man håller sig kvar på vägen, å detta i nästan vilka farter som helst, höga som låga???
Inget e glappt, laborerat med att sänka/höja gafflarna i kronan men inget hjälper. Trivs jävligt bra me hojen i övrigt men får ja inte bukt med det så måste jag ju sälja.
Nån som har nått tips som en annan inte tänkt på tidigare.
Strydämpare är en men jag tycker inte den skall va SÅ orolig som han e
bara pga att jag inte har styrdämpare.
Tacksam för alla ideer för lelleträffen nalkas å då brukar det bli banåkning för mig men det verkar lite avlägset som det är nu.
/ Plupp
Tackar för all input.
Däcktstrycket som någon efterlyste är kollat och det är som det skall vara, däcken jag åker på är BT021 som jag haft bra efrarenhet av tidigare.
Fjädringen är/ska vara orörd sen ny så där finns det säkert mycket att jobba på men faktum kvarstår att dessa onorma tendeser uppkom efter det att jag satte på nya däck. Tycker inte att det skall göra såå stor skilnad på att jag gick från original dunlop till brigdstone då det e samma dimensioner men olika märken???
Skall ta å ställa in fjädringen ikväll å sen skall ja kolla om ev däcksstommen kan va paj, kommer även att montera på däcket som satt på innan för å se vad som händer.
Kommer med uppdateringar på hur det fortlöper.
Tackar tills vidare/ Tom
Jag förstår inte riktigt hur du resonerar, Plupp.
Först säger du enligt ovan att din hoj är värsta vobbelfreaket som KTM inte borde ha släppt och som du får köra med livet som insats med.
Sen säger du att vobbelproblemen uppkom först efter att du hade bytt däck. Hur kan du ens tro att det är fjädringens eller hojens fel?
Det är ju helt uppenbart att det antingen är de nya däcken, eller så har den person som bytte däcken gjort något generalfel nånstans.
Plupp;
Med risk för att bli tjatig om detta, kolla fjädringen.
Ja, spårningen kan vara värd att titta. Det är ju kollat på nolltid oxå...
bobloi;
Offroad försäkring på hertigen har jag inte hört talas om. Bilsport & MC verkar vara de billigaste.
Mappning behövs för slipons.
Kolla på Hattech's tail tidy. Den tycker jag är klart snyggast, näst efter original förstås.
Har hittat 18500 kulor för Superduke helförsäkrad .
Låter det vettigt? är 25år i helgen, bor i stan, vad betalar ni själva?
Har hittat 18500 kulor för Superduke helförsäkrad .
Låter det vettigt? är 25år i helgen, bor i stan, vad betalar ni själva?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|