Superduke-tråden

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Några som ska till Barkarby 4 juni ?

Kan informera att den 12 juni så är det dropin på Sviestad :yoparty
 

Fjod0r

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2008
Ort
sthlm
Hoj
Husa fs650e
Tack själv, var jäkligt kul! Och du lyckades skrapa knät första gången du besökte en bana också, bra där! :tummenupp Även om du som Nicke har så långa ben att ni kan skrapa båda knäna samtidigt! :tungan


Första gången man har en fördel av att vara ap-bent :D

Kan informera att den 12 juni så är det dropin på Sviestad :yoparty

Hur funkar det här med dropin? vet ju hur det går till hos frissan men hur fan gör man på bana?

Känns osso som om puckar vore en bra grej innan man ger sig längre in i banträsket..
 
Last edited:

Fjod0r

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2008
Ort
sthlm
Hoj
Husa fs650e
Enklast att läsa här: http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=1&SektId=86

Jag ska försöka ta mig dit ialf svin kul på Sviesta :yoparty

Puckar .. mja jag har ialf inga på mina braxxor, det funkar bra ändå som glad amatör :)

Jag syftade på kraschpuckar på hojen :smasha (otydlig formulering). Känns som om det skulle vara skönt ifall man får för sig att syna asfalten lite närmare. Ska se om man är ledig, det börjar suga lite i åktarmen.
 

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
Att mätaren spökar kan bero på att kontakten bakom instrumentet inte sitter i ordentligt. Så var det på min R. Lätt att kolla - bort med två skruvar och fäll ner framlampan.

Det var precis vad det var. Jag gick ut direkt efter jag lagt inlägget. Provkörningen fick dock vänta tills idag.
 

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
Jag ser verkligen fram emot att få hojen ordentligt mappad. Tror att den kommer bli sammetslen i gasen då. :)

Hur och med vad ska du mappa? Under 6000 rpm vid bänkkörningen fick jag en sågtandad graf på bränsleblandningen som gick från mager till magrare. Inte så pass att det skulle vara skadligt men tillräckligt för att vara jobbigt.


Den där trottle cam var fiffig. Jag har tänkt ett tag på att man skulle ta fram något sådant till endurohojar men då var man för sent ute igen (som vanligt).

Ni som inte har ställt in fjädringen för sport ska genast gå ut och göra det. Jag har kört min i 400 mil på normal och först i helgen kom jag på att det är gratis att testa. Det skärpte till väghållningen rejält.

Vad tar i efter fotpinnarna när man lägger ner? Något dyrt?
 
Last edited:

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Det var riktigt kul i lördags:tummenupp

Då var vi 3 som lyckades ta oskulden på knäpuckarna.

Grymt bra gjort Johannes för att vara första gången på bana:yoparty

Tack själv, var jäkligt kul! Och du lyckades skrapa knät första gången du besökte en bana också, bra där! :tummenupp Även om du som Nicke har så långa ben att ni kan skrapa båda knäna samtidigt! :tungan

Måste bara tacka alla för en sjuk trevlig dag i lördags, hysteriskt kul! :tummenupp

/ Johannes
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Ni som funderar på att besöka sviestad och inte har varit där tidigare den här säsongen bör montera på org burkarna då ljudkraven har skärpts rejält mot förra året!
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Har åkt där tidigare i år och det var inga problem att köra med akrapovic burkar och insatser monterade.

Utan insatser kan jag tänka mig att det blir problem:tungan

Ni som funderar på att besöka sviestad och inte har
varit där tidigare den här säsongen bör montera på org burkarna då ljudkraven har skärpts rejält mot förra året!
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Rörken igår va actionladdat, Ambulans både i bil och helikopterform, en avsvimmad efter att ha landat på huvudet och ett nyckelben gick åt.

Drick massor när ni kör i värmen.

/A
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Tack själv, var jäkligt kul! Och du lyckades skrapa knät första gången du besökte en bana också, bra där! :tummenupp Även om du som Nicke har så långa ben att ni kan skrapa båda knäna samtidigt! :tungan

Skitkul var ordet, sa Bull! Men förväntar mig som sagt lite SuMo-look på era hojjar till nästa gång:tummenupp
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
På Torsdag så j*vlar! :yoparty

Vart på så bra humör när jag pratat med Ragge att jag la en order hos FC Moto på ett nytt ställ, tog 15min från order till att mailet från UPS kom, lev. på torsdag det också! Vilken succédag! :tummenupp
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
På Torsdag så j*vlar! :yoparty

Vart på så bra humör när jag pratat med Ragge att jag la en order hos FC Moto på ett nytt ställ, tog 15min från order till att mailet från UPS kom, lev. på torsdag det också! Vilken succédag! :tummenupp

Bra där. Jag sponsrar med en fika första svängen ut med gänget, klart vi ska ta det i ditt tempo och få dig att trivas på cykeln igen.

/A
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Tänkte köra SH-kurs på Sviestad i helgen igen. Är det några som ska dit? Det är ju på lördag och söndag. Söndagen är ju inte fullbokad ännu, så det lutar åt det. Vädret verkar ju bli kanon. Sist var vi ju några stycken :tummenupp .
Tyvärr så har jag inte fått mina nya chrachpuckar ännu:rolleyes: så man får se till att hålla sig på hjulen...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top