Superduke-tråden

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Conseal har tagit riktigt fina bilder, vet inte om du har sett dom.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=184141

Tyvärr inget midlanda för mig, men ruskigt taggad inför Gelleråsen:yoparty

Tuvängen nästa lördag?

/M

Jamenhadetsåkul,pöjkar! Sjukt avis på er; Midland + Carlswood på en och samma "helg" smakar fågel:D Har tröstat mig med att pula på sliponskydden enligt Nickeluring-metoden. Skiiitfiiint blev det:tummenupp
Men på tal om nya objektiv, nån som har lagt ut lite bilder från Tuvängen i lördags?

Nu ser den den ut som en Superduke ska göra :tummenupp

Lycka till på Gotland.

Är inte ett dugg avis:rolleyes:

Själv håller jag på och packar för gotland:)
 
Last edited:

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Åkte ut till Barkaby i dag, men mina akra sjöng och skjöt lite väl högt för att kunna köra :gnissla

106db och jag varvade upp till ca 6 000 rpm :D

Tyckte att jag såg ett par SD med akra utan "butt plug" monterad:va

Mutade ni decibellmannen:tungan
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Bläääääää:mad:
Lyckades få en skruv i bakdäcket igår på barkaby:huvet

Riktigt trist..
kom inte hela vägen hem på det heller.
lagomt nöjd å hålla på å strula med bussen mitt i natten.

/F
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Bläääääää:mad:
Lyckades få en skruv i bakdäcket igår på barkaby:huvet

Riktigt trist..
kom inte hela vägen hem på det heller.
lagomt nöjd å hålla på å strula med bussen mitt i natten.

/F

Sjukt surt:-(
I sammanhanget skulle jag vilja påpeka att jag senast i lördags blev en smula häcklad av diverse pseudo-coola SD-pöjkar – av vilka flertalet är mycket bekanta för oss båda – med anledning av den PunkaSpray som vid sagda tillfälle huserade i min ryggsäck.
Måhända kan belackarna nu se en smula rim och reson med detta i deras ögon sjukt gubbiga bagage...:D
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Sjukt surt:-(
I sammanhanget skulle jag vilja påpeka att jag senast i lördags blev en smula häcklad av diverse pseudo-coola SD-pöjkar – av vilka flertalet är mycket bekanta för oss båda – med anledning av den PunkaSpray som vid sagda tillfälle huserade i min ryggsäck.
Måhända kan belackarna nu se en smula rim och reson med detta i deras ögon sjukt gubbiga bagage...:D

hehe ja man saknar inte kon försten båset e tomt:arsele
lite halvsurt känns det iallfall.
hade inte rullat så många mil..
men men bara köpa nytt å försöka se glad ut:D
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Tyckte att jag såg ett par SD med akra utan "butt plug" monterad

Mutade ni decibellmannen

Nej , Men efter jag fick klistermärket så åkte jag bara förbi mätgubben :)

Någon som har pröjjsat 1600mila service och vet vad den kostar..brrr den känns dyr :gnissla
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Någon som har pröjjsat 1600mila service och vet vad den kostar..brrr den känns dyr :gnissla

Borde väl vara som första typ? De 2,5k för 850mila lär inte räcka då det är ventiler igen va?

Vill ge dagens ros till Ragge idag. Killen jobba 4h övertid dagen innan röd dag och alla andra gått hem, enbart för att en kund ska få sin hoj tillbaka. Åkte från Lelles vid 18:45, stängning var 16.. Han må vara lika svår att få tag i som herr Reinfeldt, men ställer upp för oss kunder det gör han verkligen!

Dock så blev det ju fiasko vilket som, 15mil hann jag med iaf. Orsak...
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Han må vara lika svår att få tag i som herr Reinfeldt,

Jag skulle säga lika svår att få tag i som Olof Palme ..
Visst RAgge är kanon . Men det gäller att få tag i han !! lite svårt när han i princip aldrig svarar i tele och att svara på mail verkar nästan lika svårt :huvet :huvet :huvet
Personligen har jag väldigt svårt att förstå hur man kan ignorera sina kunder på detta vis...vet att några är väldigt besvikna på just det.
 

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
Borde väl vara som första typ? De 2,5k för 850mila lär inte räcka då det är ventiler igen va?

Vill ge dagens ros till Ragge idag. Killen jobba 4h övertid dagen innan röd dag och alla andra gått hem, enbart för att en kund ska få sin hoj tillbaka. Åkte från Lelles vid 18:45, stängning var 16.. Han må vara lika svår att få tag i som herr Reinfeldt, men ställer upp för oss kunder det gör han verkligen!

Dock så blev det ju fiasko vilket som, 15mil hann jag med iaf. Orsak...

Tråkig start på säsongen för dig kan man ju säga.
Först kraschen och nu det här?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ja , hur kommer sig det att den lossna, ska dom inte gå igenom hojjen innan dom lämnar ut den till dig ? Måste väl vara speciellt viktigt efter en vurpa..
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Tråkig start på säsongen för dig kan man ju säga.
Först kraschen och nu det här?

Det är synonymt för hela 2008 det här :D Det har varit det sämsta året nånsin, utan tvekan. Men de 15milen jag hann med igår kväll var så där alldeles underbart njutsamma. Körde nästan lagligt hela kvällen bortsett från lite rödljus gasande, men det var nå grymt kul vilket som!


Ja , hur kommer sig det att den lossna, ska dom inte gå igenom hojjen innan dom lämnar ut den till dig ? Måste väl vara speciellt viktigt efter en vurpa..

Jag vet faktiskt inte. Det är väl bara en gängstång som ska sitta där? Förstår inte riktigt hur den bara kan skruva ur sig själv ur två fästen?? Men man tycker ju grejjerna ska sitta fast iaf. Ska ringa dit imorgon och se vad dom säger. Men det var nån här i tråden som fått hjälp av en meck i Arlanda? Johan nånting? Nån som har ett nummer till honom? Till Arlanda kan man ju ta sig lite enkelt om han skulle ha en sån där pinne liggandes. Jag SKA åka hoj imorgon! :yoparty

Sen är prio nummer ett att skaffa ett par nya Akra! Hojjen låter allt annat än kul med org. burkarna. Utseendet tycker jag nästan vart bättre, med ljudet vägrar jag leva med! Låter ju som en el-moppe när man kör... Är DirtBikeBook billigast eller finns det fler tips?

Freddan: Jag tog med den där stora plastbiten hem igen om du vill ha den? Ingen lampa ingenting utan bara själv plasten. Den är inte så himla trasig, kan du plasta går den att fixa utan problem!
 

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
aa fyfan akra måste du ha asså, inte bara för ljudets skull, för känslan också.
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Freddan: Jag tog med den där stora plastbiten hem igen om du vill ha den? Ingen lampa ingenting utan bara själv plasten. Den är inte så himla trasig, kan du plasta går den att fixa utan problem!

Coolers..
ska bara få tag i ragge å kolla om det går å vad man behöver.
ska åka å kränga om däcket nu..

/F
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Nån som ska med ut på en sväng nu? Tänkte ta mig ner och smygköra lite på Bulten.

//Henrik 08-782 14 92
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Hej alla glada, blir stolt ägare av en Superduke 08 (Vit lack) om 2 veckor ,-), nu är det bara att räkna dagarna!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top