Superduke-tråden

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jag ska men jag bor ju på Landet och har 10 min dit, dvs Knivsta, jag brukar dock va där löjligt tidigt, senast 16:30 på plats.

/A

Tänkte försöka komma rätt tidigt jag också. Åker från Saltsjö Duvnäs vid 15:30 så vi syns där!
 

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Falun
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
Nya R-modellen har lite mer pulver och ändrad vinkel på gaffeln tror jag. Samt att man får ont i röven av sadeln. Men den är ju riktigt cool. Lite dumt att man bara kan åka själv på den.

Det där med ont i röven är lite båg. ;)
ärligt så har jag alldrig nånsin fått ont i röven när jag åkt på min.
ja tycker det är en härlig sadel. mycket lätt att förflytta sig på.
Inte den mjukaste men bra! Trodde samm asak ja med när ja satt mig på hojen första gången men är dessutom ganska stor skillnad att prova med jeans och med tjockt skinnställ på sig. :rolleyes:
 
Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Tjenare.
Är väldigt inne på att köpa mig en superduke.
men vill gärna ha lite tips..
va skiljer årsmodellerna? vilken ska man satsa på?
varför ligger det så mkt 05:eek:r ute men knappt inga 06:eek:r t.ex...
nån skildnad på dom?
skulle vara supertacksam för svar.. svara gärna här eller PM:a mig.
tackar på förhand!
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Det där med ont i röven är lite båg. ;)
ärligt så har jag alldrig nånsin fått ont i röven när jag åkt på min.
ja tycker det är en härlig sadel. mycket lätt att förflytta sig på.
Inte den mjukaste men bra! Trodde samm asak ja med när ja satt mig på hojen första gången men är dessutom ganska stor skillnad att prova med jeans och med tjockt skinnställ på sig. :rolleyes:

hehe ja det var samma för mig, satt på den på mässan och tyckte det gjorde ont, kanske är som du säger, annorlunda att köra i verkligheten. iofs vem bryr sig när den ser ut och går som den gör :tummenupp
 

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
Justering av "Throttle-play"

Är det någon som vet hur man justerar spelet vid gashandtaget? Enligt bruksanvisningen krävs ett särskilt diagnostiskt verktyg. Stämer detta?
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Det tror jag inte. Jag vet att folk har justerat sitt trottelspel, men jag har inte hört något om några specialverktyg.

Citat metod 1:
"Its pretty easy man. Theres two cables coming out of your throttle. You want the one that has an 1.5 inch piece of rubber. Fold that back and you'll see two bolts. Then just loosen the smaller one, now you can play with the bigger one to adjust the freeplay. When your happy with the free play snug the smaller nut to the bigger one and thats it.

When I did mine, my throttle was getting stuck on the bar end. If this happens just give the bar end a bit of a turn so your throttle springs back. Also once your done, with the motor running turn your bars from left lock to right. Make sure your rpm stays the same. Last thing you want is to accelerate when making a slow left turn."

Citat metod 2:
"I took the tank off and removed filter, and got to the main throttle bodies and adjusted from there, much better. I found there was not much adjustment from the cables by the twist grip."
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Nån som kommit över några bilder från Rörken igår? Var ju en del som stod & knäppte. Kul med ett ansikte på hobbes också, väl mött nästa vecka för detta gav mersmak och lite därtill :D Får dock se till att byta grupp då, tror jag underskattade mig själv lite väl :helt_utan_självinsikt

Nån som hittat stompgrips (eller kopior) till våra hojjar? Eller blir det till att köpa ett stort ark och klippa själv?
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Har inte sett några bilder än!

Så det var du som åkte på SD-R:en, håller absolut med om att du ska byta grupp omgående :)

Har inte hittat stompgrip till SD men det går säkert lika bra med universal, hittade några hos mc-online.

http://www.mc-online.se/shop/default.aspx?tillsida=dept&groupid=47773
/Magnus

Nån som kommit över några bilder från Rörken igår? Var ju en del som stod & knäppte. Kul med ett ansikte på hobbes också, väl mött nästa vecka för detta gav mersmak och lite därtill :D Får dock se till att byta grupp då, tror jag underskattade mig själv lite väl :helt_utan_självinsikt

Nån som hittat stompgrips (eller kopior) till våra hojjar? Eller blir det till att köpa ett stort ark och klippa själv?
 
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Nån som kommit över några bilder från Rörken igår? Var ju en del som stod & knäppte. Kul med ett ansikte på hobbes också, väl mött nästa vecka för detta gav mersmak och lite därtill :D Får dock se till att byta grupp då, tror jag underskattade mig själv lite väl :helt_utan_självinsikt

Nån som hittat stompgrips (eller kopior) till våra hojjar? Eller blir det till att köpa ett stort ark och klippa själv?

Det såg så fint ut så, skrik till så mekar vi på dina nya rör och susar förbi Lelles för mappning innan nästa körning, om du är på hugget och inte allt för bakis så samlas vi kl 07 på OK Västberga för avfärd mot Tuvängen (Södertälje) på lördag.

Härligt och se en SDR på banan.

/A

Precis hemkommen efter lagt på nya Bridgestone BT 016, höll på bli dyrt, svägde ut i en rondell efter 50m från verkstadsportarna där däcken las på, framhjulet glider 50 cm innan det ger med sig och stabiliseras, hem och byta kalsonger direkt.

KÖR ALLTID FÖRSIKTIGT MED NYA DÄCK!
 
Last edited:

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Akraslipon till Superduken som jag har beställt kan inte vara så svåra att kitta dit eller?, någon som har step by step lite förenklat?

Tack!
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Det såg så fint ut så, skrik till så mekar vi på dina nya rör och susar förbi Lelles för mappning innan nästa körning, om du är på hugget och inte allt för bakis så samlas vi kl 07 på OK Västberga för avfärd mot Tuvängen (Södertälje) på lördag.

Härligt och se en SDR på banan.

/A

Hoppas få burkarna på Tors. och sen Lelles på Fre. efter jobbet. Har lite plast ligger hos Ragge också, får se om man hinner byta ut något. Hur som så följer jag med på Lördag, var ju så sjukt kul igår :yoparty :D

//Henrik
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Om det var någon skillnad mellan 05 o 06 så var den minimal. Det var däremot en del förändringar på 07'an, både på chassit och utseendemässigt.
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Är ingen skillnad 05/06

Till -07 blev det några förändringar tex.
Större tank 18l
Ny instrumentering och framlyse
Nya färgkombinationer
Ändrad gaffelvinkel
Radialmonterade bromsok fram
Insprutning, tändning mm justerad för att klara Euro 3 krav
16t drev fram

Personligen så tycker inte jag att skillnaderna är så stora mellan årsmodellerna.

Hittar du en med rätt utrustning och bra skick så är det bara att slå till.

Det kan aldrig bli fel oavsett vilken årsmodell du väljer:tummenupp

/Magnus


Tjenare.
Är väldigt inne på att köpa mig en superduke.
men vill gärna ha lite tips..
va skiljer årsmodellerna? vilken ska man satsa på?
varför ligger det så mkt 05:eek:r ute men knappt inga 06:eek:r t.ex...
nån skildnad på dom?
skulle vara supertacksam för svar.. svara gärna här eller PM:a mig.
tackar på förhand!
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
sweet.. tackar så mkt!
provkörde superduken och blev blixtförälskad....
vilken modell ska man satsa på?
va är att föredra?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top