Superduke-tråden

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Fy fan vad livet känns rättvist när man kör SuperDuke :yoparty

Akra-burkar sitter förhoppningsvis på till nästa helg, även om jag gillar utseendet med org. så går det verkligen inte att åka runt med dom. Man skrämmer ju inte ens pensionärerna :tungan
 

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Falun
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
Fy fan vad livet känns rättvist när man kör SuperDuke :yoparty

Akra-burkar sitter förhoppningsvis på till nästa helg, även om jag gillar utseendet med org. så går det verkligen inte att åka runt med dom. Man skrämmer ju inte ens pensionärerna :tungan

HAHa Ne Slipon Är ETT måste !!
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Titta vad jag lyckades sammla på mig i onsdags på Barkaby..:näsblod
 

Bifogat

  • skruv1.JPG
    skruv1.JPG
    151.4 KB · Visningar: 71
  • skruv.JPG
    skruv.JPG
    158 KB · Visningar: 85
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Frefeh, Onödigt som attan, tur att du inte la cykeln pga en sån grej.

Sitter själv och försöker få klarhet i SWT Racings öppettider, annars blir det nog inget Rörken åka imorgon, däcken dog på Midlanda.

Battlax 016? Yes please.

/A
 
Last edited:

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Får med ett par Akra slipon, ska köra in bågen innan jag mappar om den och hivar på burkarna. Längtar tills man får höra mullret ;-)
Många av er som hivat på 16 drev fram?
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Får med ett par Akra slipon, ska köra in bågen innan jag mappar om den och hivar på burkarna. Längtar tills man får höra mullret ;-)
Många av er som hivat på 16 drev fram?

From -07 så sitter det 16T orginal, bara att tanka och slanga.


Sitter och jagar kardborre till mina knän, hilvite va svårt allt ska va, ingen har hemma och 2 veckors levtid, får testa sytillbehörsbutiker imorgon.

Någon som har stalltips på kardborre?

Däckgänget har inte öppet förens på tisdag så man får be en stilla bön att cykeln inte får tummen ner av SMC besiktningsgubbarna på Rörken imorrn.

/A
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Däckgänget har inte öppet förens på tisdag så man får be en stilla bön att cykeln inte får tummen ner av SMC besiktningsgubbarna på Rörken imorrn.

/A

Äsch, då får du ju ändå det stora nöjet att se mej köra varv efter varv...
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
From -07 så sitter det 16T orginal, bara att tanka och slanga.

/A

Cool, måste lära mig att använda rätt växel när jag får den :D . Var ute och provkörde sd 90 min förra veckan, var underbart, men det var ofta jag låg på fel växel, den drar ju typ från vilken som helst, sjukt jäkla vrid vid nerväxling :yoparty ska bli skitskoj med ny båge. Har kört gammelhojjar länge nu!
 

the_predator

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
.
Hoj
KTM 690 SMC
tjaa!

Kan vell börja med att säga att jag är riktigt sugen på att köpa en superduke!

sen undrar jag lite vad de är som skiljer vanliga och R modelen förutom bortagen passagerarplats och hårdare fjädring?'

kör nämligen en buell xb9s idag och undrar lite om skillnaden mellan den och just superduken?

Mvh Alexis
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
tjaa!

Kan vell börja med att säga att jag är riktigt sugen på att köpa en superduke!

sen undrar jag lite vad de är som skiljer vanliga och R modelen förutom bortagen passagerarplats och hårdare fjädring?'

kör nämligen en buell xb9s idag och undrar lite om skillnaden mellan den och just superduken?

Mvh Alexis

Nya R-modellen har lite mer pulver och ändrad vinkel på gaffeln tror jag. Samt att man får ont i röven av sadeln. Men den är ju riktigt cool. Lite dumt att man bara kan åka själv på den.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
sen undrar jag lite vad de är som skiljer vanliga och R modelen förutom bortagen passagerarplats och hårdare fjädring?'

- Andra gafflar och bakdämparen.
- Styrvinkeln.
- Styrdämpare.
- "Sittställningen", jag tycker man sitter mer agressivt på R'en tack vare sadelns utforming. Dock är det ju bara min åsikt.
- Mer pulver (08).
- Sen får nån gärna bekräfta eller dementera om det är andra skivor på R'en. Läst det på några ställen men även hört Ragge prata om "de svarta skivorna på R'en". Dock osäker på hur det ligger till.
- LEDlampa bak.
- Säkert nå mer som man inte kommer på nu..

Samt att man får ont i röven av sadeln.

Det finns två skäl till att man får ont, antingen kör man som om det vore en HD eller så är man för gammal..

Men grattis till den vita, grymt snygg färgkombo :tummenupp


Vad är det för tid som gäller på Rörken imorgon? Bör man vara där till 16:30 eller? Skulle verkligen behöva det så man kommer i form igen. Vart en fyra-fem varv på Bulten & Bogan idag men man är ju så långt ifrån sina forna glansdagar att det är skämmigt :rolleyes: Var & varannan kurva utan fri sikt är som att spela på Lotto. Mötte dessutom en Audi R8 i min fil precis efter Ellboda, trodde jag skulle göra på mig :gnissla
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
- Andra gafflar och bakdämparen.
Det finns två skäl till att man får ont, antingen kör man som om det vore en HD eller så är man för gammal..

Men grattis till den vita, grymt snygg färgkombo :tummenupp

Hehe jo det är väl kanske synd att klaga på den. Ja vit SD blir fett. Hade lite svårt att bestämma vilken färg jag skulle slå till på.
Hur många mil är det man måste köra in den samt vilken varvtal får man hålla sig till?
Har två veckor på mig att hänga här, sen blir det ut och brassa! :tuttar
 

the_predator

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
.
Hoj
KTM 690 SMC
jo ärå jävla sugen på just en R, men de finns inga beggade te salu:(
hur är R att köra mot tidigare hojjar ni haft?
SÅ JÄVLA FET ÄR DEN!
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Vad rekomenderar ni för däck på SD? Börjar bli dags att byta mitt bakdäck efter drygt 300 mil! Kör mest gata, men även en del bana! Har orginaldäcket nu!
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Bridgestone BT016 är grymt sköna. Har kört dem nu 3 ggr på bana senaste veckan o de biter sig fast ordentligt. De enda små släpp jag hade var totalt odramatiska o snälla.
Har inte kört dem i regn, men Sixx körde dem på Sviestad i regn så han kan redogöra för hur de är i vått.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag har abstinens när åker vi iväg nästa gång? Någon som bokat något?

/A
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
tjaa!

Kan vell börja med att säga att jag är riktigt sugen på att köpa en superduke!

sen undrar jag lite vad de är som skiljer vanliga och R modelen förutom bortagen passagerarplats och hårdare fjädring?'

kör nämligen en buell xb9s idag och undrar lite om skillnaden mellan den och just superduken?

Mvh Alexis

Skillnaden är att Buellen är skitsnygg..

SDn är skitsnygg OCH snabb OCH cool OCH busig OCH...

Köp en, köp min :tungan
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top