Superduke-tråden

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Hej igen.... ytterligare lite funderingar..
har hittat lite intresanta objekt men undrar vad man ska kolla lite extra på när man ska köpa en SD..
några "kända" fel som man bör kolla efter?

börjar på abstinens efter hojjstackaren nu....
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Hej igen.... ytterligare lite funderingar..
har hittat lite intresanta objekt men undrar vad man ska kolla lite extra på när man ska köpa en SD..
några "kända" fel som man bör kolla efter?

börjar på abstinens efter hojjstackaren nu....

De flesta cyklar har ju garanti kvar (2 år eller 2000mil) så det är nog mest magkänslan du får gå på, Första service skall vara gjord om du letar 100-200 mil cykel, den är dyr men framför allt viktig för då justeras ventilspel in.

/A
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Det va tänkt så , men nu har Ragge strulat till det igen så polarn har inga db-killers och han vågar inte chansa såklart..

OK! Lite synd Vore kul med lite fler SD på plats! Jag tänkte strax åka till Sviestad, men jag spanar in en massa mörka moln just nu så hoppas att man klarar sig från regn...:rolleyes:
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Mappa direkt eller i efterhand?

Får ju snart på mina nya pipor. Kan man hänga på dom här i Hufvudstaden och sen köra upp till Lelles och låta datorn göra sitt? När jag hängde på orginal nu igen så fick man ju inte köra alls om Akramappen låg kvar. Nån som vet?

Sen tänkte jag se om nån har tips på en billig men trots det bra lackerare runt Sthlm? Samt, vart hittar jag färgkoden som R'en har på tanken? Eller måste man beställa färg av KTM :confused:

OK! Lite synd Vore kul med lite fler SD på plats! Jag tänkte strax åka till Sviestad, men jag spanar in en massa mörka moln just nu så hoppas att man klarar sig från regn...:rolleyes:

Ha så kul och hoppas på bra väder! :tummenupp

//H
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Får ju snart på mina nya pipor. Kan man hänga på dom här i Hufvudstaden och sen köra upp till Lelles och låta datorn göra sitt? När jag hängde på orginal nu igen så fick man ju inte köra alls om Akramappen låg kvar. Nån som vet?//H

Det är värre att köra med akra o originalmapp, då går den tunt vilket är skadligt.
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Det är värre att köra med akra o originalmapp, då går den tunt vilket är skadligt.

Jag körde min med Akra (+insatser) från Södertälje till Uppsala för mappning. Enligt Ragnar var det ingen fara alls, och den rullar ju fortfarande :) men du kanske Inte ska ligga på varvstoppet större delen av vägen för att vara på den säkra sidan, utan ta det lite lugnt.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Surt att det blev inställt, kan man inte åka ändå?! :)

Jag kan absolut tänka mig att åka med en grupp SD:s på lördag under förutsättning att vädret är ok (läs inte regn)! Då kan vi ju samlas lite mer human tid, typ 0900 istället för 0700?!
@Nickeluring, jodå jag har insatser, men vill njuta av ljudet.

Några andra som är sugna på att åka?

Jag kan tyvärr inte vara med på lördag. Har fått höra att det är födelsedag i släkten som jag måste vara med på. :cpparty
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Får ju snart på mina nya pipor. Kan man hänga på dom här i Hufvudstaden och sen köra upp till Lelles och låta datorn göra sitt? När jag hängde på orginal nu igen så fick man ju inte köra alls om Akramappen låg kvar. Nån som vet?

Sen tänkte jag se om nån har tips på en billig men trots det bra lackerare runt Sthlm? Samt, vart hittar jag färgkoden som R'en har på tanken? Eller måste man beställa färg av KTM :confused:



Ha så kul och hoppas på bra väder! :tummenupp

//H

Jag har jagat färgkoder genom Ragnar på Lelles och han hittar inga så jag vettefasen hur man ska få ordning på koden.

/A
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Verkar inte vara någon som är intresserad av att åka på lördag....skumt.. är det bara bana som gäller nu eller vad ?
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Verkar inte vara någon som är intresserad av att åka på lördag....skumt.. är det bara bana som gäller nu eller vad ?

Klart jag vill åka lite, jag laddar och väntar på att tygbitarna ska komma så jag kan få på puckar på stället sen ska jag nöta Bulten.

/A
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
...för att vara på den säkra sidan, utan ta det lite lugnt.

Hur tar man det lungt på en SuperDuke? :D

Jag har jagat färgkoder genom Ragnar på Lelles och han hittar inga så jag vettefasen hur man ska få ordning på koden.

/A

Försökte nå han idag men det gick inge vidare. Man kanske får prova med KTM Skandinavien alt. maila ner till Alperna och hoppas på lite tur.


Verkar inte vara någon som är intresserad av att åka på lördag....skumt.. är det bara bana som gäller nu eller vad ?

Min låter ju som en hottad EUmoppe nu utan Akra, men är det bra väder så är jag på om ni lovar att inte retas med era mullermaskiner :(
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Klart jag vill åka lite, jag laddar och väntar på att tygbitarna ska komma så jag kan få på puckar på stället sen ska jag nöta Bulten.

/A

Jag är på, vädret styr lite givetvis men 09.00 vid Rosenhill var det som jag hörde. Blir det uselt väder tar jag min Landrover och kör off-road istället :yoparty

http://www.youtube.com/watch?v=siD2DaPSDMQ


Det gäller att ha intressen som spänner över alla årstider och väder :D
 
Last edited:

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Nu när det inte blev Tuvängen så kommer jag att satsa mer på företagets sommarfest under fredagskvällen.

Om jag är OK på lördagen så kanske det blir lite åkning.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Försökte nå han idag men det gick inge vidare. Man kanske får prova med KTM Skandinavien alt. maila ner till Alperna och hoppas på lite tur.


Let me know om du hittar koden någonstans, jag vill fylla i en repa på tanken, 1,5 cm av hemsk smärta. :p

/A
 

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
Jag vill åka på lördag!! Bara vädret är ok!

@KTM-R, jag har en polare som är grym lackare om du är intresserad. Inte billigast skulle jag tro.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Tyvärr det enda jag hittar om färgkoder till Ktm.... http://color.dupontrefinish.info/scripts/colorweb.dll/scrmfcode?p=0&s=1&mfname=KTM+MOTORCYCLES Slutar jobbet nu o vill inte få övertid en fredagsmorgon..:) . Får fortsätta leta ikväll med en öl i handen...:tungan

TYvärr verkar LC8 bara vara Adventure, blå och orange, jag letar efter mattsvart met. för SD 07.

Någon som har koll på hur lurigt det är att "plocka" lacken från tanken och blanda "fritt"?

/A

Hur många är dey som är fria för lite superduke bus på lördag?, gemensam åkning och kanske en lunch och sen lite fotosession?

Bulten? Waxholm? Jordbro?

/A
 
Last edited:

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Hur många är dey som är fria för lite superduke bus på lördag?, gemensam åkning och kanske en lunch och sen lite fotosession?

Bulten? Waxholm? Jordbro?

/A

Jag är på och har inga begränsningar vart vi är

Fredrik O
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top