Superduke-tråden

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
JAg åker dit så fort det torkat på vägarna . R:H

Ser ut som att det blir sol ca 12:00 ..
 
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Här i norr stänker det fortf, ångest, jag vill nöta.

/A


Fortsätter det får jag väl klippa lite film från Midlanda och lägga upp fotoalbumet på Nickeluring och Sixx, inkl nudeshoots.
 
Last edited:

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Jag har funderat till att byta till en Super Duke.
Men det med försäkringen är inte kul. Har ni några tips ome var det är bäst att försäkra?
Bilsport ville ha 10000, vilket jag tycker är lite mycket.
Har läst på något ställe att man kan offroad försäkra den, stämmer det?
 

Fjod0r

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2008
Ort
sthlm
Hoj
Husa fs650e
Jag har funderat till att byta till en Super Duke.
Men det med försäkringen är inte kul. Har ni några tips ome var det är bäst att försäkra?
Bilsport ville ha 10000, vilket jag tycker är lite mycket.
Har läst på något ställe att man kan offroad försäkra den, stämmer det?

Nu vet ju inte jag vad du gämför med men 10.000 hel/hel (förutsätter att det är det vi talar om) tycker jag låter rätt billigt. Senast ämne var uppe här kostaerades det väll att de som betalar minst ligger runt 7000. Så 10.000 låterhelt ok om du frågar mig.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jahapp hur blir det nu.. det ska bli bättre väder efter 12:00 .. vilka ska åka ut ??

Jag tycker vädret ser för dåligt ut, är fortf. lite blött här i Nacka. Tar sikte på Rörken på måndag istället. Imorgon blir det inget för mig, gin & Zlatan ikväll :tummenupp
 

Fjod0r

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2008
Ort
sthlm
Hoj
Husa fs650e
Jag är nog med på röken på måndag. Ska passa på och ta en tur till Lelles också. Ragge är förmodligen sveriges mest svårkontaktade karl.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ragge är förmodligen sveriges mest svårkontaktade karl.

Det kan man lungt säga..

Ähh drar ut en sväng nu.. Mot buuuulteeennnn :)


Faen , det va blött på Bulten :huvet

Jaja kanske i morgon om man inte är för bakis.. SKål !:yoparty
 
Last edited:

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
Det tror jag inte. Jag vet att folk har justerat sitt trottelspel, men jag har inte hört något om några specialverktyg.

Citat metod 1:
"Its pretty easy man. Theres two cables coming out of your throttle. You want the one that has an 1.5 inch piece of rubber. Fold that back and you'll see two bolts. Then just loosen the smaller one, now you can play with the bigger one to adjust the freeplay. When your happy with the free play snug the smaller nut to the bigger one and thats it.

When I did mine, my throttle was getting stuck on the bar end. If this happens just give the bar end a bit of a turn so your throttle springs back. Also once your done, with the motor running turn your bars from left lock to right. Make sure your rpm stays the same. Last thing you want is to accelerate when making a slow left turn."


Citat metod 2:
"I took the tank off and removed filter, and got to the main throttle bodies and adjusted from there, much better. I found there was not much adjustment from the cables by the twist grip."

Tack för tipset. Efter justeringen har spelet försvunnit och med det en hel del av cykelns nervositet på låga varv.
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Ja Bulten var blöt vid 10.30, fegkörde Rosenhill - Tungelsta ToR. Vädret såg bättre ut söder ut så jag tog färjan öve skanssundet och busade mig ner till Trosa och Nyköping. Torra vägar och ingen trafik. Vansinnigt kul. Det kom en skur i Nyköping men det var max 5 minuters regn så det blev lunch där. Hem samma väg. KUL
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Faen , det va blött på Bulten :huvet

Jaja kanske i morgon om man inte är för bakis.. SKål !:yoparty

Tänkte dra iväg när du drog vid lunch men var fortf. blöta fläckar här i Nacka. Misstänkte att det skulle vara blött i skogen så stannade hemma istället. Så vida Svea inte vinner ikväll blir det nog lungt och i säng i normal tid, nån som är sugen på en repa imorgon isf.? Vore kul att åka nå annat än bara Bulten/Bogan, "långresa" med småvägar mot V-ås och upp norrut nån?

//H
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Jepp den ser mycket bättre ut, men 07 kitet är dyyyyrrt:mad: och sen så är det tveksamt om 06 instrumenten får plats i 07 masken som du säger.
1000 kr för mt03 lyktan är schysst pris, och ifall man inte pallar med göra egna fästen, 600 kr extra för fästena. Det kommer att bli snyggt, för jag funderar på att göra en fuling och kopiera jag med:D Roligt att se vad lite svart färg kan göra runt reflektorerna http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=162141&page=15


Får erkänna.... Det lyset är jäkligt snyggt !!!:tummenupp. Tror säkert det kommer att göra sig minst lika bra på Superduken. Suck.... Fick plötsligt fler utgifter....:rolleyes: :)
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Här i norr stänker det fortf, ångest, jag vill nöta.

/A


Fortsätter det får jag väl klippa lite film från Midlanda och lägga upp fotoalbumet på Nickeluring och Sixx, inkl nudeshoots.

Upp med Nuderullarna nu då :tuttar och alla andra bilder och filmer och också för den delen! :) Blev en liten sväng idag i alla fall, en riktig fikasväng. Även om det kom en skur så var det finfint!
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Onsdag denna veckan har Johans i Göteborg lovat att leverera min båge! 3 långa dagar kvar!!:huvet orkar man vänta :D
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Jag har funderat till att byta till en Super Duke.
Men det med försäkringen är inte kul. Har ni några tips ome var det är bäst att försäkra?
Bilsport ville ha 10000, vilket jag tycker är lite mycket.
Har läst på något ställe att man kan offroad försäkra den, stämmer det?

Tycker inte du ska klaga på 10.000.

På mig kostar den 14.400 helåret
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Vet inte hur gammal du är men 10 000 för helförsäkring helår är billigt :tummenupp

Är nog svårt att hitta en annan cyckel under 10 000 med samma prestanda och årsmodell, med undantag för BMW och Triumph.

Att få till offroadförsäkring är bara att glömma.

/M


Jag har funderat till att byta till en Super Duke.
Men det med försäkringen är inte kul. Har ni några tips ome var det är bäst att försäkra?
Bilsport ville ha 10000, vilket jag tycker är lite mycket.
Har läst på något ställe att man kan offroad försäkra den, stämmer det?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top