Superduke-tråden

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
hej! tänkte bara höra om någon här har råkat ut för läckage från kopplingscylindern? det har iaf jag råkat ut för och har läst på ngt amerikanskt forum att det var rätt vanligt.....tycker ju att ngn här borde råkat ut för d?

/Danne

Mange_Knutsson har haft problem med oljeläckage, och även Nickeluring i viss mån, dock olika fel. Men dom hinner säkert se din post och skriva själva mer exakt vad som behövde åtgärdas :)
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Tja

Förmodligen så är det motorolja som läcker ut.
Det är inte ovanligt att packboxen till kopplingsstången ger upp.

För att säkerställa detta så tar du bort kopplingscylindern och kontrollerar om det ligger motorolja i öppningen där stången kommer ut ur blocket.

Se till att göra rent runt kopplingscylinder och drev innan du tar bort cylindern så slipper du få in en massa skit.

Om du lämnar i cykeln till en verkstad så kostar det ca 500 i arbetskostnad + 80:- i material.

/Magnus



hej! tänkte bara höra om någon här har råkat ut för läckage från kopplingscylindern? det har iaf jag råkat ut för och har läst på ngt amerikanskt forum att det var rätt vanligt.....tycker ju att ngn här borde råkat ut för d?

/Danne
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
hej! tänkte bara höra om någon här har råkat ut för läckage från kopplingscylindern? det har iaf jag råkat ut för och har läst på ngt amerikanskt forum att det var rätt vanligt.....tycker ju att ngn här borde råkat ut för d?

/Danne

På min så läckte inte motoroljan ut, istället läckte motoroljan in i kopplingsoljan via kopplingsslavcylindern vilken fick bytas ut. Kostnad för detta var ca 1500:- endast i material. (Garanti i mitt fall)
Man kunde se det genom att kopplingsoljan uppe i behållaren på styret blev mjölkig.

Har du ingen garanti kvar så kan du säkert fixa det själv, vare sig det är slavcylndern eller o-ringen till den som behöver bytas ut.
 

turbopeggan

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM Superduke 990 -05
verkade som att skruvarna till slavcyl rallat upp lite å sedan läckt ut hydrauloljan,men efter jag dragit ihop d igen så verkar d inte riktigt blivit tätt., blev nog inte riktigt väl rengjort heller då jag var ute i buschen i spöregn å meckade! har nu rivit isär igen å rengjort å mont tillbaka å ser inga skador på tätningarna.....

sedan tänkte jag höra ifall det bara är mineraloljan som ktm säljer som skulle fungera? finns ingen ktm återförsäljare i Skellefteå... kändes jobbigt att göra en order på lite hydraulvätska...

jag återkommer väl sen då jag vet om jag fått det tätt!

/Danne
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Fan va trist. Inga olyckor va?

Nån som har ett tips på vart jag kan komma över en snygg backspegel för styränden? Fick tips om Rizoma idag men hittar den inte på deras sida. Nå litet och svart som sticker rätt ut från styret vore kanon!

Denna gillar jag.. http://www.mc-online.se/shop/default.aspx?tillsida=prod&productid=389109&lng=SWE Ärschhh det blev nått fel på länken , men gå till startsidan och gå in på Speglar så hittar du det du söker :tummenupp

Onsdags Brassa ?? :yoparty :yoparty
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Denna gillar jag.. http://www.mc-online.se/shop/default.aspx?tillsida=prod&productid=389109&lng=SWE Ärschhh det blev nått fel på länken , men gå till startsidan och gå in på Speglar så hittar du det du söker :tummenupp

Onsdags Brassa ?? :yoparty :yoparty

Du menar spegel styrände CRG? Den såg ok ut, men var det inte lite touring över den? :poser deluxe

Får väl bli en sån om ingen har nå bättre förslag. Såg ju den från Rizoma?! igår men kan inte hitta den på nätet och glömde fråga vart han hade beställt den. :huvet

Sen måste jag passa på körning imorgon, dels är det fotboll men sen tänkte jag bygga klart min bakdel med blinkers också. Lör-Sön?
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
CustomAid är återförsäljare av Rizoma i Sverige och kan ta hem åt dig på beställning. Det är inte säkert att alla grejer finns på hemsidan. www.customaid.se
Jag väntar på Rizoma-prylar från dem som inte finns på deras hemsida.
Kolla upp produktnummer på Rizomas hemsida:
http://www.rizoma.it/
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Jädrar vad coolt, dom ringde från verkstaden. Ska hämta monstret imorgon :D :2cool :2cool :2cool :2cool :2cool
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
CustomAid är återförsäljare av Rizoma i Sverige och kan ta hem åt dig på beställning. Det är inte säkert att alla grejer finns på hemsidan. www.customaid.se
Jag väntar på Rizoma-prylar från dem som inte finns på deras hemsida.
Kolla upp produktnummer på Rizomas hemsida:
http://www.rizoma.it/

Kollat deras site också, börjar fundera på om det inte var en Rizoma trots allt?! Låtar åt att det blir en sån som Micke visa, vill gärna åt just det att den sitter rakt ut från styret, dock önskas en med lite kantig/KTM design.

Jädrar vad coolt, dom ringde från verkstaden. Ska hämta monstret imorgon :D :2cool :2cool :2cool :2cool :2cool

Fan va kul! Knäpp lite bilder om du hinner, den vita är läcker!
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Fan va kul! Knäpp lite bilder om du hinner, den vita är läcker!

Ska ta en sväng förbi polarn, han har fet kamera :tummenupp

Har kört gamla retroräsers sen jag var 16. Sjukt att det äntligen är dags. Var typ min motivation för att orka plugga klart på Universitetet. Och nu är det dan innan, värre än jhulafton :D

:fyllisar :cpparty :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :dricka :yoparty

Ses i vänsterfilen! :näsblod
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Måste lägga ett gott ord för Johan Hammarström utanför Arlanda. Trevlig kille, bra service och ser till att man som kund är nöjd!

Vi provade att lägga in den riktiga racemappen (BSB-support mapp?!) men den åkte ur lika fort igen & i med std. Akra/SuperDuke. Så nu mullrar det så där mysigt gott igen :yoparty
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Måste lägga ett gott ord för Johan Hammarström utanför Arlanda. Trevlig kille, bra service och ser till att man som kund är nöjd!

Vi provade att lägga in den riktiga racemappen (BSB-support mapp?!) men den åkte ur lika fort igen & i med std. Akra/SuperDuke. Så nu mullrar det så där mysigt gott igen :yoparty

Då var det nog din hoj han höll på att mappa när jag ringde honom idag! Bokade in tid för service nästa vecka, och det verkar väldigt lovande hittils i alla fall :tummenupp
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Måste lägga ett gott ord för Johan Hammarström utanför Arlanda. Trevlig kille, bra service och ser till att man som kund är nöjd!

Vi provade att lägga in den riktiga racemappen (BSB-support mapp?!) men den åkte ur lika fort igen & i med std. Akra/SuperDuke. Så nu mullrar det så där mysigt gott igen :yoparty

Hej,

hur var skillnaden på akramappen och racemappen? beskriv gärna lite, kul att pilla lite. Ska fixa mig en tuneboy eller dylikt till sdn. Vart är bäst? under tank eller i framlampan?
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Hej,

hur var skillnaden på akramappen och racemappen? beskriv gärna lite, kul att pilla lite. Ska fixa mig en tuneboy eller dylikt till sdn. Vart är bäst? under tank eller i framlampan?

Skaffar du en Tuneboy så behöver du inte installera något alls, den programmerar om ECU'n till skillnad mot PC3 som modifierar ECU'ns existerande signal.

Enligt Ragnar på Lelles så finns race mappen bara till 05/06. Han kollade med KTM i Österike på min begäran.
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Skaffar du en Tuneboy så behöver du inte installera något alls, den programmerar om ECU'n till skillnad mot PC3 som modifierar ECU'ns existerande signal.

Enligt Ragnar på Lelles så finns race mappen bara till 05/06. Han kollade med KTM i Österike på min begäran.

Just det, så var det. Det är ju rätt bra att man inte behöver installera nått. är ju inte direkt touringhoj man kör runt med.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top