Superduke-tråden

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Inget Tuvängen och nu ställs Stunt & Street-kvällarna på Barkarby in, motorsporten dör ut.

/A
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jag är med på Lördag bara det inte regnar! Rosenhill kl 9-10? Inte för sent med tanke på matchen sen på kvällen. Man vill ju hinna svida om till festblåsa också..

//H
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Det verkar bli ok väder .. lite mulet men inge regn , hoppas det stämmer.
Jordbro eller Rosenhill ca 9:00 då kanske .
Fint väder i kväll ialf ska ta mig en liten kvällstur :)
 

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
Jepp 3 dl är det.

Nu har man beställt en mt03 lykta! Gillar verkligen inte masken runt lampan på 06. Så nu blir det annat! Nu ska jag bara klura på en fin lösning för instrumentpanelen tills lykta med tillbehör kommer.
 

mattsson311

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
2007 KTM Superduke
tjenare grabbar..nu är det inte långt kvar..ska äntligen hem till sverige och testa min nyinköpta superduke! har ju inget körkort än men det blir till och övningsköra lite! riktigt sugen nu hehe...just de, vet nån här inne om det e lagligt med en skylthållare med "mini-blinkers" ? t ex de som finns på www.hattech.de? ha det gøtt...Mvh Johan.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Nu har man beställt en mt03 lykta! Gillar verkligen inte masken runt lampan på 06. Så nu blir det annat! Nu ska jag bara klura på en fin lösning för instrumentpanelen tills lykta med tillbehör kommer.

O vad är det för fel på den om jag får fråga ? Ser ju ut som en jäkla brevlåda ju !:D

Håller med dig.... Den är inget vidare. Nyfiken på o se hur det kan bli med Mt03-lyktan !:tummenupp
 

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
O vad är det för fel på den om jag får fråga ? Ser ju ut som en jäkla brevlåda ju !:D

Håller med dig.... Den är inget vidare. Nyfiken på o se hur det kan bli med Mt03-lyktan !:tummenupp

Haha jepp:D det var förra veckan eller något jag fick höra att den liknande en pappbox, och då började jag störa mig på den ännu mer:D

Jepp, ska bli kul och se hur det blir mt03 lampa. Den ser lite för snäll ute så jag funderar på att modda den lite;)
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Haha jepp:D det var förra veckan eller något jag fick höra att den liknande en pappbox, och då började jag störa mig på den ännu mer:D

Jepp, ska bli kul och se hur det blir mt03 lampa. Den ser lite för snäll ute så jag funderar på att modda den lite;)


Jag har klurat lite på om det skulle gå att trycka in -06:ans mätare nåtsånär i ett -07-lykthus ? Den lampan ser fanken så mkt bättre ut.... Eller om du lyckas få det snyggt , så kanske man gör en fuling o kopierar !:tungan
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Jag har klurat lite på om det skulle gå att trycka in -06:ans mätare nåtsånär i ett -07-lykthus ? Den lampan ser fanken så mkt bättre ut.... Eller om du lyckas få det snyggt , så kanske man gör en fuling o kopierar !:tungan

Lös din första tanke där, med -06 instrument och -07 kåpa, så blir det jag som kopierar dej istället! :tummenupp
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Lös din första tanke där, med -06 instrument och -07 kåpa, så blir det jag som kopierar dej istället! :tummenupp

He he... Är bara rädd att det skulle se klöddigt ut ? Visst är väl -06:ans instrument bredare än vad -07:ans framkåpa är ? Vet inte riktigt hur man skulle göra det rent estetiskt.... Det slutar väl med att det ser ut som en brevlåda igen...EFTER en brevbomb !:D
 

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
Mitt förslag är följande:

Lördag 2008-06-14 kl. 10.00 på Rosenhill.

Jag kommer dit under förutsättning att det sol/uppehåll.
Svart SD, Röd tröja och gul hjälm :)

Syns vi där?? KOmmer kolla i tråden innan jag drar i morgon bitti.
 

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
Jag har klurat lite på om det skulle gå att trycka in -06:ans mätare nåtsånär i ett -07-lykthus ? Den lampan ser fanken så mkt bättre ut.... Eller om du lyckas få det snyggt , så kanske man gör en fuling o kopierar !:tungan

Jepp den ser mycket bättre ut, men 07 kitet är dyyyyrrt:mad: och sen så är det tveksamt om 06 instrumenten får plats i 07 masken som du säger.
1000 kr för mt03 lyktan är schysst pris, och ifall man inte pallar med göra egna fästen, 600 kr extra för fästena. Det kommer att bli snyggt, för jag funderar på att göra en fuling och kopiera jag med:D Roligt att se vad lite svart färg kan göra runt reflektorerna http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=162141&page=15
 
Last edited:

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Ja, det regnar nu på Ekerö men kollar jag på radarbilder så ser det ut som om det skall sluta snart. Prognosen i stort talar inte om regn så det ser lovande ut.

Jag kommer att lämna Ekerö strax innan 9 och är vid Rosenhill 9.30 så får vi se vilka mer som dyker upp. Vädret är bättre söderut så jag kanske tar en tur ner i södermanland om ingen annan dyker upp till 10.

070 - 660 88 18 kan jag nås på /Fredrik
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Mörkgrå himmel och regnat en bra stund i Nacka nu, jag går och lägger mig igen. Om vädret lättar åker jag ut senare!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top