Superduke-tråden

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Falun
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
Ok...alltså jag köper ingen SD för att handla mjölk med :D men vill heller inte ha en för nervig hoj, en som hela tiden pockar på "ta upp mig på slangen då, gör det NU NU NUUU"...det vill jag styra själv. Har kört en del supersport 600, kul på bana men bara irriterande vid "normal" körning under 16000 varv...

08 som jag testade kändes väl avstämd...fan så mkt råare än tex en FZ1 men inga ociviliserade ketchup av-på spasmer (har väl åkt för mkt japs för att tycka sånt är charmigt :rolleyes: ), bara jävligt tajt och redo för bus.
:tummenupp Vore synd om 05-06 är råare¨på ett negativt sätt...du har inte testat Monster S4R, den skulle jag också kunna tänka mig...problemet är att det kostar mkt mer flis om det står Ducati på tanken...:gnissla

Köp dig en superduke! Jag är då tok nöjd med min!
har åkt japsare ja med men det här är fan så roligare =) I PROMISE!
Hojen är ju som en blandning av en HD, Motard å Sporthoj. Du har allt i ett.
Alla fall på R modellen. HD för att den låter galet med slipon. Motard för att det är lika lätt att wheela med den nästan som en motard.Sporthoj för att du har bra smidighet å bra prestanda. Sjukt kul Hoj =):yoparty
 

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Hotell Gripen
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Bytte till ett 40 drev bak nu ikväll:yoparty . Kan inte bärga mig till att få testa hur skillanden blev imorron. tycker 16 fram gjorde rätt stor skillnad så får jag nått liknande blir jag mer än nöjd.

Nu jävlar ska han gasas upp på 4an.....:tummenupp
 

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Falun
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
Vilka Andra Hojar har ni Dragit mot med Superduken?

Av ren nyfikenhet.

Har ni Racat mot några andra hojar med eran Superduke??
Och i så fall vad? Och hur gick det??

Lite nyfiken bara.Barnslig fråga kanske superduken är ju ingen race maskin så! Men bara för skojs skull liksom om nån har nå kul att dela med sig.
Finns väldigt dåligt med roliga superduke filmer på nätet att kika på tycker jag.

Ja skulle tycka det va jäkligt kul å se lite sporthojar 600 750 å 1000 kubikare köra 402m mot superduken vore kul å se hur den står sig. Mot Den japanska ligan. Om den klarar att piska nån av dom på sjärten på 402m. i toppfart vet vi ju redan såklart hur det skulle sluta. Men 402m Vore intresant.
 

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
Den får ju pisk av 1000cc radfyror. Men den borde gå jämt med 600cc? Har för mig att jag sett några 0-402 m med höga tior och låga elvor.
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Den får ju pisk av 1000cc radfyror. Men den borde gå jämt med 600cc? Har för mig att jag sett några 0-402 m med höga tior och låga elvor.
Rak fram så går den väl jämt med 600 men när det börjar svänga finns det inte många 600 som hänger med.

Det fanns (finns) en finsk kille ( Ankka) som brukade dragracea sin SD. http://www.youtube.com/watch?v=Y-nY_s7L13k

http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=2266
han verkar ha varit ganska duktig. Men jag minns att han sänkte ner fjädringen i botten bl a och körde med touringdäck bak för att inte slita ut däcket direkt. Om du orkar söka lite så hittar du säkert en hel del. Hur som helst så drar inte en SD en ny rad4 hur gärna vi vill om vi tävlar rakt fram. Det SD:n vinner på är att den har ett suveränt chassi, som gör att du vinner så fort det börjar svänga lite. Alla som kört SD på bana vet ju hur mycket snabbare man är i kurvorna, hur ofta ligger du inte och passerar GSXR och R1:eek:r på utsidan?:D
 
Last edited:

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
hej alla lyckliga superdyrkare!

åkte med min hornet mot två superduke på barkarby!åkte rätt jämt med dom!

ps VILL ha en jag med :tummenupp grymt snygga!
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Kraschpuckar SKA man ha, fråga bara mig :D Jag sitter och velar mellan om man ska ha ett par svarta eller ett par orange'a sen åker det på min också. Tror Lelles skulle ha 3,5k för monterat och klart (uppe & nere), så det blir beställning för mig med.
Kan väl inte vara så svårt att hänga dit dom själv? Ett fäste i taget bara så inte motorn sätter sig (som för stackaren med R1'an) och man inte får ihop det igen.

Inga problem alls å skruva dit dom..
busenkelt.
men som någon sa..
ta en i taget annars så får nog motorn en lustig vinkel:D
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Mors! Har långtgående planer på att byta upp mig till en sådan här best.

Var hos ett "kompani" i närheten för att provåka, men det var de inte intresserade av alls, trots att jag köpte min förra hoj hos dem.

Var kan man provåka?
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Gällande prestande mot japsar så har jag tagit ner ett par R6:eek:r från alptopparna!

Men i farter över 150-200 tror jag aerodynamiken säger sitt. Hur fort går det på 402?
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Mors! Har långtgående planer på att byta upp mig till en sådan här best.

Var hos ett "kompani" i närheten för att provåka, men det var de inte intresserade av alls, trots att jag köpte min förra hoj hos dem.

Var kan man provåka?

En lite utflykt till Bike i Trollhättan kanske? Där provkörde jag igår...riktigt, riktigt roligt :D :D
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hur Fort på 402m beror en hel del på föraren :) Men vad jag minns i Bike så va Superduken ungefär lika snabb som ducati Monsters dyraste modell den med 133hk ca 11,5sek på strippen även om mr Anka har lyckats med 10.7sec om jag minns rätt nu.
Den slog Tex Yamaha Fz1 med 150hk.. :tummenupp

Angående Ducati Monster så tycker jag "det lilla jag testat" att Superduken känns mkt fastare mer direkt och rappare på gasen .

Och ja .. det verkar som 05/06 har mer Pulver i motorn http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=4951&highlight=poll

Någon som vet vart jag kan få tag på en Videokamera hållare för tanken ?
Såg en kille som använde det på Rosenhill.. såg smidigt ut, den va fäst i tanklockets bultar ..
 
Last edited:

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
Rak fram så går den väl jämt med 600 men när det börjar svänga finns det inte många 600 som hänger med.

Det fanns (finns) en finsk kille ( Ankka) som brukade dragracea sin SD. http://www.youtube.com/watch?v=Y-nY_s7L13k

http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=2266
han verkar ha varit ganska duktig. Men jag minns att han sänkte ner fjädringen i botten bl a och körde med touringdäck bak för att inte slita ut däcket direkt. Om du orkar söka lite så hittar du säkert en hel del. Hur som helst så drar inte en SD en ny rad4 hur gärna vi vill om vi tävlar rakt fram. Det SD:n vinner på är att den har ett suveränt chassi, som gör att du vinner så fort det börjar svänga lite. Alla som kört SD på bana vet ju hur mycket snabbare man är i kurvorna, hur ofta ligger du inte och passerar GSXR och R1:eek:r på utsidan?:D

Sant så:) 0-402 m vad gäller SuperDuke är väl mer av akademiskt intresse om något.
Tycker prestandan och motoreffekten är helt rätt. Kompletterar liksom hela paketet riktigt bra. Har egentligen aldrig känt mig så säker på en hoj som denna. Den smickrar verkligen en som förare. Fick jag bakhjulssläpp med min förra -00 R1 så satte jag nästan hjärtat i halsen. Aldrig var fallet så med Duken. Man har riktigt bra feedback och kontroll över den.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Någon som vet vart jag kan få tag på en Videokamera hållare för tanken ?
Såg en kille som använde det på Rosenhill.. såg smidigt ut, den va fäst i tanklockets bultar ..

Hade han den på en SD ? Jag byggde en sån...som man skruvar i tanklocket... till min o satte kameran där... He he... Vid ca 4000 rpm , så säger kameran....Grrrzzzzcccshhh.... o sen blir bilden kolsvart:D. De vibrationerna tyckte inte kameran om.
Köpte ett RAM-MOUNT med kamerafäste som jag tänkte prova.... Har haft det hemma sen i typ februari , men inte "hunnit" prova än:rolleyes: .... Lovar ! Det kommer i dagarna:)
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
KAn tänka mig att det vibbrerar en del... men det går väl att lösa med gummiupphängning ?

JAg testade att tejpa fast videokameran på tanken och det blev helt ok..fast då va jag orolig för att den skulle lossna när jag gasa på lite..
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Jag har ju kört lite med Sportscam Motor Hero eller vad den nu heter. Jag har haft den monterad med sugpropp på tanken. Det blir ju lite gummiupphängt då. Vid ca 7000 rpm så blir det elaka vibrationer som gör att bilden blir lite vågig o ljudet får lite distortioner. Provade att köra den på bana i Midlanda och den klarade första repan på 20 minuter. Under andra repan la den av efter 10 minuter o har ej kunnat startas sen dess. Antar att det var vibrationerna som dödade den. Det blir ju en del varvande på bana...
Väntar på att få den utbytt så ska vi se om det var en tillfällighet, eller om dukevibratorn är alltför grym för den.
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Den smickrar verkligen en som förare. Fick jag bakhjulssläpp med min förra -00 R1 så satte jag nästan hjärtat i halsen. Aldrig var fallet så med Duken. Man har riktigt bra feedback och kontroll över den.

Ja det är som att köra en stor MX.:) Jag var ute och provkörde nya fireblade i veckan å den gick ju jäkligt fint. Gillade inte alls bromsarna tyckte inte att jag fick nån känsla alls. Men det går säkert att fixa till, det jag skulle komma till var att man glömmer lite hur lätthanterlig och smidig SDn är. Visst motormässigt så vinner ju hondan lätt och SDn kändes ju lite trött i accet när man satte sig på den igen men ändå så mycket roligare.
Enda anledningen jag kan se att välja en racehoj framför Duken är om du ska åka bana, annars är SDn roligare alla dagar i veckan.:yoparty
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Bridgestone Battlax BT 016

Ni som åker dessa sulor, är ni nöjda? Tycker man läser en hel del bra om dom och är lite sugen. Har haft SuperCorsa Pro SC2 setat på nu men dels suger dom i väta och så länge man inte kör väldigt aktivt (vilket jag sällan gör under längre perioder) så tycker jag aldrig man får någon temp i dom. Det känns som man spelar med livet som insats varje gång man ska svänga av motorvägen och får för sig att inte bromsa i kurvan. Skulle vilja ha ett gatdäck istället, 016 som gäller?

Tuvängen imorgon, vilka är på? Ser ju ut som det ska regna på morgonen så jag skippar nog OKQ8 och kommer lite senare och hoppas på en plats. Bilder på Lördag kl 07:00 resp. 10:00.

//H
 

Bifogat

  • lör07.gif
    lör07.gif
    77.6 KB · Visningar: 46
  • lör10.gif
    lör10.gif
    74.7 KB · Visningar: 47

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
ÖLade en del i kväll....så för mig blir det inget..kanske bara åka på dagen/eftermiddag i såfall "trodde det skulle regna" hmmm

Mvh
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Ni som åker dessa sulor, är ni nöjda? Tycker man läser en hel del bra om dom och är lite sugen. Har haft SuperCorsa Pro SC2 setat på nu men dels suger dom i väta och så länge man inte kör väldigt aktivt (vilket jag sällan gör under längre perioder) så tycker jag aldrig man får någon temp i dom. Det känns som man spelar med livet som insats varje gång man ska svänga av motorvägen och får för sig att inte bromsa i kurvan. Skulle vilja ha ett gatdäck istället, 016 som gäller?

Tuvängen imorgon, vilka är på? Ser ju ut som det ska regna på morgonen så jag skippar nog OKQ8 och kommer lite senare och hoppas på en plats. Bilder på Lördag kl 07:00 resp. 10:00.

//H

Jag är på plats om det inte regnar, ställer klockan och hoppas på det bästa :)

Ang däcken så säger jag bara köp, har för mig fungerat helt klockrent, både i vått och torrt. Vet att flera andra SD-förare också är supernöjda! :tummenupp
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Tort å fint ute i haninge idag iallafall :)


Ragge ringde igår å hade en överaskning åt mig:tummenupp :banana

Slänger med bilder på mitt midsommaräventyr oxå..
lyckades få en ny skruv i det nya däcket:huvet
 

Bifogat

  • acra.JPG
    acra.JPG
    103.5 KB · Visningar: 78
  • ragge.JPG
    ragge.JPG
    83.4 KB · Visningar: 90
  • skuv3.JPG
    skuv3.JPG
    79.9 KB · Visningar: 72
  • skruv4.JPG
    skruv4.JPG
    92.7 KB · Visningar: 60
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top