Superduke-tråden

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
b0bl00i är det dig jag sett utåt högsbo ett par gånger, igår bl a. ? Såg iallafall en vit SD tänkte att det kanske var nån härifrån.

Var ute på en sista tur igår innan jag säljer hojen.

Hinner nog en liten sista idag med, kan ju alltid sätta ut den på blocket imorgon istället.

Varför sälja? Något nytt i sikte?
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
b0bl00i är det dig jag sett utåt högsbo ett par gånger, igår bl a. ? Såg iallafall en vit SD tänkte att det kanske var nån härifrån.

Var ute på en sista tur igår innan jag säljer hojen.

Hinner nog en liten sista idag med, kan ju alltid sätta ut den på blocket imorgon istället.

Tja! Ja det var mig du såg vid 421, du hade frugan bak eller någon annan dam.
Om det inte var du var det någon annan, SD 05-06 Orange med brud där bak.

Jag kör gärna en sväng, dock är denna veckan dömd, kan på söndag dock...
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Varför sälja? Något nytt i sikte?

Nja, har blivit student på gamla dar och efter ett år på csn så börjar ekonomin bli lite ansträngd:) . Får se vad det blir nästa år när jag pluggat klart, det lutar nog åt en ren banhoj. Men det kan ju bli en SD för bana:yoparty
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
hehe billig å billig..
6200 någonting för all plast.
vet inte om jag tycker de e billigt igentligen.
polarn fick ett komplett kåpsett till sin Kawa zx10 för 7500


Jasså den är så jävla dyr?
Hörde nån meck som sa att det var 350spänn per sida för kylarvingarna?
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Tja! Ja det var mig du såg vid 421, du hade frugan bak eller någon annan dam.
Om det inte var du var det någon annan, SD 05-06 Orange med brud där bak.

Jag kör gärna en sväng, dock är denna veckan dömd, kan på söndag dock...
Det var jag och frugan, hon har klagat i två år nu på att hon inte får åka med så igår skruvade jag på fotpinnarna bak igen. Men den är inget vidare kul att skjutsa på. Jag ska på 75 års kalas på söndag men har jag hojen kvar nästa vecka så kan vi ta en tur, man har ju sommarlov.:D
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Shit va kul!!!!

Provkörde en -08 för en timme sedan och jefflar vilken rapp hoj. :tummenupp :yoparty Hade massa forutfattade meningar om att det skulle skramla och vibrera till förbannelse men icke då...och ärligt talat, det var så jävla kul att vem bryr sig?? :D :D :D

Är nu grymt sugen att köpa mig en Superduke men då en bättre beggad...vänder mig således till sakkunskapen: finns det några skillnader mellan modellerna? Något man ska se upp med? Hur är det med oljetörsten (vissa ex drar tydligen enormt med olja pga lite väl entusiastisk inkörning :rolleyes: )? Serviceintervaller?

Noterar att det ligger ett gäng 05-06 på Blocket som knappt rullat någonting och kostar 25k mindre än en flong ny...tröttnar folk så snabbt eller? :gnissla
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Provkörde en -08 för en timme sedan och jefflar vilken rapp hoj. :tummenupp :yoparty Hade massa forutfattade meningar om att det skulle skramla och vibrera till förbannelse men icke då...och ärligt talat, det var så jävla kul att vem bryr sig?? :D :D :D

Är nu grymt sugen att köpa mig en Superduke men då en bättre beggad...vänder mig således till sakkunskapen: finns det några skillnader mellan modellerna? Något man ska se upp med? Hur är det med oljetörsten (vissa ex drar tydligen enormt med olja pga lite väl entusiastisk inkörning :rolleyes: )? Serviceintervaller?

Noterar att det ligger ett gäng 05-06 på Blocket som knappt rullat någonting och kostar 25k mindre än en flong ny...tröttnar folk så snabbt eller? :gnissla

Ahh härligt att du insett vad som gäller ;)

Japp skillnader finns..
05/06 samma lika (säkert någon liten ändring)
07 fick ny frontkåpa å ny instrumentering, annan gaffelvinkel och störretank nå mickel med något i toppen oxå.
08 har fått svart sving.
Oljetörsten verkar variera rätt stort..
första milen fick jag slå i ett par dl per 50 mil.
men nu nästan inget.

Tyvär så är dom ju inte gratis å försäkra..
(fast vissa betalar nästan inget)
tror det e därför dom säljs.
eller så e folk less, men det tror jag inte:D
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Är nu grymt sugen att köpa mig en Superduke men då en bättre beggad...


Noterar att det ligger ett gäng 05-06 på Blocket som knappt rullat någonting och kostar 25k mindre än en flong ny...tröttnar folk så snabbt eller? :gnissla

I frågan om 05-06 vs 07-08 är jag inte riktigt subjektiv, så jag håller tyst än så länge. Allmänt tycker jag att det största argumentet för att ta -07 är att... den är nyare!? Men -06 är råare, och jag är keewl (?) :D .


Min ligger ute också. Säljer TROTS att jag älskar hojen. Flytt, jobb, banåkamöjlgheter, flickvänsintrsse för att ha egen hoj etc har gjort att jag vill byta SDn mot banklubba + 2 billigare saker för gata.

De få mílen är snarare en anledning till att jag säljer än tvärtom. jag använder den inte som jag vill, då ska man ha nåt annat.

Enkelt!
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Tja tänkte just beställa Till min R där men hmm fan ja tycker det verkar lite dyrt? det skulle bli £91.17 vad är det i svenska? 900:- nånting?
är inte det dyrt för 2 gummiklotsar ? elle är ja en snål kärring nu kanske?
:va

Krachpuckarna är värda varenda krona! Jag har råkat testa :gnissla , så jag vet att de funkar... Över och under motorpuckar bör man definitivt ha, men även på hjulaxlarna gör sitt till.

Kraschpuckar SKA man ha, fråga bara mig :D Jag sitter och velar mellan om man ska ha ett par svarta eller ett par orange'a sen åker det på min också. Tror Lelles skulle ha 3,5k för monterat och klart (uppe & nere), så det blir beställning för mig med.
Kan väl inte vara så svårt att hänga dit dom själv? Ett fäste i taget bara så inte motorn sätter sig (som för stackaren med R1'an) och man inte får ihop det igen.

Jasså den är så jävla dyr?
Hörde nån meck som sa att det var 350spänn per sida för kylarvingarna?

2135:- fick jag ge för en ny till min. 2k jämt för kolfiber från utlandet.
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Ahh härligt att du insett vad som gäller ;)

Japp skillnader finns..
05/06 samma lika (säkert någon liten ändring)
07 fick ny frontkåpa å ny instrumentering, annan gaffelvinkel och störretank nå mickel med något i toppen oxå.
08 har fått svart sving.
Oljetörsten verkar variera rätt stort..
första milen fick jag slå i ett par dl per 50 mil.
men nu nästan inget.

Tyvär så är dom ju inte gratis å försäkra..
(fast vissa betalar nästan inget)
tror det e därför dom säljs.
eller så e folk less, men det tror jag inte:D

:) ja om det vore så enkelt....provkörde nya Busan också och den gick inte av för hackor...goddamn vilken hoj, fast på ett annat sätt såklart. :D Och Monster S4R är inte heller fel...

Kör bara kortare, rena nöjesturer på gata numera, småvägar, fikar och poserar :) Vill jag gasa satan gör jag det på bana. Pendling och långturer har aldrig varit min melodi.

Samtidigt vill jag inte ha en hoj som suger att "fisköra" på, där ligger egentligen mitt enda tvivel med SD. Säljaren sa att den nya modellen är mer fintunad i sprutet och jag tyckte den var hur snäll som helst. De tidigare däremot kunde upplevas rätt ryckiga/nervösa om man inte körde fulla spjäll.

Försäkringskostnaden har jag inte kikat på, räknade nog med att det skulle ligga i nivå med kåphojarna. Vad betalar du?
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
De tidigare däremot kunde upplevas rätt ryckiga/nervösa om man inte körde fulla spjäll.

Försäkringskostnaden har jag inte kikat på, räknade nog med att det skulle ligga i nivå med kåphojarna. Vad betalar du?


Jag betalar 3 850 för halv / helår.

Och det finns nya mappar till 05-06 som gör de bättre i insprutet :tummenupp .
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Nja, har blivit student på gamla dar och efter ett år på csn så börjar ekonomin bli lite ansträngd:) . Får se vad det blir nästa år när jag pluggat klart, det lutar nog åt en ren banhoj. Men det kan ju bli en SD för bana:yoparty

Jag har just slutat vara student därav inköpet :D
Klarade mig på surkawa under min studenttid, kolla garaget mitt.
Skönt med lov iaf!

Kraschpuckar SKA man ha, fråga bara mig :D Jag sitter och velar mellan om man ska ha ett par svarta eller ett par orange'a sen åker det på min också. Tror Lelles skulle ha 3,5k för monterat och klart (uppe & nere), så det blir beställning för mig med.
Kan väl inte vara så svårt att hänga dit dom själv? Ett fäste i taget bara så inte motorn sätter sig (som för stackaren med R1'an) och man inte får ihop det igen.



2135:- fick jag ge för en ny till min. 2k jämt för kolfiber från utlandet.

Oj då, det var andra siffror. Johans MC sa till mig att servicen skulle kosta 4K.
Nu när jag ringde kostade den 4800. Blev sne och sa att jag hade hört 4 blankt..Fick 800 i rabbat, schysst! :tuttar Ändå ett jävla pris för att använda ett bladmått och byta olja och dra åt några skruvar. Men men.. :huvet
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
I frågan om 05-06 vs 07-08 är jag inte riktigt subjektiv, så jag håller tyst än så länge. Allmänt tycker jag att det största argumentet för att ta -07 är att... den är nyare!? Men -06 är råare, och jag är keewl (?) :D .


Min ligger ute också. Säljer TROTS att jag älskar hojen. Flytt, jobb, banåkamöjlgheter, flickvänsintrsse för att ha egen hoj etc har gjort att jag vill byta SDn mot banklubba + 2 billigare saker för gata.

De få mílen är snarare en anledning till att jag säljer än tvärtom. jag använder den inte som jag vill, då ska man ha nåt annat.

Enkelt!

nyare är inte så mkt roligare och eftersom jag är rätt ombytlig så är en flong ny inget alternativ med tanke värdeminskningen på den här typen av hojar (har gjort en sån affär tidigare, inget jag gör om :huvet :gnissla )

Din är grymt fin btw. :tummenupp

Jag betalar 3 850 för halv / helår.

Och det finns nya mappar till 05-06 som gör de bättre i insprutet :tummenupp .

Ok, det var ju inte farligt. Bolag? Hur gammal är du? Är Täby zon 2? Bor i Huddinge snart och det är zon 2.

Jamen då så...gäller bara att hitta välja rätt bland alla hojar "i nyskick" som ligger på blocket...helst fullsmetade med Akra mm mm:tummenupp
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Något man ska se upp med? Hur är det med oljetörsten (vissa ex drar tydligen enormt med olja pga lite väl entusiastisk inkörning )?

Mja ,Fast tvärtom ska det vara... Pga feginkörning :) läs här http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Superduken är allt du önskar , Det enda man kan anmärka på är att den gillar inte riktigt att fisköra .. men och andra sidan så är det nästan omöjligt :) :)
 

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Falun
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
Kraschpuckar SKA man ha, fråga bara mig :D Jag sitter och velar mellan om man ska ha ett par svarta eller ett par orange'a sen åker det på min också. Tror Lelles skulle ha 3,5k för monterat och klart (uppe & nere), så det blir beställning för mig med.
Kan väl inte vara så svårt att hänga dit dom själv? Ett fäste i taget bara så inte motorn sätter sig (som för stackaren med R1'an) och man inte får ihop det igen.


ja de lär man väl kanske ha. JA nu har jag då beställt dom alal fall det blev ett par svarta. Hoppas sidan du tipsa om är seriösa för nu beställde jag därifrån. 3.500? vafan är det inte bara 4 skruv att lossa?
puckarna kostar väl ca 1000 svenska? Beställ du nu med därifrån så ja slipper känna mig ensam :pannkyss ha ha ;)
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Spännande jämförelse i alla diskussioner om att folk tycker det är svårt att sälja nu.

KTM Superduke Standard, årsmodell 2006, 250 mil


Utgångspris: 87000 :-
Konfidens: 9, antal jämförda objekt: 44
Prisintervall: 83500 - 90500 :-
Förklaring konfidens:
0-3 = Osäker uppskattning

4-6 = Hyfsad uppskattning

7-10 = Säker uppskattning



En hög konfidens betyder att det finns många objekt med liknande egenskaper som de angivna att jämföra med och därmed skapa ett mer exakt resultat. Detta visar sig bland annat på att om konfidensen är hög är skillnaden mellan högsta och lägsta pris lägre än om konfidensen är låg.



En låg konfidens beror på att det finns få objekt på marknaden överhuvudtaget och de som finns stämmer inte särskilt väl överens med inmatade data. En hög konfidens betyder att det finns väldigt många objekt på marknaden som väldigt bra motsvarar beskrivningen.



Observera:
Ju fler egenskaper du har angett desto bättre kommer uppskattningen att bli. Har du inte angett alla egenskaper hos ditt fordon kommer risken att bli större att fel objekt på marknaden jämförs med ditt. Var även observant på konfidensgraden som ger ett mått på hur bra uppskattningen blev.



Exempel på objekt som använts i jämförelsen:
Notera att priset har korrigerats med avseende på mil och årtal innan jämförelsen genomförts.

Märke Modell Motor/Typ Mil Årsmodell Färg Pris Handlare
KTM Superduke Standard 191 2005 75000
KTM Superduke Standard 0 2006 89900 ja
KTM Superduke Standard 375 2005 78000
KTM Superduke Standard 244 2006 78000
KTM Superduke Standard 68 2006 80000



Känns inte riktigt reell med marknadsvärdet kanske?
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Mja ,Fast tvärtom ska det vara... Pga feginkörning :) läs här http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Superduken är allt du önskar , Det enda man kan anmärka på är att den gillar inte riktigt att fisköra .. men och andra sidan så är det nästan omöjligt :) :)

Ok...alltså jag köper ingen SD för att handla mjölk med :D men vill heller inte ha en för nervig hoj, en som hela tiden pockar på "ta upp mig på slangen då, gör det NU NU NUUU"...det vill jag styra själv. Har kört en del supersport 600, kul på bana men bara irriterande vid "normal" körning under 16000 varv...

08 som jag testade kändes väl avstämd...fan så mkt råare än tex en FZ1 men inga ociviliserade ketchup av-på spasmer (har väl åkt för mkt japs för att tycka sånt är charmigt :rolleyes: ), bara jävligt tajt och redo för bus.
:tummenupp Vore synd om 05-06 är råare¨på ett negativt sätt...du har inte testat Monster S4R, den skulle jag också kunna tänka mig...problemet är att det kostar mkt mer flis om det står Ducati på tanken...:gnissla
 

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
Ok...alltså jag köper ingen SD för att handla mjölk med :D men vill heller inte ha en för nervig hoj, en som hela tiden pockar på "ta upp mig på slangen då, gör det NU NU NUUU"...det vill jag styra själv. Har kört en del supersport 600, kul på bana men bara irriterande vid "normal" körning under 16000 varv...

08 som jag testade kändes väl avstämd...fan så mkt råare än tex en FZ1 men inga ociviliserade ketchup av-på spasmer (har väl åkt för mkt japs för att tycka sånt är charmigt :rolleyes: ), bara jävligt tajt och redo för bus.
:tummenupp Vore synd om 05-06 är råare¨på ett negativt sätt...du har inte testat Monster S4R, den skulle jag också kunna tänka mig...problemet är att det kostar mkt mer flis om det står Ducati på tanken...:gnissla

Du.. En sak ska du veta:D SuperDuken funkar till allt, och 05-06 är inte sämre än 07 på något sätt alls förutom en mindre bränsletank och ett brevlåda till framlykta som Folke så fint uttryckte det hehe. Den är lite mer kvickstyrd än 07, men då är den samtidigt livligare där framme, fast aldrig på ett dåligt sätt. Mer skoj ifall du frågar mig;) Sen så har 06 tydligen några extra ponnys;) Frågar du mig så funkar det prima vid fiskörningar, skönt att relaxa lite emellan huligan körningarna:D Och det fiskörningarna blir ju aldrig ansträngande som när man kör en plastraket hehe.
Min Duke har Acra och mappning, så inget skit på sprutet inte hehe. Funkar prima.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top