Superduke-tråden

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Är det någon som vet om man kan få tag på R&G:s crashpuckar i lösa delar, eller måste man köpa hela kitet? Hittar inget på deras hemsida i alla fall. Behöver bara plastpuckarna på höger sida :rolleyes: samt stången. Känns lite drygt att behöva köpa hela paketet igen.
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Byte av bromsvätska och kopplingsolja

Behöver byta både bromsvätska och kopplingsolja.

Någon som har tips på bra (bäst) bromsvätska DOT 5.1 och även mineralolja till kopplingen.

Hur gör man enklast för att byta dessa?

Det är ju möjligt att byta olja utan att få in luft i systemet om man fyller på samtidigt som man öppnar luftnippeln.

Vill gärna ha tips från någon med erfarenhet kring detta?

/Magnus
 
Last edited:

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Har kört 75 mil med greven nu, går som en klocka. Har dock en fråga angående växellådan.

Tog en långmilare i lördags med polarn, försökte förstå växellådan.. Under 100 är det ingen idé att ligga på 6an märkte jag. Kedjan börjar rassla och hoppa lite (låter som det iaf), samma på 5an (fast mindre). På 4ans växel i hundra upphörde kedjerasslet. Någon som märkt detta? Hojjen har ju fett med pulver, borde gå att ligga på 6an i hundra cruisa. Detta märkte jag inte på någon av demohojjarna jag provkört.

Den ska visserligen in på service om 25mil då kedjan kommer att spännas.. om inte så kanske den borde? vad säger ni?
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Är det någon som vet om man kan få tag på R&G:s crashpuckar i lösa delar, eller måste man köpa hela kitet? Hittar inget på deras hemsida i alla fall. Behöver bara plastpuckarna på höger sida :rolleyes: samt stången. Känns lite drygt att behöva köpa hela paketet igen.

Pratade med Ragnar på lelles och han sa att det hade lösa delar. Jag beställde nämligen en ny vänsersida för 2-3veckor sedan med måste nog ringa och kolla vart de tagit vägen. Annars får vi köpa nytt och dela... Jag behöver ju bara plastpuckarna på vänster sida.
Hoppas att de skyddade bra i ditt fall med :gnissla
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Om nån får tag på Ragge får ni gärna be han ringa Henrik med SDR'en. Måste veta om jag får nån service eller inte men får inte tag på honom vare sig via mail eller telefon.

//H
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Hobbes goes Rossi

Lämnade in skinnet för att sy på puckarna ordentligt idag, blir allväders-kitet till jag får tillbaka det men sen ska vänster knä ner i asfalten också.

2008-06-28 - Knäskrapsdebut.


/A
 

Bifogat

  • skrap.jpg
    skrap.jpg
    33.3 KB · Visningar: 114

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Tort å fint ute i haninge idag iallafall :)


Ragge ringde igår å hade en överaskning åt mig:tummenupp :banana

Slänger med bilder på mitt midsommaräventyr oxå..
lyckades få en ny skruv i det nya däcket:huvet

Underbart, välkommen till rätt sida 100dB.

Nya Akra loggan är ju helt underbart bångstyrig. I like.

/A
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Snyggt där Hobbes !! Ser proffsigt ut :tummenupp

Hrmm , är det bara jag som inte har knäpuckar ? Shit Silvertape och Hockeypuck ska väl fixxa biffen i år då...nää känns som jag har en bit kvar innan knäet på i backen..

Sixx . har du lagt hojjen eller vad ?


Piffar upp lite med några bilder ..

Idag ..
Mobil3sthojjar003.jpg


Någon som ska åka här på Onsdag ?

Racebarkaby.jpg


Vad tycks om denna :tummenupp

2009_KTM_Venom_orange_1r.jpg
 
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Hellre ett knä i backen än fötterna på jorden som jag numera brukar säga. (Är nog snart singel om jag inte slutar tjata om knäskrap)

Hoppas skomakarn får dit grejjerna ordentligt och snabbt så jag kan testa vänstersvängar.

Annars blir det nog till att köpa nytt skinn ändå, ett Laguna Seca för 7 stora sedlar är väl det som känns mest vettigt.

Onsdag låter bra, hoppas på väder.

/A
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Race mappning

Har sagt på skoj flera gånger att mina akra burkar kommer att trilla av nu när min hoj smäller så mycket.

Dom riktiga smällarna började när jag laddade in race-mappningen.

Och nu till saken, under lördagens körning på Tuvängen så började jag höra ett tickande ljud från motorn. Tänkte in så mycket mer på det just då men ljudet har bara blivit värre och värre och nu ser jag att fiberpackningen i skarven på avgasröret från bakre cylindern är helt bortblåst.

Illa, då blir det ingen körning på Rörken i morgon :mad:

Måste ha tag på denna packning snabbt, någon som vet vilka som har denna hemma i stockholmsområdet? Känns lite segt att åka till Uppsala med bilen bara för att köpa packningen.

Fan va bra :tummenupp

2008-06-28 - Knäskrapsdebut.
 
Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Pratade med Ragnar på lelles och han sa att det hade lösa delar. Jag beställde nämligen en ny vänsersida för 2-3veckor sedan med måste nog ringa och kolla vart de tagit vägen. Annars får vi köpa nytt och dela... Jag behöver ju bara plastpuckarna på vänster sida.
Hoppas att de skyddade bra i ditt fall med :gnissla

Aah fan va bra! :tummenupp får göra ett tappert försök att nå Ragnar imorrn då.
De skyddade riktigt bra, dock så gick stången till de nedre av så kopplingskåpan fick sig en kyss. Annars hade det inte blivit en repa.

Skulle det behövas ett helt kit så är jag helt klart med och delar på det...behöver nedre stången samt puckarna till höger sida!
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Lämnade in skinnet för att sy på puckarna ordentligt idag, blir allväders-kitet till jag får tillbaka det men sen ska vänster knä ner i asfalten också.

2008-06-28 - Knäskrapsdebut.


/A

Grattis grattis:yoparty
Kändes skönt va ;)

Underbart, välkommen till rätt sida 100dB.

Nya Akra loggan är ju helt underbart bångstyrig. I like.

/A

Tack tack..

låter mycket mysigt..
precis som det ska å nya loggan e snabb :D
 
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Grattis grattis:yoparty
Kändes skönt va ;)

Känns ganska bra faktist.

Sjukt va lätt det va när jag fick på puckarna, drog ner knät en snabbis redan första passet i lördags på Tuvängen.

Nu måste vädret bli bättre så jag kan få köra ikväll på Rörken.

/A
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top