Superduke-tråden

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Kommer 1190cc i en Superduke blir man onekligen sugen ..

Hobbes!! bänkade du din i går ? siffror tack !!

Har haft en lånehojj i 2 dygn "Honda Vtr" +30mil ingen dålig hojj men Superduken är bara så djäkla överlägsen på allt .. testat en del olika men vill bara tebax till min -06a .
Den enda uppgraderingen jag kan se är just en 1190 i detta chassiet :yoparty
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Hej grabbar. Vad är det för uppdateringar som kom 07? Är de värda de extra pengarna?

Och vad är annorlunda på R:en?
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Har precis bestämt mej för att min SD är till salu. Är rejält kluven eftersom jag trivs med den, men efter att ha kört på Kinnekulle i fredags så ska den bort till förmån för något mer banorienterat. Troligen en Ducati 999S eller liknande, man vill ju fortfarande köra twin...
 

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -07
Har precis bestämt mej för att min SD är till salu. Är rejält kluven eftersom jag trivs med den, men efter att ha kört på Kinnekulle i fredags så ska den bort till förmån för något mer banorienterat. Troligen en Ducati 999S eller liknande, man vill ju fortfarande köra twin...

Förstår din känsla precis. Är i samma sits, men när det väl kommer till kritan så tror jag inte jag säljer den. Tror det kommer att bli denna hoj två tre år till, sedan blir det nog en Venom/RC8/nästa generation SD.

Angående uppdateringar vad gäller Superduke -07:

Mindre effekt:D Styrvinkeln på ramen ändrad; stabilare. Större bensin tank, samt annan design. Radiella bromsok. Lampmasken ändrad till något snyggare och annan instrument panel. Kan ha glömt något, men inte säker.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Har precis bestämt mej för att min SD är till salu. Är rejält kluven eftersom jag trivs med den, men efter att ha kört på Kinnekulle i fredags så ska den bort till förmån för något mer banorienterat. Troligen en Ducati 999S eller liknande, man vill ju fortfarande köra twin...

Spännande, jag känner precis likadant efter mina dagar på Midlanda, snabbast i kurvorna sen får man stryk på rakorna, skenförsäkrad R1a går som trollet.

Tyvärr så är det inte aktuellt att ha en riskok för gatuåkningen så jag kommer åka Superduke många mil till.

Om någon vill skänka mig en tokgrön kawa 600cc eller 1000cc så blir jag busglad.

/A

Micke:

blev ingen bänk då jag vill ha en SD att jämföra med, kanske kan lura ngn att bänka på Barkarby?

/A
 

Henken

Guest
Och nu till en viktig fråga:

Är det lätt att köra bakhjul med den? Kommer från ktm 625-träsket och bakhjulsåkandet är otroligt viktigt numera :)
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
blev ingen bänk då jag vill ha en SD att jämföra med, kanske kan lura ngn att bänka på Barkarby?

/A

Jag planerar att bänka min också, men vill också ha en att jämföra med så hojta till när det är dags så hänger jag på. Kan bli intressant att jämföra 06-07 under samma förhållanden,plus att du har en något annan spec på motorn. Ska bli kul att se vad Nicke klämmer ur sin med de nya pryttlarna också! :)

/Johan
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Skulle vilja bänka min med, men vi borde ha samma spec på våra.

Ska försöka rulla upp min till MC-Sport under V.30 för ommappning.

Tror du att vi kan få till någon fjädringskväll i veckan? :)

/Magnus


Jag planerar att bänka min också, men vill också ha en att jämföra med så hojta till när det är dags så hänger jag på. Kan bli intressant att jämföra 06-07 under samma förhållanden,plus att du har en något annan spec på motorn. Ska bli kul att se vad Nicke klämmer ur sin med de nya pryttlarna också! :)

/Johan
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Skrik till när det ska bänkas så kan vi jämföra.

Vilka har bokat vad i banåkningsväg?

/A
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Jag var på Sviesta i går.......
Då var det vi som pratade lite i depån då!! Funkade skapligt för mig, en annan får hålla sig i medel nån körning till innan man får kliva upp till dom snabba...:tungan Hade bekymer med snabba R1:eek:r och Gixxrar på rakorna, hur mycket jag än gasar så är SD:n slöare än en sån rakt fram! Fick i alla fall skrapa knä åt bägge håll efter ett par varv! Angående ljuddämpare den 26/7 så är det undantagslöst orginalljuddämpare som gäller, oavsett ljudnivå!
MVH Andreas Menck
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Skrik till när det ska bänkas så kan vi jämföra.

Vilka har bokat vad i banåkningsväg?

/A

Inte bokat något ännu, men ligger i startgroparna för banåkning.nu:s 7-8 aug på Midlanda samt 28-29 aug på Gelleråsen. Någon som är med?, så kan vi boka direkt.

I juli har jag inte riktigt hittat något som passar, men någon sväng till Tuvängen ska väl hinnas med i alla fall! :)
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Angående ljuddämpare den 26/7 så är det undantagslöst orginalljuddämpare som gäller, oavsett ljudnivå!
MVH Andreas Menck

Är du med o arrangerar detta?
Hur kan de ha kommit på en sån bra idé att det är bara originalljuddämpare som är okay oavsett ljudnivå på ett eftermarknadssystem? :va
Är det för att de inte orkar mäta tro?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top