Superduke-tråden

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Tjena Nicke ! Ditt gamla skogstroll :)
Drag-k och ett släp verkar vettigt + sovsäck o tält så saken klar ;)

Onsdag i morgon ..Brassa FeTT :) Vad sägs ...:yoparty
 
Last edited:

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -07
Motorrad = skittidning pga av att en beemer vann streetfighter testet som de gjorde:mad: Hur kan någon hoj komma före SD i ett naket test:va :D
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Får man plats med fler än en hoj i en sån?

Jodå.. jag har de skåpet som är lite längre.
har lyckats klämma in tre husaberg i den + packning för tre..
En Superduke å en Triumph Tiger. det blev lite tajt på höjden med tigern. men det gick efter man monterat ner vindrutan å speglar.

En Duke å en 950sm går in utan problem.
 

Bifogat

  • packat.jpg
    packat.jpg
    59.7 KB · Visningar: 102

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Motorrad = skittidning pga av att en beemer vann streetfighter testet som de gjorde Hur kan någon hoj komma före SD i ett naket test

Håller med :)
DEt fanns inget betyg för körglädje , bus och karaktär i motorrad ..

Det är lite kul att se hur olika mc blaskorna bedömer hojjar ..tex Hondas Nya cb 1000r hamn på första plats i bike`naken test och i Motorrad på en 5 plats ,
visserligen lite olika hojjar men ändå .
När superduken vann i bike tror det va -06 då spöa duken bla yamaha fazer och va helt jämn med ducati monster s4rs 0-400m och bara Bmw va klart snabbare....
Nu i Motorrad får duken spö av alla hojjar och ligger på en delad sista plats med nya hondan totalt 8st naken hojjar.. 0-200km/h motsvarar väl 0-400m ungefär ..

Hur som haver så tycker jag bike testar nakenhojjar bättre !!


Frefeh ! Såg att du nöp en andraplats i Ktm 690 Motard race :tummenupp
 
Last edited:

Igor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2007, KTM, Super Duke
Hahaha

det är sant, då var det inte så trevligt!

Nu är det förhoppningsvis lite varmare så man i alla fall kan få in kopplingen :tungan

Men självklart så vill jag ha bra väder på lördag, det var askul förra lördagen på Tuvis :)

/Magnus

Samåkning till Tuvängen på lördag?
/I
 

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -07
Håller med :)
DEt fanns inget betyg för körglädje , bus och karaktär i motorrad ..

Det är lite kul att se hur olika mc blaskorna bedömer hojjar ..tex Hondas Nya cb 1000r hamn på första plats i bike`naken test och i Motorrad på en 5 plats ,
visserligen lite olika hojjar men ändå .
När superduken vann i bike tror det va -06 då spöa duken bla yamaha fazer och va helt jämn med ducati monster s4rs 0-400m och bara Bmw va klart snabbare....
Nu i Motorrad får duken spö av alla hojjar och ligger på en delad sista plats med nya hondan totalt 8st naken hojjar.. 0-200km/h motsvarar väl 0-400m ungefär ..

Hur som haver så tycker jag bike testar nakenhojjar bättre !!

Tycker de svenska blaskorna tappar fokus när en "praktisk" hoj kniper första platsen i ett streetfighter test. Det är så det känns iallafall när den där BMW hojen vinner testet. Den e långt ifrån en streetfighter, mer tåg än hoj till att börja med:D
Jepp, så är det, inget bus, karaktär osv.
De borde som sagt bedömma hojarna och deras egenskaper efter den kategorien de tillhör och de egenskaper de gärna spelar ut på. Finns fortfarande ingen hoj som är mer skoj än SD av de hojar jag har testat. Och dessutom så går den ofärskämt bra i kurvorna, motorn kompletterar chassiet på ett riktigt fint sätt medans chassiet är så långt före konkurrenterna vad gäller feedback och känsla. Undrar ifall de någonsin tog hojarna och testade dem i deras rätta element? Som kurviga landsvägar, bana, stuntande och allmänt bus? Tror nog att Superduken är den sista av de hojarna som skulle ge vika, och det är just det som skiljer sig från många av dess konkurrenter jag har kört, pressa den och den vill bara ha mer. De andra ger upp och det känns som att de kommer att släppa när som helst.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Håller med !

Jag tycker dock att bike testar hojjarna mer på rätt sätt än tex Motorrad vilka tog betyg för Bagage , Vård hehe , Abs -funktion ...bla bla

Bike ! har testförare som Matti Tepsi , det säger det mesta..och i deras tidigare street test hade dom nått som hette busfaktor i testet :)

Amen ;)
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Jodå.. jag har de skåpet som är lite längre.
har lyckats klämma in tre husaberg i den + packning för tre..
En Superduke å en Triumph Tiger. det blev lite tajt på höjden med tigern. men det gick efter man monterat ner vindrutan å speglar.

En Duke å en 950sm går in utan problem.

Jag ser inga hojar på bilden... :tungan
Fan vad grejer du tryckt in i bilen!

Samåkning till Tuvängen på lördag?
/I

Kom till OKQ8 i Västberga vid 06.50. Men regnar det så kommer inte jag vara där...
 
Last edited:

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -07
Håller med !

Jag tycker dock att bike testar hojjarna mer på rätt sätt än tex Motorrad vilka tog betyg för Bagage , Vård hehe , Abs -funktion ...bla bla

Bike ! har testförare som Matti Tepsi , det säger det mesta..och i deras tidigare street test hade dom nått som hette busfaktor i testet :)

Amen ;)

Coolt! Har läst tidigare bikes streetfighter tester, men de har gjort en ny det senaste numret?
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Jag ser inga hojar på bilden... :tungan
Fan vad grejer du tryckt in i bilen!

Ja man måste ju ha med sig lite skit när man ska åka bort ett par dagar.:näsblod
det står två husaberg å en ktm i röran. å härrejösses mycekt verktyg å soppadunkar.
man skulle säkert kunna lasta det lite snyggare om man orkade.

Transportern drar inte så jäkla mycket heller.
ca. 0,8 l/mil i ca 140. har fått för mig att den börjar dra mer över 120.
saknar farthållare å ac bara.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Hur noga är ni med att kolla kedjespelet? Hur exakt på 7mm ska det vara?
Gjorde en liten distans på 7mm och la under svingen, precis under skruven som håller huggern (som på bilden under sadeln). Men 7mm känns lite väl löst??
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Tycker samma sak!

Har precis nyligen satt spelet till 3 cm mitt på kedjan vilket borde fungera.
Detta mått brukar vara ganska vanligt på landsvägs/sporthojar.

Det känns precis som att detta mått 7mm under svningen borde vara för adventuren:va

/M

Hur noga är ni med att kolla kedjespelet? Hur exakt på 7mm ska det vara?
Gjorde en liten distans på 7mm och la under svingen, precis under skruven som håller huggern (som på bilden under sadeln). Men 7mm känns lite väl löst??
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Känns på tok för slappt iaf, skulle man göra en "SBP med skruvmejseln" tror jag man skulle klara sig med en muntlig varning om att spänna kedjan när man kommer hem!? Ska in med min på service på Ons. och får se vad Ragge säger då, känns som han borde sett många felslitna drivpaket och "vet" hur den ska sitta.

//H
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Jodå.. jag har de skåpet som är lite längre.
har lyckats klämma in tre husaberg i den + packning för tre..
En Superduke å en Triumph Tiger. det blev lite tajt på höjden med tigern. men det gick efter man monterat ner vindrutan å speglar.

En Duke å en 950sm går in utan problem.

Hola amigos!

Just tillbaka i storstan efter en kanondag på Sviestad i strålande solsken och +24°! Lite skillnad mot +5° och duggregn när undertecknad/hobbes/aron07/mange/sixx m fl var där senast... Sjukt kul är ordet för dagen, ser fram emot G-åsen!

På tal om transporter, guess what? En av instruktörerna (som f ö var skitbra) hade en beggad ambulans (jo ni läste rätt), som han med relativt enkla medel moddat till hojtransport m plats för 1 st Gixxer + 1 endurohoj. Volvo 760, årsmod -90, toppservad (det handlar som sagt om en ambulans) och sjukt bra skick – för 22 papp. Fler finns sannolikt i lager. Nåt att fundra på?
//Skogens konung
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top