Superduke-tråden

Matte73

Matte73
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke R -07
Någon som har tips på hur man kan rensa röven på en SD-R? Tänker just på blinkers och nummerplåten.

/marcus

Har precis hittat detta forum. :tummenupp Vilket grymt ställe att hitta tips och råd!
Har samma problem som Marcus,
Jag har påbörjat att rensa på min SD-R men letar blinkers att sätta ovan avgasrören (miniblinkers). Någon som har tips på bra butik för detta i GBG? Som har öppet... Johans-MC på backaplan är näst intill omöjliga att få tag i. :huvet

/Matte
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Är du med o arrangerar detta?
Hur kan de ha kommit på en sån bra idé att det är bara originalljuddämpare som är okay oavsett ljudnivå på ett eftermarknadssystem? :va
Är det för att de inte orkar mäta tro?

Nej, jag är på inget sätt inblandad... Efter sista genomgången den 3/7 sa dom att så var fallet!!! Tur att min redan är "bankittad":tungan
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag funderar starkt på att byta mina Akra loggor mot KTM dito så hoppas man på att läget gillas.

/A
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Angående Sviestad !!! Så har jag snackat med Ordförande där och det är kört att åka utan Orginal ljuddämpare :huvet Oavsätt db iom att dom inte Orkar/Hinner mäta alla hojjar :mad:

Att Bilarna låter mera verkar inte spelanågon roll hmm .
Så småningom ska dom fixxa en mätanläggning då går det bra att åka med db-killers. Men när det blir vet dom inte .

Och dessa krav kommer antagligen på alla banor strax ...

Bra att ha : Powercommander med olika mappar till bla Orginal systemet eller vad ?

Jaha , Bulten GP ser mer o mer intessant ut :tungan
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Dirtbike var räddningen

Behövde en ny grafitring till avgassystemet och det visade sig att Dirtbike hade denna hemma :tummenupp

Jag hade nästan räknat med att får åka till Arlanda eller Uppsala, vilket jag slapp :)

Dom verkar ha en hel del KTM-delar på lager och nu när dom har flyttat till Niörtsvägen 36 i Midsommarkransen så har jag bara 100 meter dit från mitt garage:yoparty

/Magnus
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Hur bra/dåliga är SD'n att åka motorväg med? Är det vinden i bröstet a lá fighter eller hjälper den löjliga lilla kåpan något?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hur bra/dåliga är SD'n att åka motorväg med?

Tja , det är ingen favoritväg direkt..Men 10mil funkar bra att ligga ca 130-150kmh .
Konstigt nog så va inte Honda Vtr med kåpa bättre än Duken i dom hastigheterna sist jag åkte ..Kan iofs ha med mot/medvind att göra .


Jo , fundera lite på Tuvängen ..kan man inte bara åka dit på kvällen/morgon "närsomhelst" och åka :)
 
Last edited:

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Det är tyvärr låst, men det var en god tanke Micke :) Är det någon som ska köra på lördag förresten? Jag siktar på det i alla fall..

Åker om SMHI säger:tummenupp

Funderar även på Sviestad/torsdag men bokar inget innan jag vet vad som faktiskt gäller angående de senaste dagarnas inlägg om originalpipor...?!?!:confused: Föga lockande att pula på 10 kg rostfritt med tillhörande förgasarjusteringar...:huvet

Nån som kan ge raka besked (och alltså inte spekulationer/rykten) vore jag tacksam.

//Lars
 
Last edited:

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Hahaha

det är sant, då var det inte så trevligt!

Nu är det förhoppningsvis lite varmare så man i alla fall kan få in kopplingen :tungan

Men självklart så vill jag ha bra väder på lördag, det var askul förra lördagen på Tuvis :)

/Magnus
Jo, ja, visst, säkert nyttigt men du vet ju hur toppen jag trivdes i Linkan-regnetåkylan senast...:D
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Snackade precis med Ragnar. Han har fått in en SDR -07 ifall någon är sugen.
Det enda jag vet är att den har slipons o kostar ca 90k-95k.

Han fick den i inbyte mot en vit RC8. :drool
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top