Superduke-tråden

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Det går förböveln inte Åka på något som har styret vid framhjulet ...man sitter som en gräshoppa på en sådan sak. Även om den är rätt snygg.
Mc-Varuhuset har en fin hoj.. nya Honda cb1000r man sitter vääldigt likt superduken på den och den är snygg som få ..
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
Innan mappningen så synkades trottlarna först o därefter ställde jag Trottel Position Sensor'erna (TPS) så de var lika. Här kan jag dock ha gjort fel då jag fått olika besked om vad som är rätt. En säger 0,6 V på ena o 1,0 V på andra och en annan säger att båda skall vara lika.
.



Inställningar för TPS
 
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Tackar.
Jag hittade faktiskt det där till slut, efter att jag snackat med Ragnar i morse. Han fick besked ifrån Österike att det kan ligga mellan 0,56 - 0,64 V på den främre TPS'en. Inte konstigt att den går som en påse skit på tomgång.
Jag ska fixa det när jag kommer hem, om inte batteriet tar slut innan jag är hemma p.g.a. alla starter efter tjyvstoppen...
Hoppas bara att min mappning inte blir helt fel nu efter att jag ställer tillbaka TPS'en som den ska stå. Då är det 3000 pickadoller rätt ner i sjön! :huvet
 

Igor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2007, KTM, Super Duke
Midlanda

Längtar efter att få köra storbana igen, körningen på Rörken igår gick sjukt bra, med knäskrapen har ett nytt spårval blivit möjligt och man kan köra sjukt fort.

Midlanda!? Nu!

/A

Ja, det gick riktigt bra igår. Synd bara för det sista passet. Om regnet hade väntat en kvart, bara en kvart:huvet

Midlanda? Ja!
Apropå bokning...
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Kanske inte var så illa tänkt att åka från Rörken innan sista passet igår, då. Jag var 500 meter hemifrån när det började regna...
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Sorry, känner mig lite förståndshandikappad idag. Jag trodde ni menade priset på Hondan.

Jag skulle väl aldrig gå ut offentligt med att jag ska bli skenförsäkrande RR-ägare? Då blir det namnbyte och slokhatt i depån.

/A

Kanske inte var så illa tänkt att åka från Rörken innan sista passet igår, då. Jag var 500 meter hemifrån när det började regna...

Äh fegis det regnade inte under våra pass, det regnade inte ens hela vägen hem på mig utan slutade innan jag lämnade Uppsala.

/A
 
Last edited:

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Jag skulle väl aldrig gå ut offentligt med att jag ska bli skenförsäkrande RR-ägare? Då blir det namnbyte och slokhatt i depån.

/A



Äh fegis det regnade inte under våra pass, det regnade inte ens hela vägen hem på mig utan slutade innan jag lämnade Uppsala.

/A

Fegis? Jag körde väl lika många varv som dig ändå, trots att jag hoppade sista passet... :tungan

Närå, men jag har liksom fått in vanan att åka hem efter 3 pass för att orka masa sig till jobbet på tisdagar, så det verkar bli samma nu under semestern.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Fegis? Jag körde väl lika många varv som dig ändå, trots att jag hoppade sista passet... :tungan

Närå, men jag har liksom fått in vanan att åka hem efter 3 pass för att orka masa sig till jobbet på tisdagar, så det verkar bli samma nu under semestern.

Jaja, småkillar måste träna mer, jag fasar för va som händer om du kör trippelnia.

Stäng av väckarklockan nu och sov ett par timmar extra imorrn.

/A
 

Sir Daniel

Duke of Hazzard
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Super Duke R -08
DNA luftfilter.

Någon som vet vart man handlar detta billigare än touringbutikens 1326kr?
Har nu satt på slip-on och undrar vad en om mappning kostar?

// Daniel.
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
DNA luftfilter.

Någon som vet vart man handlar detta billigare än touringbutikens 1326kr?
Har nu satt på slip-on och undrar vad en om mappning kostar?

// Daniel.
DNA filtret kan finnas på http://www.twinshack.co.uk/prods/pc14.html eller ebay.
Ska du bara lägga i acramappen kostar det inte mycket. Jag fick det gratis där jag köpt hojen, det är bara några minuters jobb. Ska du mappa med pc 3 eller tuneboy och köra i bänk så kostar det mer.

Lite diffusa svar men det kanske hjälper lite.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Jag fick min slögas-trottel igår. Ska se om jag hinner montera den ikväll så jag kan komma med en recension.

Först o främst så måste jag ställa in TPS'en helt korrekt med en nyinköpt digital multimeter. Jag provade igår med min analoga, men det gick inte så bra att ställa in på 0,60 V. Men nu har jag åtminstone tomgång.

Detta gör att min mappning är åt helvete och jag måste mappa om - kul! :huvet

Nåväl, det man inte har i huvudet får man man hämta ut på banken. :gnissla
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag fick min slögas-trottel igår. Ska se om jag hinner montera den ikväll så jag kan komma med en recension.

Först o främst så måste jag ställa in TPS'en helt korrekt med en nyinköpt digital multimeter. Jag provade igår med min analoga, men det gick inte så bra att ställa in på 0,60 V. Men nu har jag åtminstone tomgång.

Detta gör att min mappning är åt helvete och jag måste mappa om - kul! :huvet

Nåväl, det man inte har i huvudet får man man hämta ut på banken. :gnissla

Fy va tråkigt Nicke, men cykeln kommer gå som ett troll när du är färdig moddad.

Inget Barkarby för dig ikväll alltså?

Lycka till med mekningen.

/A
 

Sir Daniel

Duke of Hazzard
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Super Duke R -08
DNA filtret kan finnas på http://www.twinshack.co.uk/prods/pc14.html eller ebay.
Ska du bara lägga i acramappen kostar det inte mycket. Jag fick det gratis där jag köpt hojen, det är bara några minuters jobb. Ska du mappa med pc 3 eller tuneboy och köra i bänk så kostar det mer.

Lite diffusa svar men det kanske hjälper lite.

Tackar.
Har nu beställt ett DNA filter till hojjen.
Pratade med en kompis på Yamaha center i GBG o där kan dom sedan justera hojjen med mappning i en bänk. Vet ej pris ännu men inget full pris tror jag.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Spidermoto;
Du vet väl att du måste köpa antingen en Tuneboy, Power Commander eller en Rapid Bike för ca 3000 - 4000 kr för att de ska kunna mappa din hoj?
Sedan tillkommer bänkningen som normalt tar ca 4 timmar = ca 3000 kr. Men jobbet kanske du får billigare om det är kompispris då.
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Spidermoto;
Du vet väl att du måste köpa antingen en Tuneboy, Power Commander eller en Rapid Bike för ca 3000 - 4000 kr för att de ska kunna mappa din hoj?
Sedan tillkommer bänkningen som normalt tar ca 4 timmar = ca 3000 kr. Men jobbet kanske du får billigare om det är kompispris då.

Hur gick det mad mappningen Nicke? Blir du tvungen att rulla upp den i bänken igen? :(
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top