Hej!
har lite funderingar kring superduken.
har hört att det har varit problem med motorn att dom bara rasar stämmer det?
tål den att köra långt med typ 30-40 mil på motorväg?
Hej!
har hört att det har varit problem med motorn att dom bara rasar stämmer det?
tål den att köra långt med typ 30-40 mil på motorväg?
Hur gick det mad mappningen Nicke? Blir du tvungen att rulla upp den i bänken igen?
pratade med nordbecks (i tomelilla) som i sin tur hade pratat med ragnar och det va dom som hade fått in några stycken där motorn hade rasat.
så man blev ju lite orolig när man själv går i tankar på att köpa en.
går oxå i tankarna att handla en s-duke, var och provkörde en idag. fan va rolig hoj alltså. jag är inte nån mästare på att köra, men den är ju grymt lätt hanterlig.
det där med att motorn kan rasa har jag oxå hört löst snack om, men ska man tro på det??
inget kul handla och det rsar sen, kanske folk som har pinat den för mycke =)
kul å höra från någon super kille på superdukes
Spidermoto;
Du vet väl att du måste köpa antingen en Tuneboy, Power Commander eller en Rapid Bike för ca 3000 - 4000 kr för att de ska kunna mappa din hoj?
Sedan tillkommer bänkningen som normalt tar ca 4 timmar = ca 3000 kr. Men jobbet kanske du får billigare om det är kompispris då.
Jasså? Men om man bara skall justera in hojjen efter bästa prestanda så behöver man väl ingen tuneboy m.m? Det kan dom väl göra hos verkstaden? Om man nu skall köpa en tuneboy, powercommander eller raidbike. Vad rekommenderar du?
Jasså? Men om man bara skall justera in hojjen efter bästa prestanda så behöver man väl ingen tuneboy m.m? Det kan dom väl göra hos verkstaden? Om man nu skall köpa en tuneboy, powercommander eller raidbike. Vad rekommenderar du?
Jasså? Men om man bara skall justera in hojjen efter bästa prestanda så behöver man väl ingen tuneboy m.m? Det kan dom väl göra hos verkstaden? Om man nu skall köpa en tuneboy, powercommander eller raidbike. Vad rekommenderar du?
Ser nu att du har en 08 R, vet inte riktigt om det går att krama ur den så mycket mer. Du behöver ju iallafall inte höja varvstoppet.
Det skulle nog vara för att få den att gå jämnare annars tror jag inte det är nån mening.
Hej!
har lite funderingar kring superduken.
har hört att det har varit problem med motorn att dom bara rasar stämmer det?
tål den att köra långt med typ 30-40 mil på motorväg?
Jo, det är om du ska justera in hojen för bästa prestanda som du behöver en.
Däremot kan då ladda på en färdig akra mapp hos din KTM månglare. Denna är då generell och inte så himla bra. Detta kan du inte göra hos någon som inte är ett KTM service ställe då de behöver KTM diagnostic tool för att ladda över den nya mappen.
De enda jag vet något om är PC och Tuneboy. Rapid Bike är väldigt ovanligt på våra breddgrader.
PC är en liten dosa som ändrar signalen som ECU'n sänder ut. Den kan inte göra något annat än att ändra bränslemängden vid ett visst trottelläge/varvtal.
Med Tuneboy så har du ingen dosa. Istället programmerar man om ECU'n så att den sänder ut de signaler man vill ha. Den kan justera bränslemängden, justera tändningen, ändra varvstoppet samt ändra tomgången.
Fördelar PC:
Alla trimmare kan PC och är vana vid den.
Du kan sälja den vidare och den kan användas rakt av i en anna supderduke.
Det finns en del färdiga mappar att ladda ner, men främst för 05/06 modellerna.
Nackdelar PC:
Det enda du kan justera är bränslet.
Man ska få plats med dosan någonstans. Den går inte in under sadeln om man har larm + verktygssatsen.
Fördelar Tuneboy:
Du kan justera i princip allt med den.
Ingen dosa att få plats med på hojen.
Vill du använda den till flera superdukar kan man köpa till licenser för £ 100.
Du kan även använda PC mappar och konvertera till Tuneboy tunes.
Nackdelar Tuneboy:
Nästan ingen förutom Triumph folk känner till den. Jag hade svårt att hitta någon som ville mappa med min, men när jag väl gjorde det så var det inga problem.
Om du vill sälja den vidare till någon med annan hoj så måste köparen även köpa till en licens för £ 100.
Det var allt jag kunde komma på nu...
Jo, det tror jag. Jag tror inte att den går optimalt från fabrik.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |