Superduke-tråden

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Tjena grabbar,

hur fasen spänner man styrlagren på duken? Nån som kan förklara tydligast möjligt? :va

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Hojfan drog en fuling när jag åkte hem från polarn. Accelererade upp i på 2-3an hade kanske 9000 varv på mätarn..börjar motorbromsa för att vägen slutar längre fram....host?..vafan tänker jag?!.. hojjen dog och här rullar man på i full fart.
Aja ..testar att dra igång startmotorn men märker inget (givetvis har jag kopplingen intryckt), detta funkar inte så tillslut får jag igång den genom att bara släppa på kopplingen igen vilket jag provade ex antal gånger. Är det så att den går lite för snålt sen dom mappade om den?

Hörde ett illa rassel från kedja/växellåda medans den rullade utan drivning.
Vad kan detta bero på? Den funkade givetvis perfekt så fort jag fick igång den. Detta har hänt 1-2 gånger innan.

Ska ringa och skälla på verkstan som får ta in den på garantiärenden.
Nån fason ska det ju vara när man endast kört 160 mil....

Vad tror ni andra? :va :va :va

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Hojfan drog en fuling när jag åkte hem från polarn. Accelererade upp i på 2-3an hade kanske 9000 varv på mätarn..börjar motorbromsa för att vägen slutar längre fram....host?..vafan tänker jag?!.. hojjen dog och här rullar man på i full fart.
Aja ..testar att dra igång startmotorn men märker inget (givetvis har jag kopplingen intryckt), detta funkar inte så tillslut får jag igång den genom att bara släppa på kopplingen igen vilket jag provade ex antal gånger. Är det så att den går lite för snålt sen dom mappade om den?

Hörde ett illa rassel från kedja/växellåda medans den rullade utan drivning.
Vad kan detta bero på? Den funkade givetvis perfekt så fort jag fick igång den. Detta har hänt 1-2 gånger innan.

Ska ringa och skälla på verkstan som får ta in den på garantiärenden.
Nån fason ska det ju vara när man endast kört 160 mil....

Vad tror ni andra? :va :va :va

Hade ett liknande fenomen under hårda inbromsningar när min var ny, i kombination med lite soppa kvar i tanken. Men det var en känd grej på 05-06 har jag för mig, och borde vara åtgärdat på din hoj (något med tank/soppapump) Samtidigt hände det bara ibland när den var nästan ny, och det har inte hänt sedan dess. Vet inte varför...

Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Jaha, då har man varit uppe i bänken igen. Efter att jag justerat TPS'erna till perfektion (1,000 V samt 0,600 V, feltolerans på multimetern kan jag inte göra något åt) så fick jag en mapp igår som känns riktigt bra. Mappen som jag gjorde förra veckan låg som jag trodde helt fel efter TPS justeringen.
Hojen gick som ett skållat ollon till jobbet i morse. :)
Jag tycker f.ö. att man borde göra det till vana att bänka o mappa hojen minst en gång i veckan så man är säker på att allt lirar som det ska. :tungan

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jaha, då har man varit uppe i bänken igen. Efter att jag justerat TPS'erna till perfektion (1,000 V samt 0,600 V, feltolerans på multimetern kan jag inte göra något åt) så fick jag en mapp igår som känns riktigt bra. Mappen som jag gjorde förra veckan låg som jag trodde helt fel efter TPS justeringen...

Grattis och roligt att Du blev nöjd till slut:tummenupp . Blev det ungefär samma kurva på fullgas?

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Tackar. Ja, kurvan ser ut ungefär som den förra, men jag fick liiiite mer effekt nu: 121,4 åsnor och 102.6 Nm.

Jag tänkte maila kurvan med A/F inkluderat till dig igår kväll, men jag fick inte scannern att fungera. Jag ska prova ikväll igen o går det inte så får jag ta med det till jobbet för att scanna det här.

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
Någon som vet vart man kan få tag på denna magkåpan? http://www.bikepics.com/pictures/1334471/

Det är en skidmarx, den här sidan ger nog mer info. http://londonbikers.com/news/5438/new-skidmarx-accessories-for-ktm-superduke

verkar som man köper av skidmarx direkt.

Jag tror du måste ta bort tutan för att montera den, kanske flytta batteriet oxå.

Den här verkar det som om du kan ha batteriet kvar på http://www.ktmtwins.com/990superduke/sdbody-belly.html

Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Tuvis

Angående tuvis imorrn; jag snackade precis med Mange som sa att man nu kan föranmäla sig till körningen för en hundring extra. Det är för sent att göra detta nu, men det kan betyda att det blir svårare att få en väst.
Så Mange o jag bestämde att vi ska ses 06.40 med avfart 06.50 istället. Haka på de som vill. :tummenupp

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Ja, det är riktigt bra!
Det blir ju inte så höga farter, men tillräckligt fort för att kunna köra sönder både hojar o näsor. :tungan
Det är oerhört jobbigt att köra på knixiga gocartbanor - gas, broms, sväng - gas, broms, sväng. Men det är väldigt nyttigt tekniskt sett. Man lär sig massor.

Fjod0r

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2008
Hoj
Husa fs650e
OK 06.40 it is then.

Eftersom man ska upp tidigt i morgon lär det ju inte bli supa ikväll, någon som är sugen på en kortare tur? bulten/skansundet - fika rosenhill?

0738381570 isf. puss

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Lägesrapport :
Har nu kört igenom en del av östra Österrike , Lichtenstein o Schweiz... Var i Venedig o vände men tröttnade rätt fort på den jäkla trafiken , dåligt med parkeringsplatser o alla turister. Fortsatte till Pula , Kroatien o där är vi nu.... Kanonväder , tuttar överallt , hojen nytvättad för 60 kr under tiden vi tog varsin öl. Imorgon fotsätter vi igenom Slovenien upp till Lienz i Österrike...ska leta upp ett boende o lägga några dar där o åka runt i Dolomiterna. Bifogar en bild från Stelvio , Italien.... SJUKT !!!!:tummenupp

Bifogat

• DSC02653.jpg
    DSC02653.jpg
    205.5 KB · Visningar: 116

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Lägesrapport :
Har nu kört igenom en del av östra Österrike , Lichtenstein o Schweiz... Var i Venedig o vände men tröttnade rätt fort på den jäkla trafiken , dåligt med parkeringsplatser o alla turister. Fortsatte till Pula , Kroatien o där är vi nu.... Kanonväder , tuttar överallt , hojen nytvättad för 60 kr under tiden vi tog varsin öl. Imorgon fotsätter vi igenom Slovenien upp till Lienz i Österrike...ska leta upp ett boende o lägga några dar där o åka runt i Dolomiterna. Bifogar en bild från Stelvio , Italien.... SJUKT !!!!:tummenupp

Låter underbart, tack för uppdateringen. Kör försiktigt.

/A

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...