Skyldig, kollar ni tråden nu ligger en fin bild också med en potatis som knuffar på min usla hoj...
Den var lite rolig Tack för åkturen igår också!
//H
Skyldig, kollar ni tråden nu ligger en fin bild också med en potatis som knuffar på min usla hoj...
Förlåt mig fader för att jag har syndat. Har bytt in Superduken mot en Fireblade 07.
Morsning ! Efter en mödosam flytt så är man änterligen klar
Jaha så ni brassa Bogan ... Vi brassa Bulten ..https://lagring.storegate.se/user/P...e9e-4975-4e02-8fa1-38623f6440ec&Image=2461388
Lägger in en bild från i onsdags ....
Det va fett med hojjar där...nästan lite farligt
Oj, snabbt gästspel, lycka till med skrevraketen.
Tack
Är inte allt för glad över att jag bytte bort SuperDuken, men det finns en gräns för hur galet man kan köra med en hoj, och med Duken gick jag över den gränsen för många ggr.
För mig som inte vet riktigt kan du få förklara varför den risken/chansen har minskat med en Fireblade?
Ok , om du säget det så.. Men Körställningen på superduken är vilsam i alla hastigheter utom i typ 170+. Med en fireblade som du hänger på styret är det väl 170+ som blir vilsamNu har Firebladen 170 hk, men jag kan köra lungt med den tillskillnad från Superduken.
Som någon skribent för en mc-tidning så fint uttryckte det: Superduken är inte trafikmoralens bästa vän. Tyvärr så är det svårt att låta bli att köra som en huligan med den. Nu har Firebladen 170 hk, men jag kan köra lungt med den tillskillnad från Superduken.
Men dra ballen i gruset va hårigt att gasa up en SD-R för Pikes Peak. Mäkta imponerande!
//H
Fy fan ! Om 24 tim är jag på första jobbpasset efter 4 v semester ! Känns inget vidare just nu...Ångesten kryper på mer o mer....
Här är i alla fall en kortversion av en kommande lite längre berättelse med bilder om vår Europatrippp.... : http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=187828
Lät som ni haft det riktigt trevligt! Blir kul med en längre rapport att läsa sen.
BTW, ni som plockat bort SAS'en alt. kan lite om funktionen (den är för bättre avgasvärden va?). Får man ut något av det utöver att det smäller och poppar lite mindre och man rensar upp lite på motorn? Tycker dom som åker med orginalpipor smäller bra mycke mer vid motorbroms?
Samt, kopplas den ur elektroniskt på någe vis (därav färre knallar med slip-on) när man lägger in Akramappen? Den måste väl bort om man ska köra PCIII'a alt. TuneBoy?
Har haft mitt removal-kit liggandes sen jag fick hojjen men aldrig riktigt brytt mig om att ta reda på vad det eg. är samt vilken funktion det har.
//H
Hej alla glada (och sura om det nu är någon sådan här)
Jag skrev i några sidor tillbaka att min duke hade dött några gånger vid körning. Var och mappade om hojjen, verkar ha försvunnit, ganska konstigt i och med att det var samma map dom hivade in igen.
Har fått för mig att jag tycker den har blivit tröttare på senare tiden, inte samma fläsk i den, tror knappast att jag har vant mig såpass, den känns tröttare, har ni som kört nya dukes märkt av detta? Det är ju två års garanti så är det nån som vet nått så hojta till.
Ska ta en långmilare till Gotland nästa vecka tur & retur, återkommer med mer info då, ska se hur den beter sig efter 100 mil till.
Natti!
Någon som ska Rörka ikväll?
Lite sugen men måste passa. Hoppas ni får lika kul som vanligt!
Nu till helgen är det ju körning Lör/Sön/Mån också. Vilka ska med till V-ås på Sön?
//H
Lite sugen men måste passa. Hoppas ni får lika kul som vanligt!
Nu till helgen är det ju körning Lör/Sön/Mån också. Vilka ska med till V-ås på Sön?
//H
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |