Superduke-tråden

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Kan tyvärr inte fjodor. Har lyft sönder ryggen. :( Så det blir soffan, liniment o ett par bira för min del.

Folke, det låter som om ni har en kanonresa. :tuttar
Schysst serpentinväg på bilden. Asfalten ser ju kanonfin ut. :tummenupp
Ha skitkul! :rock
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
någon som är sugen på en kortare tur?

Synd jag inte såg det tidigare, kom preis hem igen. Inte sett hojjen på en vecka, öppnar garaget och blir genast på bra humör. Startar och hör Akramullret.. Lyckan är tillbaka.. Ut och gasa & posa lite :yoparty
Jag blir fortf. lika glad varenda gång man får köra SD, det är som första provturen. Nån mer som vägrar växa upp? :D



Bifogar en bild från Stelvio , Italien.... SJUKT !!!!:tummenupp

Var det inte just där som Top Gear var och provade strippade superbilar? Utsåg det till "Driving Nirvana" har jag för mig. Precis kommit hem från en hel vecka med liknande vägar så förstår lyckan du besitter! Hoppas ni får en forts. trevlig resa!

//H
 

Igor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2007, KTM, Super Duke
Okunniga SMC- instruktörer på Tuvis

Tyvärr blev ett helt pass förstört av "påhittiga" nya instruktörer i orangea gruppen idag på Tuvängen. En överambitiös ung dam tillsammans med sin nya kollega fann sig omkörda under de två första passen och jag gissar att de kände sig obekväma med det rådande läget. Så till det tredje passet bestämde de sig att knäskrap var förbjudet och att hela gruppen skulle köra typ den gula gruppens övningar. När jag vägrade följa denna löjliga "pedagogik" blev jag avbruten mitt i passet för att höra goda råd från de upplysta despoterna. Helt sjukt! Jag tappade rytmen och missade två varv.
Jag är medveten om att våra instruktörer är goda volontärer som gör en insats. Men det här idag var under all kritik. Banan är ingen arena för fåfänga kvasi- pedagoger och ännu sämre hojåkare. :mad:
 

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -07
Någon här på forumet som har försökt sig på att byta 06 fronten till 07?

Är lyktan på 06 och 07 samma? De ser väldigt lika ut.

Är det bara byta rakt av, eller behöver man göra krångliga modifikationer?

Förresten, någon som vet hur långt över Service intervallet jag kan köra för att garantin ska fortsätta gälla?
 
Last edited:

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
Någon här på forumet som har försökt sig på att byta 06 fronten till 07?

Är lyktan på 06 och 07 samma? De ser väldigt lika ut.

Är det bara byta rakt av, eller behöver man göra krångliga modifikationer?

Förresten, någon som vet hur långt över Service intervallet jag kan köra för att garantin ska fortsätta gälla?

När jag gjorde min hundra, så fick den gå 50 över. De andra servicarna vet jag inte.....kanske samma. Bättre ofta än sällan:pannkyss.
 

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
Kan rekommendera kraschpuckarna som Alien Moto säljer. Kostar 800 kr och fästs i undre motorfästet, genomgående. Ser förtroendeingivande ut. Hann dessvärre inte få hem dem innan jag klotade så jag kan inte säga hur de funkar i praktiken.

Är det någon som vet om man kan köpa bara "pucken" till crashpuckarna? Det behöver inte vara RG.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Angående kraschpuckar så fixar självklart Ragnar på Lelles reservdelar ur R&G Katalogen, puckarna ligger på cirkus 300kr plus minus någon 20 lapp.

Dvs ca 600 för en klotning, så slipper vi para ihop oss med någon annan olycklig vid markstyrning.

/A
 

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -07
Fan vad det kliar i fingrarna asså. Kan bara inte sluta undra över specifikationerna över nästa generation SD och Venom, och hur de kommer att se ut produktionsklara. Venom ser ju som koncept sjukt galen ut!

När jag gjorde min hundra, så fick den gå 50 över. De andra servicarna vet jag inte.....kanske samma. Bättre ofta än sällan:pannkyss.

Jepp, kollade upp det och det var runt 50 mil ungefär:tummenupp
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Några av er har säkert redan sett det..

Men dra ballen i gruset va hårigt att gasa up en SD-R för Pikes Peak. Mäkta imponerande!

Lite info. Flera filmer.

[YOUTUBE-ID]3w6TcrFZElg[/YOUTUBE-ID]
13.jpg


//H
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Någon här på forumet som har försökt sig på att byta 06 fronten till 07?

Är lyktan på 06 och 07 samma? De ser väldigt lika ut.

Är det bara byta rakt av, eller behöver man göra krångliga modifikationer?

Förresten, någon som vet hur långt över Service intervallet jag kan köra för att garantin ska fortsätta gälla?

Lyktan är ju samma men du behöver byta hastighetsmätarn.
 

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -07
Lyktan är ju samma men du behöver byta hastighetsmätarn.

Hej, tackar för svaret. Men nu undrar jag då ifall man inte behöver byta kablage också? I lampmasken ju en plastskiva eller vad man nu ska kalla det som håller en del kontakter. Jag gissar man behöver 07:ans kablage som ska gå från kontakterna till instrument panelen?
 
Last edited:

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
Skyldig, kollar ni tråden nu ligger en fin bild också med en potatis som knuffar på min usla hoj...:tungan
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top