Superduke-tråden

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Är borta i helgen så det blir tyvär inget åka för mig:huvet

Men som en liten tröst så blir Gelleråsen i morgon, tur att man har regndäck (2ct) :)

Du lär behöva regndäck....

Värmlands län. 2 mycket stora regnmängder Från i natt regn, som främst i söder väntas ge över 50 mm, på en del platser nära 100 mm.
:gnissla

jag skall själv till Eskilstuna så jag kollade vädret och då ligger Värmland (dit du skall) med Varningsklass 2 hos smhi.se

Klass 2: Väderutveckling väntas som kan innebära fara för allmänheten, stora materiella skador och stora störningar i viktiga samhällsfunktioner. Allmänheten uppmanas att följa upp ny information på Internet, radio eller TV..
http://www.smhi.se/weather/varningar/varning_definition.html#Klass2

:pannkyss kör försiktigt...vill du låna min Land Rover Defender, den har snorkel för insugsluften och klarar 100cm vatten utan att stanna. :yoparty
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Hitta en på oss ihop Micke! För er som inte var där så kan jag berätta att det bara är en synvilla att det ser jämt ut :tungan
 

Bifogat

  • DSC07116-1.JPG
    DSC07116-1.JPG
    61.6 KB · Visningar: 143

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Nice Ktm-r :tummenupp

Att du våga lägga upp den :tummenupp tittar man noga syns det vem som ligger först :D
Kul bild ialf .
 

Fjod0r

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2008
Ort
sthlm
Hoj
Husa fs650e
Igor skulle väl åka? Men inte hört om han banga eller inte.
Snygg bild Micke, ser snabb ut! :yoparty

Tuvis på lördag och Västerås på söndag. Vilka följer med på Sön? Tänkte försöka få med mig några från Streetfighters Stockholm men får väl se hur det går med den saken.

//H


Om det är ok väder är jag med på söndag. Åker dock bil, orkar inte serva hojen 2 gånger på vägen dit:tungan
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Styrdämpare

Tomten kom med paket tidigt i år, så det ska bli intressant att prova vilken skillnad denna gör! :)
 

Bifogat

  • DSC00234n.jpg
    DSC00234n.jpg
    201.6 KB · Visningar: 89
  • DSC00233n.jpg
    DSC00233n.jpg
    197.3 KB · Visningar: 80

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Guld! :tummenupp
Jag var precis på väg att ringa dig o fråga om den...
Ut o tok-kör i regnet nu o kom med en rapport sedan. :tungan
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
I brist på andra roadracingstjärnor på SuperDuke's så prova jag på gröna gruppen idag. Trodde faktiskt skillnaden skulle vara större än vad den var!
Körde som en kratta tre sista passen inkl. räddning av både långt framhjulssläpp samt att man var bra nära att göra "en Mange" nere i högern. Inte så stöddig efter det vill jag lova :D Men men, nya tag på Hälla Ring imorgon. Vilka följer med?

//H
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Du ligger i :tummenupp
Pallrar mig till Bulten GP om jag inte är bakis :tummenupp
Drog en repa i dag "10mil" på hemvägen blev det 1 repa på bulten och den va roligare än resterande 8.5mil va tillsammans :tungan
 

Igor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2007, KTM, Super Duke
Midlanda

Kom hem från Midlanda igår kväll. Det blev en onödigt omständlig resa. Den person som stod för transporten bangade på så sätt att han inte ens hörde av sig i onsdags då vi skulle åka. Dealen var att han skulle fixa transport och att jag skulle fixa boende. Så jag gjorde min del och bokade boende. Men där stod jag i onsdags, med två betalda bandagar, två bokade platser på ett vandrarhem i Härnösand, verktyg, packning och en tankad duke. Väntade i Sollentuna till kl.19 i onsdags och insåg att jag blev blåst. Då var det för sent för plan B. Hade personen haft någorlunda god manér och meddelat under dagen att han inte tänkte åka hade jag haft tid att hyra släp eller sadla hojen och dra själv. Jag fixade annan transport dagen efter och hann, i alla fall, köra en av två betalda dagar. Angående boendet så fick jag betala även för natten vi inte var där. Nonchalansen (för att uttrycka mig civiliserat) har kostat mig alltså runt 800 kr (boende för två personen + en bandag), upplevelse av en missad bandag och en ledig dag som kunde ha använts för ngt annat. Vad säger man? Att leva, att lära. Det står inte på pannan att någon är
:1pajas

Och vad ska man säga om Midlanda? Hm... hellre en dag på Gelleråsen en fyra på Midlanda.

/I
 

Fjod0r

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2008
Ort
sthlm
Hoj
Husa fs650e
I brist på andra roadracingstjärnor på SuperDuke's så prova jag på gröna gruppen idag. Trodde faktiskt skillnaden skulle vara större än vad den var!
Körde som en kratta tre sista passen inkl. räddning av både långt framhjulssläpp samt att man var bra nära att göra "en Mange" nere i högern. Inte så stöddig efter det vill jag lova :D Men men, nya tag på Hälla Ring imorgon. Vilka följer med?

//H

Jag är med till Västerås. Skulle åkt tuvängen idag men 080808 vart en oväntat hård tillställning. Jag är lite halvrädd för regn bara. Inte så roligt att köra då.
 
Last edited:

Igor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2007, KTM, Super Duke
Bulten GP

Trist Igor mkt trist .

Kanske lite Bulten gp kan muntra upp lite på Sön om vädret e ok :tummenupp

Tack för uppmuntran Micke! Än så länge är det torrt här på södra sidan. Vi som var morgonslöa och inte kom iväg till Västerås kan väl "trösta oss" med några varv på Bulten. :)

Fjodor och KTM-R får recensera Hälla Ring för oss lata som kramade kudde imorse :)

Rörken imorgon?
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Fjodor och KTM-R får recensera Hälla Ring för oss lata som kramade kudde imorse :)

Rörken imorgon?

Jag var för slö för att masa mig upp, sen varna dom för regn. 15mil hem i regn är jag för klen för :D Men blir nog Rörken imorgon om vädret är bra!
Skulla jag av nån konstig anledning känna mig full med energi kanske man tar sig ner på Bulten i em. också :tummenupp

//H
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Mycket trist Igor, vad var det för pappskalle? :mad:

Vilka här ska till KTM:s Trackday på Sviestad på torsdag? Jag och Mange är anmälda, dock har vi inte fått någon bekräftelse än, har ni?

Jag har tänkt åka, men har inte heller fått bekräftat än.
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Någon som köpt KTM i år och fått gratis bandag? Jag ska eventuellt till Linköping Motorstadium på Torsd, Bandag med instruktör från KTM, verkar ju grymt.
Jävla långt att köra bara.

Körde förövrigt själv på Gotland Ring med polarn förra veckan. Riktigt skoj, var blött så det fegades lite men nästa gång får man hoppas på sol och värme :D
Grym bana!
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Mycket trist Igor, vad var det för pappskalle? :mad:

Vilka här ska till KTM:s Trackday på Sviestad på torsdag? Jag och Mange är anmälda, dock har vi inte fått någon bekräftelse än, har ni?

Hupp! Vad är det jag hör! Trackday på Sviestad! Kan kan man fortfarande anmäla sig? Var anmäler man sig? Jag vill med åka ju!
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Fjädring igen

Hittade ett klipp som beskriver hur förspänningen justeras så att korrekt "sag" uppnås.

http://www.superbikeschool.com/multi-media/sag.php

"sag" fram ska ligga mellan 35 och 50 mm och bak mellan 30 och 40 mm.
Det exakta värdet kan som sagt vara olika för beroende på körstil, motorcykel etc.

Dock så gäller det att ligga inom intervallet till att börja med, sedan är det upp till var och en att hitta sin "perfekta" inställning.

/Magnus
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Avgassmällar

Jag hade problem tidigare med att det smäller "onormalt" mycket vid avslag på gasen.

Visst ska det smälla ibland vid avslag från högre varv med akrasystem, det är heller inte ovanligt med flammor från avgasrören.

Men om det smäller bara man varar upp den till 4000 och slår av på gasen så är det förmodligen inte normalt, trodde att detta hade med en felaktig mapp att göra.

Min grafitring i avgasröret började läcka och när jag bytte denna så upphörde även smällarna.
Ringen sitter i skarven mellan första kröken och resten av systemet från den bakre cylindern.

När det kom in luft/syre i avgassystemet så antänds det mycket lättare och smäller mer frekvent än när packningen är hel.

/Magnus

Du lär behöva regndäck....

Det var både blött och halt på Gelleråsen i fredags:gnissla

Men som vanligt är det ändå riktigt kul:yoparty

/M

Tomten kom med paket tidigt i år, så det ska bli intressant att prova vilken skillnad denna gör! :)

Riktigt nice:tummenupp
Vem vet, tomten kanske kommer till mig med:tungan
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top