Superduke-tråden

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Jag har en sån hemma. Den är för US hojarna, men det mesta är det samma.
Jag skickar den till dig när jag kommer hem. PM:a din emailadress.

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
Synd att man måste sälja nu när Hertigen är finare än någonsin.

Bifogat

• P1010090.jpg
    P1010090.jpg
    239 KB · Visningar: 117
Last edited:

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Nå'nting packade ihop på min hertig för nå'n timme se'n. Jag var på väg hem och saktade ned för rött ljus och plötsligt började det vina när jag växlade ner och rullade med kopplingen inne. När jag se'n släppte kopplingen så lät det som att nå't var löst inne under högra utstickande motorkåpan, det lät inte bra alls så jag stängde av den. Kopplingen verkar ha slutat fungera också. Jag har hört talas om en garantiåtgärd på bultar i kopplingen, det kanske inte blev gjort på 100-milaservicen?
I vilket fall som helst så fick farsan komma med släpet. Jag ska in med den på verkstaden imorgon, så får vi se. 270 mil har hojen gått btw.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag har hört talas om en garantiåtgärd på bultar i kopplingen, det kanske inte blev gjort på 100-milaservicen?

Inget jag har hört eller hittar nån info om när jag slår mitt ramnummer hos KTM, vart hörde du det? Låter trist det andra iaf!

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Nå'nting packade ihop på min hertig för nå'n timme se'n. Jag var på väg hem och saktade ned för rött ljus och plötsligt började det vina när jag växlade ner och rullade med kopplingen inne. När jag se'n släppte kopplingen så lät det som att nå't var löst inne under högra utstickande motorkåpan, det lät inte bra alls så jag stängde av den. Kopplingen verkar ha slutat fungera också. Jag har hört talas om en garantiåtgärd på bultar i kopplingen, det kanske inte blev gjort på 100-milaservicen?
I vilket fall som helst så fick farsan komma med släpet. Jag ska in med den på verkstaden imorgon, så får vi se. 270 mil har hojen gått btw.

Det är nog kopplingen till startmotorn som du tänker på, men då rasslar det bara när man startar hojen. Detta brukar även åtgärdas i förebyggande syfte vid 100-milaservicen, dock gällde det problemet endast 05-06, har jag för mig i alla fall? :va

Trist hur som, hoppas verkstaden fixar till det snabbt!

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Det stämmer att det är en garantiåtgärd att dra åt kopplingsbultarna på en del superdukar. Min skulle det t.ex. göras på.
Så det kan mycket väl vara något som lossnat i kopplingen på din hoj, GeFeldz. Starta den inte innan du kommer till verkstan.

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Det stämmer att det är en garantiåtgärd att dra åt kopplingsbultarna på en del superdukar. Min skulle det t.ex. göras på.
Så det kan mycket väl vara något som lossnat i kopplingen på din hoj, GeFeldz. Starta den inte innan du kommer till verkstan.

Luringen har då svar på allt! :tummenupp

Fjod0r

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2008
Hoj
Husa fs650e
Hur ser det ut inför imorgon? Hur många kommer till Tuvis och hur många är sugna på att köra afterbike?
Jag är med på båda, oavsett allt. Släpar nog med mig två polare till kvällens eskapader (Nicke jag jobbar på det där med kvinnlig eskort) Vädret ser ut att bli hyggligt om man ska tro SMHI.

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Jag måste tyvärr banga imorrn.
Jag kan fortfarande inte få ner högerfoten i en doja, så det får bli soffan o foten i högläge för min del. :huvet

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Hur ser det ut inför imorgon? Hur många kommer till Tuvis och hur många är sugna på att köra afterbike?
Jag är med på båda, oavsett allt. Släpar nog med mig två polare till kvällens eskapader (Nicke jag jobbar på det där med kvinnlig eskort) Vädret ser ut att bli hyggligt om man ska tro SMHI.

Tråkigt Nicke :(

Jag kommer till Tuvis :tummenupp och av tidigare erfarenheter så vet jag att jag brukar bli ganska törstig efteråt...men Nicke, du dricker väl inte öl med foten? :)

Last edited:

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000

Har läst om det, tror det var på superduke.net. Jag har kollat service-grejen på ktm.se och det enda som kommer upp är att 100-mila är gjord. Surrade med verksta'n idag och de väntar på sin KTM-mek som kommer på måndag.
Den står på verksta'n nu, vi drog dit den på släp så inget mer borde ha hänt.

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 450 EXC -08

Självklart så blir både bike på Tuvis och afterbike på eftermiddagen/kvällen:yoparty

Vi kan väl bestämma tid plats osv. på Tuvängen i morgon.

Jag måste tyvärr banga imorrn.
Jag kan fortfarande inte få ner högerfoten i en doja, så det får bli soffan o foten i högläge för min del. :huvet

Nicke, man kan ligga ner och drick öl, i värsta fall så blir det med sugrör:tummenupp

Om du ångrar dig gällande Tuvis så är bönpallen ledig:tungan

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Fukt kring mätartavlan?

Nån mer än jag som har problem med att när det regnar lite för mycket alt. när man tvättat hojjen så blir det imma på insidan av mätarglaset?

Nicke, man kan ligga ner och drick öl, i värsta fall så blir det med sugrör:tummenupp

Går väl att koppla dropp också om det skulle vara så illa :fyllisar
Jag är lite 50/50 inför kvällen men hoppas det ska lösa sig!

Samling vid OKQ8 i västberga 0645 så att vi hinner åka innan 0700!

/Magnus

Vore skönt att komma iväg innan 7! För två veckor sen åkte vi runt 07:10 och då var det fullt när vi kom fram. Efter 75% av kön kommit in på kansliet så kom dom ut & berätta att västarna var slut, vissa blev ju mindre nöjda.

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 450 EXC -08
Går väl att koppla dropp också om det skulle vara så illa :fyllisar
Jag är lite 50/50 inför kvällen men hoppas det ska lösa sig!

Vore skönt att komma iväg innan 7! För två veckor sen åkte vi runt 07:10 och då var det fullt när vi kom fram. Efter 75% av kön kommit in på kansliet så kom dom ut & berätta att västarna var slut, vissa blev ju mindre nöjda.

Vi drar från Västberga 0650 inte en minut senare:)

Bättre att vara tidigt så slipper man vänta i kön eller ännu värre, att inte få någon väst.

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Ännu en kul och givande dag på Tuvängen! :tummenupp

Men jag märkte när jag kom hem att mitt ryggskydd blivit förväxlat, då jag kom dit med ett Dainese Wave 3, och hem med ett Wave 2. Är det någon som känner sig träffad? Troligtvis har det förväxlats uppe vid bänkarna på "altanen".

//Johan

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...