Mange Knutsson
Ny medlem
Lite bus får man väl ha
Riktigt snyggt kört
Hoppas att nickeluring har lite film från Gelleråsen, får se om det finns något värde i att lägga ut det
Lite bus får man väl ha
Vad händer ikväll?
/I
Men, vart får man tag på R&G reservdelar billigast/snabbast? Är det via R&G igen? Lelles lär ju inte gå fortare..
Gick omkull i första vänstern.
Jag hänger gärna på, vilka tider är det som gäller?
Men, vart får man tag på R&G reservdelar billigast/snabbast? Är det via R&G igen? Lelles lär ju inte gå fortare..
Jag behöver en halv uppsättning övre. Vi kanske kunde dela på ett par?
Det var ju Rörken så klart. Jag fick en plats igår men försov mig så tänkte att man skulle köra dubbelt så fort idag för att ta igen det..
Resultat? Gick omkull i första vänstern. Första varvet i andra passet, snorkalla däck och tack & hej sa framhjulet! Räddade situationen med fullt gaspådrag och lekte Tony R. istället. En riktigt fin sladd som jag inte hade hår nog på bröstet att rädda, men jeflar vad snyggt lakritsmärket blev!
Som tur var gick de ju inte så fort och allt som hände var att jag snurra 180grader och fick hojen över mig. Inte ett märke på hojen utöver skrapade kraschpuckar på ramen, skrapad vibrationsvikt på styret och att växelpinnen snurra runt sin egen axel då den måste fastnat under foten. Skyddet på burkarna var aldrig ens i backen! Pinnen var bara att lossa och vrida tillbaka. Mycket billigare än så här kan det nog inte bli om man vill ha skrapade armbågar :racing
Men oavsett vad ryktet säger så vägrar jag erkänna det som en vurpa. Uppfyllde nämligen dom fyra viktigaste sakerna för att det bara ska få heta "race incident"
1- Jag släppte aldrig styret, men nån av händerna!
2- Jag drog in kopplingen medans vi kana längs banan för att slippa motorstopp (GPstyle!!)
3- Jag reste själv upp hojen och körde in den direkt i depån..
4- Skruva tillbaka växelpinnen och gav mig ut igen.
Sammanfattningsvis så vart man nog bara en erfarenhet rikare, och lite snabbare. För vette tusan om jag inte körde dagens bästa varv direkt när jag kom ur depån igen, gick som smort!
Skönt att det gick bra för dig och hojen
Blev du inspirerad efter min vänsterkurva på Tuvis i lördags?
/I
Var bokade du den bandagen?
Dags för Gelleråsen igen
13:e september är bokad!
Funderar även på att tillverka en platta i aluminium som flyttar bak fotpinnarna ca 4 cm och upp 1 cm, har tyvärr inte tillgång till en fräs i dagsläget.
Funderar även på att tillverka en platta i aluminium som flyttar bak fotpinnarna ca 4 cm och upp 1 cm, har tyvärr inte tillgång till en fräs i dagsläget.
Har någon testat ett större bakdrev bak på en SD?
Har någon testat ett större bakdrev bak på en SD? Jag har ju en 07:a så de ska den ju redan ha lite lägre utväxlingen. Tycker att det skulle vara kul om den blev ännu rappare (bakhjulsvänligare).
Nya 990 SM har ju en lägre utväxling och den lyfte automatiskt på 2:an och i princip oprovoserat på 3:an... Känner inte att jag behöver ligga och mata 230+ som SD går med nuvarande utväxling.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|