Superduke-tråden

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Vet inte riktigt vad man ska göra för att få behålla hojen. Bor på 14:e våningen så tippset med hunden kanske inte går att tillämpa just i detta fall men om jag flyttar till villa så är vovve en bra idé.

Får försöka se det som att det var tur att det inte hände i början av säsången i alla fall. Förhoppningsvis har jag en ny när det drar igång i vår igen. Ska man säga något om tjuvarna så hade de i alla fall god smak. Grannens yamaha står kvar orörd.

Fyfan asså, jag råkade ut för samma sak i tisdags, jävla svin som inte vet skillnaden på mitt och ditt. Jag lider med dig :huvet
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Jaha, då var det min tur att bli av med Duken. Kommer hem efter en resa och tänkte gå ner och rasta hojen lite efter lite för lång inaktiv tid i garaget. Upptäcker då att den inte står kvar. Kvar finns bara lite rester av låsen.
Blir inte överaskad på något sätt, orkar nästan inte ens blir arg. Det är bara riktigt riktigt trist.

Fy fan vad förbannad man blir:kulspruta

Vet precis hur det känns, tyvärr så blir man inte förvånad:(

Hoppas verkligen att det löser sig på ett smidigt sätt med försäkringsbolaget.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jaha, då var det min tur att bli av med Duken. Kommer hem efter en resa och tänkte gå ner och rasta hojen lite efter lite för lång inaktiv tid i garaget. Upptäcker då att den inte står kvar. Kvar finns bara lite rester av låsen.
Blir inte överaskad på något sätt, orkar nästan inte ens blir arg. Det är bara riktigt riktigt trist.

Nej, fy va tråkigt. Helt sjukt att det gått så långt att man inte blir förvånad längre.

/A
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Satt och lurade på om det inte fanns någon snyggare singleseat kuts än den fula som KTM har fabrikerat (ursäkta ni som har den :D) men jag klarar inte av den. Hade vart schysst att ha en vit med ungefär samma stil på som hojjen.
Hojta till om ni vet!


edit: får ta tillbaka ovanstående, såg lite kort på den, den är inte så hemsk.
Men hojta ändå i fall ni hittar nått annat!
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Satt och lurade på om det inte fanns någon snyggare singleseat kuts än den fula som KTM har fabrikerat (ursäkta ni som har den :D) men jag klarar inte av den. Hade vart schysst att ha en vit med ungefär samma stil på som hojjen.
Hojta till om ni vet!


edit: får ta tillbaka ovanstående, såg lite kort på den, den är inte så hemsk.
Men hojta ändå i fall ni hittar nått annat!

Ett annat tips är R-bakdelen lackad i vitt. David Wood kör(de) ju så i SD Battle och det är riktigt snyggt! Iofs, lite krångligt att byta tillbaka sen om man jämför med bara en kuts.
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Död instrumentpanel

Tvättade hojen idag, inte med högtryck bara varmvatten från slang och lite bilschampo. Körde iväg och noterade att instrumenteringen var död. :mad:
Jag kolalde säkringarna under sadeln och alla var hela.

Tips och ideer innan jag börjar felsökning.
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Tvättade hojen idag, inte med högtryck bara varmvatten från slang och lite bilschampo. Körde iväg och noterade att instrumenteringen var död. :mad:
Jag kolalde säkringarna under sadeln och alla var hela.

Tips och ideer innan jag börjar felsökning.

Lossa instrumenteringen och ta in den i värmen så att verkligen torkar.
Henrik hade samma problem på sin men den vaknade till liv efter ett tag:)
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Sjuukt tröttsamt att titta ut genom fönstret idag och inse att det är en PERFEKT höstdag med schyssta temperaturer och att man inte har sin hoj hemma ;( fyfan asså.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Ja har en ensittscutts orginal som är omlackad till Orange.. snyggare än kolfiber imo..

kolla mitt garage får du se.

R bakdel + sadel är också en ide.. men jävligt mkt dyrare.. och hårdare att sitta på.. :eek:ntiroven

Satt och lurade på om det inte fanns någon snyggare singleseat kuts än den fula som KTM har fabrikerat (ursäkta ni som har den :D) men jag klarar inte av den. Hade vart schysst att ha en vit med ungefär samma stil på som hojjen.
Hojta till om ni vet!


edit: får ta tillbaka ovanstående, såg lite kort på den, den är inte så hemsk.
Men hojta ändå i fall ni hittar nått annat!

drog 14 mil igår.. underbart höstväder..
Akta löven nu bara.. slank till 2 ggr på löv i kurvor.. smålurigt e de =)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Tvättade hojen idag, inte med högtryck bara varmvatten från slang och lite bilschampo. Körde iväg och noterade att instrumenteringen var död. :mad:
Jag kolalde säkringarna under sadeln och alla var hela.

Tips och ideer innan jag börjar felsökning.

Värme! Jag hittade aldrig vart vattnet kom in, men min hade samma symptom ett tag. Rev lampan tre ggr och gick igenom precis all el utan att ens hitta en antydan till fukt i nån av kopplingarna, så om du löser det vore det kul att veta vad som var fel.
Vid varje tvätt så fick jag imma innanför mätarglaset, några minuter utan instrumentering *EDIT* (hade alltid bakgrundsbelysningen) och sen hoppa den igång igen. Sista gången det hände så tvärdog den i tre dagar men hoppa igång sen när vi stod i solen. Nu har den inte jävlats sen i slutet på sommaren, och ska skruva dit en ny i dagarna, så mycket mer än så kan jag nog inte hjälpa.

BTW, om vi ändå pratar instrumentering. Hur kan KTM komma undan med att bara sälja kompletta hastighets- och varvräknare? Mitt glas har haft sig en ful liten repa jag stört mig på rätt länge, går det att byta enbart glaset? Nope, hela "boxen" måste bytas. :mad:

Fick av tanken igår också, betydligt mycket lättare än jag trodde, ska hämta den nya på lör. :tummenupp
När man ändå är där och skruvar så.. Nån mer än Nicke som kört med HotRod-filter i sin hoj? För mig som tvättäkta poser är det nästan ett måste, om inte annat för insugsljudet :yoparty
Men, hur har era filter sett ut efter körning i regn? Papper eller K&N? Eller har ni stannat på en mack så länge och låtit det torka upp? :confused: :näsblod Sugen blir man!
 
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Jag hann köra med mitt filter lite i regn innan jag skrotade hojen. Filtret är i papper, men det sitter ganska skyddat så jag hade inga problem med det. Det enda sättet jag kan tänka mig skulle vara problem är ifall någon bil kör i en vattenpöl bredvid en och vattnet stänker uppåt.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jag hann köra med mitt filter lite i regn innan jag skrotade hojen. Filtret är i papper, men det sitter ganska skyddat så jag hade inga problem med det. Det enda sättet jag kan tänka mig skulle vara problem är ifall någon bil kör i en vattenpöl bredvid en och vattnet stänker uppåt.

Lutar åt att det blir en sån luftfilterbox sen i vinter. Lite andra prylar att fixa först. Sen måste ju en TuneBoy köpas också, kan ju inte missa de där sista 3-4hk om man ändå ska hålla på :D

Men, hitta den här bilden i ursprungstråden..

CIMG1180.jpg


Vad är det för dämpare som sitter i tanken/ramen :confused:
Den satt då inte på min knarr när tanken åkte av :näsblod Säg inte att den ska sitta på R'en också? Har den där praktikanten/unga killen som skruva hos Ragge plockat bort den och glömt sätta tillbaka den blir jag arg på riCktigt, han har missat tillräckligt redan.. :mad:
 
Last edited:

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -07
Köpte ett set bromsbelägg fram till Superduken som jag aldrig monterade. Någon som är intresserad? Köpte beläggen för 1000 lappen, säljer de för 500kr för de som är intresserade.
Säljer dessutom ett extra batteri och en uppsättning Pirelli Diablos som satt på duken standard 2005-2006. De har rullat 170 mil. Säljer dem för 450kr. Fick en skruv genom bakdäcket innan jag bytte till andra däck.
Det är dock pluggat av den lokala däckfirman, och priset reducerat för de som vill testa ifall pluggningen håller:D
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Köpte ett set bromsbelägg fram till Superduken som jag aldrig monterade. Någon som är intresserad? Köpte beläggen för 1000 lappen, säljer de för 500kr för de som är intresserade.
Säljer dessutom ett extra batteri och en uppsättning Pirelli Diablos som satt på duken standard 2005-2006. De har rullat 170 mil. Säljer dem för 450kr. Fick en skruv genom bakdäcket innan jag bytte till andra däck.
Det är dock pluggat av den lokala däckfirman, och priset reducerat för de som vill testa ifall pluggningen håller:D

Du har PM!
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Lutar åt att det blir en sån luftfilterbox sen i vinter. Lite andra prylar att fixa först. Sen måste ju en TuneBoy köpas också, kan ju inte missa de där sista 3-4hk om man ändå ska hålla på :D

Men, hitta den här bilden i ursprungstråden..

Vad är det för dämpare som sitter i tanken/ramen :confused:
Den satt då inte på min knarr när tanken åkte av :näsblod Säg inte att den ska sitta på R'en också? Har den där praktikanten/unga killen som skruva hos Ragge plockat bort den och glömt sätta tillbaka den blir jag arg på riCktigt, han har missat tillräckligt redan.. :mad:

Härligt Henke! :tummenupp
Hojen kommer gå som ett skollat troll när du bytt till hotrodfiltret och mappat om hojen med Tuneboy. Mappa hojen på Effektbolaget. Tommy där lärde sig Tuneboy tillsammans med mig i sommras, Han är riktigt duktig.

Nog tror jag att även R'en ska ha gasdämpare under tanken. Det vore ju konstigt annars...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top