Superduke-tråden

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Tvättade hojen idag, inte med högtryck bara varmvatten från slang och lite bilschampo. Körde iväg och noterade att instrumenteringen var död. :mad:
Jag kolalde säkringarna under sadeln och alla var hela.

Tips och ideer innan jag börjar felsökning.

Det har helat sig själv efter en natt hemma i garaget..... :tummenupp

Tack för tipsen.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag har en R på ingång, kanske hämtar den imorrn ifall allt går vägen. Ska se hur den ser ut.

:tummenupp Den i Sköndal? Sist jag såg den i sommras var den i mint condition, minst sagt. Sen är det ju annorlunda tankdesign 08 så då kan jag köpa din luftburk och ha något att göra i helgen :tummenupp

Jag hade ingen dämpare på min R

Av de jag hittar på nätet så ska den tydligen inte sitta på R'en, skönt att något går vägen iaf.

Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
:tummenupp Den i Sköndal? Sist jag såg den i sommras var den i mint condition, minst sagt. Sen är det ju annorlunda tankdesign 08 så då kan jag köpa din luftburk och ha något att göra i helgen :tummenupp

Japp, monstret från Sköndal är det. Den ser kalasfin ut. Hoppas den ser lika fin ut när jag åker o hämtar/tittar på den. :)

Filtret har jag redan erbjudit Mange att köpa, men jag är inte säker på om han ska ha det. Om inte, så har du första tjing. :tummenupp
Jag ska beställa en ny som passar 08 R'en. Efter att ha fått smaka på det insugsvrålet det filtret ger skulle jag aldrig känna mig nöjd med en vanlig luftburk igen. :tuttar
Men till helgen kan du tyvärr inte få något filter. Jag ska åka upp till Lelles i nästa vecka o skruva bort mina prylar från gamla hojen.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Hmmmm...ska försöka hålla mig på 98% innan man vant sig vid hojen. :D

Fan va kul att det blev affär! :tummenupp :yoparty Invigning på Tuvis imorgon?

Första intrycken mot din gamla då? Jag har ju knappt ens setat på en vanlig så vore kul och se hur du upplever skillnaden. Sen är ju lite bilder ett krav :tuttar

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ramsned . Honda cb1000r testade jag nyligen....Läcker hoj , tyvär sitter det en radfyra i..
Mitt tycke: klen botten men otroligt flexibel motor ,känns som den skulle haft 10växlar när man ligger o fiser i 50 på sexan ...
Men den ville lyfta på framhjulet på 2an :tummenupp
Skulle jag haft en rad4a så hade hondan legat på topp ialf
Personligen så är man nog v-tvin skadad :tungan

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Sitter och kollar på reprisen av Japans MotoGP och kekar frukost med frugan och hon suckar över att Stoner inte kör för Rizzla stallet, kul, inte tänkt på hur bra deras varumärken passat tidigare.

Nicke bjud på en mobilbild på besten åtminståne...

/A

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Ja, nu har jag varit ute på en liten repa med nya leksaken. Den känns kanon!
Den där plywoodskivan till sadel är faktiskt bekvämare än jag trodde. Nu har jag ju inte åkt några längre sträckor, men jag kände inga tendenser till träsmak i alla fall. Sen känns den betydligt hårdare o stummare i fjädringen än min gamla. Men jag har ingen aning om hur fjädringen är inställd, men den ska optimeras under vintern.
Insprutet är betydligt bättre än på 07'an. Jag har akramappen och jag vet inte hur originalmappen är. Den är inte alls lika ryckig på låga varv som 07'an. Jag kunde till och med ligga på 3000 varv utan problem, det gick inte med 07'an. Det känns att den har ganska bra effekt på toppen och det är kul att den varvar lite mer (10 500) än tidigare modeller. Man får ju mer effekt under lite längre tid vilket alltid är skoj. Men den behöver nog gå några mil till innan den lossnar ordentligt i motorn.
Hojen kommer nu ställas av för att skruvas på under vintern och återkomma i ett förhoppningsvis bättre skick i vår.

visabild.php

visabild.php

visabild.php

Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Efter att ha kört en dag med nya fotpinnarna från LSL så kan jag bara säga att det var kanonbra.

Grymt fäste och känsla, detta är något som ni borde investera i (en måste modifiering på SD) :tummenupp

Till ett pris av endast 498:- så är det inte så mycket att snacka om:)

Kontakta Pär Swedin på nccr så har ni prylarna hemma på 1 vecka.

Skulle man krascha så behöver man inte byta allt då fästet och själva pinnen säljs separat.

Nu har jag precis beställt fotpinnar till min nya.
Pär sa att de även har kraschpuckar till SD'n - axel-, styr-, samt ram-puckar. Svampformade för att klara av ojämnheter i backen och de är tydligen gjorda i 2 olika material där det yttre är högfriktion för att snabbare minska farten. Låter vettigt i teorin i alla fall tycker jag.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Så nu har man bokat in klubban på lack och hoppas att repan på tanken som jag legat sömnlös över försvinner med ok resultat.

Jag har åkt löjligt lite cykel i år, mätarn stannade på 250 mil, skandal.

Hur många är det som sitter på filmmaterial? Jag vet att Luring har lite action från Midlanda i juni, någon mer?

Jag snor gärna och klipper ihop för att dämpa höst deppigheten.

/A

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende