Superduke-tråden

Igor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2007, KTM, Super Duke
Ja, nu har jag varit ute på en liten repa med nya leksaken. Den känns kanon!
Den där plywoodskivan till sadel är faktiskt bekvämare än jag trodde. Nu har jag ju inte åkt några längre sträckor, men jag kände inga tendenser till träsmak i alla fall. Sen känns den betydligt hårdare o stummare i fjädringen än min gamla. Men jag har ingen aning om hur fjädringen är inställd, men den ska optimeras under vintern.
Insprutet är betydligt bättre än på 07'an. Jag har akramappen och jag vet inte hur originalmappen är. Den är inte alls lika ryckig på låga varv som 07'an. Jag kunde till och med ligga på 3000 varv utan problem, det gick inte med 07'an. Det känns att den har ganska bra effekt på toppen och det är kul att den varvar lite mer (10 500) än tidigare modeller. Man får ju mer effekt under lite längre tid vilket alltid är skoj. Men den behöver nog gå några mil till innan den lossnar ordentligt i motorn.
Hojen kommer nu ställas av för att skruvas på under vintern och återkomma i ett förhoppningsvis bättre skick i vår.

visabild.php

visabild.php

visabild.php

Snygg är den! :tummenupp

/Igor
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Någon som har ett tips på var man kan köpa en R-bakdel?! Har en -07 som jag inte vill sälja för kaffepengar så jag planerar lite i förväg! :)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Prio 1 just nu: Bocka till ett nytt styre idag på jobbet med samma mått som det Renthal 608 jag beställde. Det var inte så bra som jag trodde, tror inte alls man kommer gilla att sitta så "platt" som man gjorde. Avbeställt & uppdraget fortsätter!

Vart kan man hitta ett org. styre fast i orange? KTM själva har ingenting under PowerParts för SD'n tyvärr. Det är Neken som tillverkar dom åt Renthal men de enda lilla jag kan hitta är att det är "custom made" för just SD'n. I värsta fall får man väl köpa ett org. och lacka om. Men skulle vilja ha ett med dom där justeringsmåtten i mitten så det inte ser så hemmagjort ut :posör
Nån som har nå tips?

Prio 2:

Nån som monterat Xenonkungen's kit? Får ballasten och övriga prylar plats bakom lampmasken? Hitta ett kit i UK som hade lite mindre ballast men sidan kändes lite halvsuspekt så lutar åt ett från XK. Men är lite för slö för att gå ner i garaget och mäta, roligare att nätshoppa :D
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
:tummenupp 1-3dagars leverans. Hoppas du inte lämnar oss ovetande i sticket sen den dagen du ska börja åka kåphoj :D

Kör med samma kit som Nicke, blir supersexigt. Se till att spänna fast ballasten ordentligt så den inte flyger runt när du sätter ner framhjulet efter en uuiiile bara.

/A
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Va tog dom för puckarna?
hade dom några till övre motor?

Nu har jag precis beställt fotpinnar till min nya.
Pär sa att de även har kraschpuckar till SD'n - axel-, styr-, samt ram-puckar. Svampformade för att klara av ojämnheter i backen och de är tydligen gjorda i 2 olika material där det yttre är högfriktion för att snabbare minska farten. Låter vettigt i teorin i alla fall tycker jag.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Nån som vet var man kan få tag på måtten till detta styre? Neken. Vill bocka ett själv & prova innan man köper. Bockat en hel uppsättning med Renthal's olika krökar men insett att org. är bäst för det jag söker. Detta från Neken ser ut som orginal men enl. ägaren av det på bilden är inte det inte riktigt lika. Är framförallt ute efter efter B-, C- och Emåttet.
 

Bifogat

  • neken.jpg
    neken.jpg
    123 KB · Visningar: 81
  • neken22.jpg
    neken22.jpg
    99.8 KB · Visningar: 84

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Tack & hej till den garantin, men damn va detta kommer bli grymt! La på tanken & stod och stirra i 3-4min, erotik i sin bästa form tror jag :yoparty
 

Bifogat

  • Bild0421.jpg
    Bild0421.jpg
    112.1 KB · Visningar: 143

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Det högra, övre fästet till frontkåpan har ett fel som är trasigt.
DSC00115.JPG
Förbaskat klen konstruktion. Ville inte köpa original så jag kollade efter en frontkåpa i kolfiber som antagligen håller bättre. Kolfiber kostar 2500:-

Trodde att original skulle vara ännu dyrare, men såg sen att den är delad. Den högra (som är trasig) kostar 70 spänn !! Vissa delar till KTM är snuskigt billiga. :)
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
för mkt uiiila? =)

Det högra, övre fästet till frontkåpan har ett fel som är trasigt.
View attachment 252473
Förbaskat klen konstruktion. Ville inte köpa original så jag kollade efter en frontkåpa i kolfiber som antagligen håller bättre. Kolfiber kostar 2500:-

Trodde att original skulle vara ännu dyrare, men såg sen att den är delad. Den högra (som är trasig) kostar 70 spänn !! Vissa delar till KTM är snuskigt billiga. :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top