Superduke-tråden

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Tog en sväng med hojen i går kväll och då kom verkligen hornen fram. Hojen är verkligen inte bra för trafikmoralen. Testade lite att göra rullande burnisar mm. Larvigt enkelt med denna. SD är verkligen grymt kul.
Funderade faktiskt på att köpa mig en Trajja Daytona 675 för att köra mer bana, men nu känner jag att man definitivt ska ha kvar hojen.
Flinet satt kvar även när jag vaknade i morse. Tror inte att det hade gjort det med någon annan hoj :D .
 

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Hotell Gripen
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Tog en sväng med hojen i går kväll och då kom verkligen hornen fram. Hojen är verkligen inte bra för trafikmoralen. Testade lite att göra rullande burnisar mm. Larvigt enkelt med denna. SD är verkligen grymt kul.
Funderade faktiskt på att köpa mig en Trajja Daytona 675 för att köra mer bana, men nu känner jag att man definitivt ska ha kvar hojen.
Flinet satt kvar även när jag vaknade i morse. Tror inte att det hade gjort det med någon annan hoj :D .

Huliganbeteendet får man på köpet.
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
för mkt uiiila? =)

Det är ju omöjligt att låta bli.

Jag brukar crossväxla från tvåan och uppåt på bakhjulet, men ibland hittar jag ett friläge mellan tvåan och trean. Speciellt då jag slagit av för lite på gasen. Framhjulet slår ner kraftigt då det händer så det är kanske inte konstigt att plasten tar stryk. Det skär i hjärtat av oljudet i växellådan då man fått i ett friläge som "inte finns".

Jag är dock inte orolig för lådans skull. KTM:s växellådor är bland de bästa jag testat. Däremot är jag lite orolig för gaffeln vid för hårda nersläpp. En växellåda borde man få ut på garantin men en trasig gaffel är svår att snacka till sig. Är det nån fara för gaffeln eller är det "bara" packboxarna som kan blåsas?

P.S. Ja, jag vet att jag är en egoistisk hulligan som inte borde ha körkort så slopa alla moralpredikningar. Jag har hört dom redan. Rolighetsfaktorn överstiger riskerna på denna hoj. Förlåt för att jag ger vettiga hojåkare dåligt rykte, men jag kör i alla fall inte i 300...
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Har trillat dit på en 06 SD..habegäret är mkt stort.
Orkar ej läsa hela tråden, men vilket försäkringsbolag rekomenderas, & vad får ni betala som är 30+ i storstad?

Tack!
Klas
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Har trillat dit på en 06 SD..habegäret är mkt stort.
Orkar ej läsa hela tråden, men vilket försäkringsbolag rekomenderas, & vad får ni betala som är 30+ i storstad?

Tack!
Klas

Jag kör bilsport-mc.
det e billigast för mig.
men då måste den vara inlåst om nätterna.

/Freddan
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Hallå alla sd ägare:)

Nu har man införskaffat sig en superduke:yoparty
Nu väntar man bara på våren:gnissla kommer nog bli en lång vinter.
Vilket ljud det e på den:rock

Helt okej premie fick jag med
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
hmm, letar fortfarande efter skylthållare från någon svensk
leverantör men hittar ingen. Ingen som har någon het idé?
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Idag hämtades min Duke!! gött!!!!



Grattis till hojen!

Ser ut som den som HondaCity i Sthlm hade ute. Får man fråga vad du köpte den för?

jag letar fortfarande efter en. :confused:

Vill gärna köpa en med slipon men det finns inte så många ute med rätt slipon. Det Acra Trioval. Hittade den på nätet för 1300 dollar. Verkar detta vra vettigt? Någon om vet om man vågar beställa och hur det funkar? Vet ju att det förmodligen tillkommer moms osv. Det paret kostar väl 16000 i sverige?


TroVal Acra SlipOn
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
hajja inte de där me växlingen.. e ju bara att dutta till på bromsen å gasa upp hojjen =)
har 100 njoooton i min vanliga SD.. du borde ha ett par till ;)

Det är ju omöjligt att låta bli.

Jag brukar crossväxla från tvåan och uppåt på bakhjulet, men ibland hittar jag ett friläge mellan tvåan och trean. Speciellt då jag slagit av för lite på gasen. Framhjulet slår ner kraftigt då det händer så det är kanske inte konstigt att plasten tar stryk. Det skär i hjärtat av oljudet i växellådan då man fått i ett friläge som "inte finns".

Jag är dock inte orolig för lådans skull. KTM:s växellådor är bland de bästa jag testat. Däremot är jag lite orolig för gaffeln vid för hårda nersläpp. En växellåda borde man få ut på garantin men en trasig gaffel är svår att snacka till sig. Är det nån fara för gaffeln eller är det "bara" packboxarna som kan blåsas?

P.S. Ja, jag vet att jag är en egoistisk hulligan som inte borde ha körkort så slopa alla moralpredikningar. Jag har hört dom redan. Rolighetsfaktorn överstiger riskerna på denna hoj. Förlåt för att jag ger vettiga hojåkare dåligt rykte, men jag kör i alla fall inte i 300...
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Måste bara säga att Duken är fanimej det roligaste jag kört! ville inte åka hem, även om pungen var stelfrusen, som en moppe på steroider!!!

Alla rätt har den!
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Måste bara säga att Duken är fanimej det roligaste jag kört! ville inte åka hem, även om pungen var stelfrusen, som en moppe på steroider!!!

Alla rätt har den!

He he. SD är hojen helt enkelt. Själv har jag åkt 30mil småvägar i helgen. Riktigt nice så här i oktober. :tummenupp
 

daniohm

Panzer Division KTM
Gick med
12 Oct 2008
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
2007 KTM SD
Ännu en nybliven SD-ägare här.. Uppgraderade mig på sätt och vis från min KTM SM 2006 som stals för ganska precis en månad sen.. Förutom att displayen bara lyser orange efter släpfärden på 20 mil går den riktigt bra.. :)
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jeflar vad det shoppas SD denna vecka! :tummenupp grattis till underbar hoj...längtar tills i morgon då jag får njuta av den igen!

Ännu en nybliven SD-ägare här.. Uppgraderade mig på sätt och vis från min KTM SM 2006 som stals för ganska precis en månad sen.. Förutom att displayen bara lyser orange efter släpfärden på 20 mil går den riktigt bra.. :)
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Grattis till hojjen! Du kommer älska den! Ska få min snart oxå, den har varit på verkstaden efter att några klåfingriga tattare försökte sno den. Sitter hoppas på en varm och torr helg i slutet av okt :) Då ska det fanimig gasas :D
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top