Superduke-tråden

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Jag har tvingat mej själv att tro det. Man får låtsas att MC-mässan är smygstart på säsongen. Då förkortar man den här depressionen :)

Jag kan rekommendera en tur genom Södra länken...resan dit och ifrån pratar vi inte om....varmt och skönt, härligt ljud och alldeles för fort...det var vad jag ordinerade mig själv i måndags på väg till kunden i Farsta. :yoparty
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jag har tvingat mej själv att tro det. Man får låtsas att MC-mässan är smygstart på säsongen. Då förkortar man den här depressionen :)

Jo, men snart går vi mot ljusare tider också, bara positiva saker :D

Jag kan rekommendera en tur genom Södra länken...resan dit och ifrån pratar vi inte om....varmt och skönt, härligt ljud och alldeles för fort...det var vad jag ordinerade mig själv i måndags på väg till kunden i Farsta. :yoparty

Helt rätt! :yoparty

Morsning Gubbar.
Eftersom det finns så dåligt med Superduke R filmer på nätet tycker jag. Blev jag tvungen att tillverka en liten snutt just for fun.

filmen finns här http://www.youtube.com/watch?v=zabezgwOSME

kvaliten är inte 100% men klicka på "Watch in High quality"

Lite bus får man väl ha ;) :)

Blev de nå mer film?
 
Last edited:

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
GSX1100 -80
Är det någon som hsr kört SDR 08 i bänken. Funderar på hur liten eller stor skillnaden är mot den vanliga SD.
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Ny här med ny hoj

Hello!
Blev igår lycklig ägare till en SD från -07 coh är såklart eld å lågar över min nya hoj. Körde 60 mil tur och retur i konstant snöstorm med skåpbil för att få hem den men det var definitivt värt.
Har lagt många timmar på att läsa igenom det mesta här i detta forum och det har varit en bra hjälp för mig när jag till slut bestämde mig.

Gissa om jag längtar till våren!

Hello!
Blev igår lycklig ägare till en SD från -07 coh är såklart eld å lågar över min nya hoj. Körde 60 mil tur och retur i konstant snöstorm med skåpbil för att få hem den men det var definitivt värt.
Har lagt många timmar på att läsa igenom det mesta här i detta forum och det har varit en bra hjälp för mig när jag till slut bestämde mig.

Gissa om jag längtar till våren!


Jo just det, en sak till....

Tänkte inhandla craschpuckar till hojen, ( svingen, framgaffeln, övre och undre motorfäste) Någon som vet var man hittar billigaste eller rent utav ligger på någon begagnat hemma på hyllan som är till salu?
Tack
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jo just det, en sak till....

Tänkte inhandla craschpuckar till hojen, ( svingen, framgaffeln, övre och undre motorfäste) Någon som vet var man hittar billigaste eller rent utav ligger på någon begagnat hemma på hyllan som är till salu?
Tack

Kolla med Pär Swedin på NCCR vad dom tar för sina, bara hört om dom på telefon men blev lite sugen på konstruktionen. Dom har även bra fotpinnar om du ändå håller på :tummenupp

Billigast/populärast är nog via R&G Racing.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Morsning Gubbar.
Eftersom det finns så dåligt med Superduke R filmer på nätet tycker jag. Blev jag tvungen att tillverka en liten snutt just for fun.

filmen finns här http://www.youtube.com/watch?v=zabezgwOSME

kvaliten är inte 100% men klicka på "Watch in High quality"

Lite bus får man väl ha ;) :)

hmm.. denna videon är privat får ja bara fram.. hur får man se den då?
=)
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Kolla med Pär Swedin på NCCR vad dom tar för sina, bara hört om dom på telefon men blev lite sugen på konstruktionen. Dom har även bra fotpinnar om du ändå håller på :tummenupp

Billigast/populärast är nog via R&G Racing.

Tackar för tipset!
Slår dem en signal i slutet på veckan
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Välkommen (tillbaka) till mig själv!

Är det någon som har koll på vilken dimension det är på bulthålet för att fästa boobiner på SD?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Någon som ska med till Kemora och gasa bana i 4dagar? Lär bli succé! Platserna går som smör i solsken just nu :tummenupp Hoppas några fler SD's hänger på!

Kemora. [YOUTUBE-ID]Kssgg9eT1Z8&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Henrik: Lägg inte upp sådana där filmer nu... sitter på jobbet och det är +2 och slask ute. Jag blir så jäkla åksugen... men det får bli mittsverige för mig istället för Kemora.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Lite off topic, men häng med på detta nu när man inte gasar med hojen!
http://www.skrotbilsrejset.nu/

Detta kommer att bli grymt kul!

Vi har ett team på G redan, kommer åka tyskt :D

Henrik: Lägg inte upp sådana där filmer nu... sitter på jobbet och det är +2 och slask ute. Jag blir så jäkla åksugen... men det får bli mittsverige för mig istället för Kemora.

Äh, häng på till Finland istället :yoparty MittSverige var väl så där enligt Nicke, hobbes & vem mer var det som åkte förra våren? Aron? Igor du gilla väl inte heller den, eller har jag fått allt om bakfoten :rolleyes:
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Äh, häng på till Finland istället :yoparty MittSverige var väl så där enligt Nicke, hobbes & vem mer var det som åkte förra våren? Aron? Igor du gilla väl inte heller den, eller har jag fått allt om bakfoten :rolleyes:[/QUOTE]

Det är den enda banan jag har åkt på, den ligger bara 4 mil från mig så det underlättar.... men man vet aldrig kanske det blir ändrade planer. Vilket fall som helst längtar jag till att få ta ut duken på banan.

Men filmen du la ut såg riktigt nice ut... ska höra med några polare härifrån om dom är sugna på att dra till Kemora.
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Äh, häng på till Finland istället :yoparty MittSverige var väl så där enligt Nicke, hobbes & vem mer var det som åkte förra våren? Aron? Igor du gilla väl inte heller den, eller har jag fått allt om bakfoten :rolleyes:

Det var jag som var den tredje, och den banan är väl ok. Det är ju t.o.m svinkul att köra på tuvängen så tråkiga banor finns ju knappt :tungan men visst, den är inte i samma storlek och klass som tex Gelleråsen.

1000 spänn för 2 dagar med banåkning.nu, är dock jäkligt mycket gasa för pengarna.
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Tackar för tipset!
Slår dem en signal i slutet på veckan

Nu har jag pratat med dem, blev inte lite sugen på LSL-styrdämparen de säljer.....
Men nu till frågan, någon som har en LSL-styris monterad som vill dela med sig av sina erfarenheter? Gör det mycket skillnad på duken med den monterad?
På andra hojar jag haft har det varit skillnad som dag och natt.

Tack tack
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top