Superduke-tråden

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
GSX1100 -80
Vi körde den sen monterades acra och mappades ca1 timme mellan bänkningarna. Ska göra samma sak med min SDR 08 i Januari ska bli kul att se om den ökar lika mycket i så fall kommer jag bli väldigt nöjd!
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Nån med runda Akra-burkarna som har lust att mäta höjden samt bredden på loggan? Mina ligger nerpackade långt långt in i förrådet tyvärr, men behöver måtten. Tack på förhand!

Är dom till en 05/06 kanske?
då haru en potensiell köpare här.. ;)
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Jag har eventuellt ett helsystem i titan till salu - Akra Evo.
Vänster kolfiberupphängning trasig, samt vänster kolfiber-slutkåpa skrapad. Det borde gå att få tag på utbytes delar...
Ca halva nypriset - 12 loppor.
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Jahapp, då har en SD bytt ägare här på Sporthoj. Jag klev in och köpte Bitmores "Hertig" igår... verkade vara i bra skick och jag kunde till och med provköra den runt kvarteret igår. Synd bara att det är 5 månader innan "gumman tö" kommer till Sundsvall.

Men jag tänkte iaf säga hej till er här i SD-tråden!
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Måste avreagera mig lite! SD måste vara det mest svårsålda härke som finns att uppbringa?? Min oranga -07 har gått under 400 mil och har leget ute för 70 utan att nån ens ringer och skambjuder!? Hur lågt ska man gå? Begära 55 för skiten och ta ett bud på 48? Förbannade skit, man blir ju upprörd för mindre...:huvet
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Måste avreagera mig lite! SD måste vara det mest svårsålda härke som finns att uppbringa?? Min oranga -07 har gått under 400 mil och har leget ute för 70 utan att nån ens ringer och skambjuder!? Hur lågt ska man gå? Begära 55 för skiten och ta ett bud på 48? Förbannade skit, man blir ju upprörd för mindre...:huvet

Ibland när priset redan är lågt så kanske inte folk orkar ringa och pruta... så känner jag iaf. Men om ingen har hört av sig så betyder väl det priset är för högt... eller att folk har tokslut i plånboken.
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Mjo, men det kan väl inte vara så hemskt dyrt med en tokfin -07 för strax under 70?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Mjo, men det kan väl inte vara så hemskt dyrt med en tokfin -07 för strax under 70?

Tycker 70k är billigt jag, men sen är man väl inte helt opartisk heller :gnissla
Men det är ju en begränsad kundgrupp mot t.ex en 1000R, samt att folk nu börjar inse mer & mer att man inte kan kasta pengarna omkring sig som innan. Vore jag dig skulle jag lugna till våren.
 

jekelund

Medlem
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Mullsjö
Hoj
KTM 690smr NR 17
Måste avreagera mig lite! SD måste vara det mest svårsålda härke som finns att uppbringa?? Min oranga -07 har gått under 400 mil och har leget ute för 70 utan att nån ens ringer och skambjuder!? Hur lågt ska man gå? Begära 55 för skiten och ta ett bud på 48? Förbannade skit, man blir ju upprörd för mindre...:huvet

Sälj inte hojjen! Va med och åk lite bana med den istället. Den är ju hur bra som helst på bana. Jag kan rekomendera banåkning.nu.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Men jag tänkte iaf säga hej till er här i SD-tråden!

Halloj o välkommen! :hej

Måste avreagera mig lite! SD måste vara det mest svårsålda härke som finns att uppbringa?? Min oranga -07 har gått under 400 mil och har leget ute för 70 utan att nån ens ringer och skambjuder!? Hur lågt ska man gå? Begära 55 för skiten och ta ett bud på 48? Förbannade skit, man blir ju upprörd för mindre...:huvet

Ja, det låter ju onekligen väldigt billigt. Men nu är det ju köparens marknad som gäller. Det är väl inte så många (jag själv undantagen) som vill lägga ut pengar på en hoj nu som man inte kan använda på ett halvår. Den skall förvaras, försäkras, o vaktas mot tjyvar o banditer. Dessutom har nog många potentiella köpare blivit av med jobbet...

Sen kan jag ju rapportera lite mera om min stackars onda fot. Jag fick äntligen göra en magnetröntgen för 1 1/2 vecka sedan så i förra vecakn fick jag reda på att jag har flera frakturer i fotleden. :huvet
Vilka klåpare till läkare man har varit hos! 6 läkare på 3 olika sjukhus, samt 1 vårdcentral har missat flera frakturer i fotleden som jag fått gå omkring på i 4 månader! :kryckor Fy fan vad illa! Inte så jävla konstigt att det gör ont som fan i foten! :mad: Nu skiter sig snowboardresan som man sett fram emot i ett halvår...
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Sen kan jag ju rapportera lite mera om min stackars onda fot. Jag fick äntligen göra en magnetröntgen för 1 1/2 vecka sedan så i förra vecakn fick jag reda på att jag har flera frakturer i fotleden. :huvet
Vilka klåpare till läkare man har varit hos! 6 läkare på 3 olika sjukhus, samt 1 vårdcentral har missat flera frakturer i fotleden som jag fått gå omkring på i 4 månader! :kryckor Fy fan vad illa! Inte så jävla konstigt att det gör ont som fan i foten! :mad: Nu skiter sig snowboardresan som man sett fram emot i ett halvår...

Fan va trist å höra mannen!
Hoppas du tillfrisknar fort så du hinner åka lite iallfall :):tummenupp

/Freddan
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Tack. Jag skall se om det går att tejpa o linda fotleden framåt slutet av säsongen så man kan köra lite i alla fall. :)
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Jag tycker 70k är billigt, jag tvivlar på att du skulle släppa den för 55... jag gav 57 för Bitmores 05a och tyckte det var ett hyfsat bra pris. Vill du byta den mot min 05as R6a?
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Halloj o välkommen! :hej



Ja, det låter ju onekligen väldigt billigt. Men nu är det ju köparens marknad som gäller. Det är väl inte så många (jag själv undantagen) som vill lägga ut pengar på en hoj nu som man inte kan använda på ett halvår. Den skall förvaras, försäkras, o vaktas mot tjyvar o banditer. Dessutom har nog många potentiella köpare blivit av med jobbet...

Sen kan jag ju rapportera lite mera om min stackars onda fot. Jag fick äntligen göra en magnetröntgen för 1 1/2 vecka sedan så i förra vecakn fick jag reda på att jag har flera frakturer i fotleden. :huvet
Vilka klåpare till läkare man har varit hos! 6 läkare på 3 olika sjukhus, samt 1 vårdcentral har missat flera frakturer i fotleden som jag fått gå omkring på i 4 månader! :kryckor Fy fan vad illa! Inte så jävla konstigt att det gör ont som fan i foten! :mad: Nu skiter sig snowboardresan som man sett fram emot i ett halvår...

Surt Nicke, hoppas du läker ihop nu när dom hittat det.

/A
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Tack. Nu när de vet vad som är sönder så har de åtminstone skickat mig på sjukgymnastbehandling. Så snart hoppar man nog groda med den onda foten. :)
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Mjo, men det kan väl inte vara så hemskt dyrt med en tokfin -07 för strax under 70?

Personligen tycker jag att det är otäckt billigt! Om inte jag minns fel så var väl din i extremt fint skick med.
Mitt råd är behåll. Roligare hoj finns ju inte...
Fast det är ju klart att en busaturbo som jag har för mig att du pratade om är väl inte helt fel det heller...

Annars var det ju kul att någon annan brukade åka SD på kvällsåkningarna på sviesta.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Personligen tycker jag att det är otäckt billigt! Om inte jag minns fel så var väl din i extremt fint skick med.
Mitt råd är behåll. Roligare hoj finns ju inte...
Fast det är ju klart att en busaturbo som jag har för mig att du pratade om är väl inte helt fel det heller...

Annars var det ju kul att någon annan brukade åka SD på kvällsåkningarna på sviesta.

Ja hua, det är inte skoh med prisutvecklingen på cykeln, 70 000? Får man inte mer? Läskigt, jag har ju lassat på med slirkoppling, evo-helsystem och larm mm mm.

Barnvagn kostar 10-12 000 med alla tillbehör, dyrt med riktiga bebisar.

/A
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Sorry, Jag har knappt sett min hoj sen jag köpte den, så jag har ingen koll på fälgstripsen. Ska försöka komma ihåg det nästa gång jag kollar till den.

9/5 låter som en fin dag att köra bana. :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top