Superduke-tråden

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Töcksfors
Hoj
Retta -01
Det var dyrt. Lelles tog 2200:- för min 750mila inkl. alla vätskor.

Se där ja, kollade även med en KTM-verkstad på norska sidan idag, eftersom jag bor vid gränsen, och där skulle det hamna på motsvarande 2800SEK.

Dyra och tråkiga pengar.

Finns det nån märkesförsäkring för KTM, liknande den Honda, BMW och Triumph har ihop med IF?
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Här kan vi snacka om Trottle control :) Undrar hur många omtagningar och klipp det egentligen är. Såg att solen gick ner på en av sekvenserna - fan vad kul det hade varit att bara få bränna runt med en potent bil så där

Såg honom hoppa världsrekord i läng med bil på Discovery channel för ett tag sedan.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Det ligger i detaljerna..

Projektet rullar så sakteliga vidare.. Nån som har koll om det finns färdiga, svarta, skruvsatser till SD'n? Ska byta alla mina synliga bult/skruv mot svarta men hoppas på nå enklare än att lacka alla skallarna.. Nån som har nå tips?
 

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R

Idag blev det klart: Alla som kör KTM med oss på våra bandagar 18-19 maj på
Gelleråsen 2009 kommer att få ett hemligt paket, värde 500:- anmälan sker på våran sida (bokningen öppnar inom kort) Vi kommer också att arrangera en eller två dagars bankörning på svista i augusti bara för KTM-ägare vi återkommer med datum om denna dag. I depån finns KTM Skandinavien och Norges Största KTM Åf Spinning Wheel:tummenupp
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Nån med runda Akra-burkarna som har lust att mäta höjden samt bredden på loggan? Mina ligger nerpackade långt långt in i förrådet tyvärr, men behöver måtten. Tack på förhand!
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Idag blev det klart: Alla som kör KTM med oss på våra bandagar 18-19 maj på
Gelleråsen 2009 kommer att få ett hemligt paket, värde 500:- anmälan sker på våran sida (bokningen öppnar inom kort) Vi kommer också att arrangera en eller två dagars bankörning på svista i augusti bara för KTM-ägare vi återkommer med datum om denna dag. I depån finns KTM Skandinavien och Norges Största KTM Åf Spinning Wheel:tummenupp

Typiskt att man ska i USA vid åkningenpå gälleråsen... Får väl satsa på Sviesta i stället. Förra året var ju rikitigt kul i alla fall :) :tummenupp
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Nån med runda Akra-burkarna som har lust att mäta höjden samt bredden på loggan? Mina ligger nerpackade långt långt in i förrådet tyvärr, men behöver måtten. Tack på förhand!

Med "Runda Akra-burkarna" menar du samma som du har på bilderna på DM-Foto? I sådana fall mäter jag lite senare i kväll.


Fredrik
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Med "Runda Akra-burkarna" menar du samma som du har på bilderna på DM-Foto? I sådana fall mäter jag lite senare i kväll.


Fredrik

Precis, Racing istället för EVO (kanske är samma loggor?!). Vore succé om du skulle kunna mäta dina! Behöver inte vara på millimetern, bara så man har cm-måtten iaf.
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Nu när det inte går att förneka vintern längre är det dags för mig att hitta fränare ljuddämpare å lite annat pimp.

Planerna är en PCIII eftersom det är så svårt att hitta nån som kan tuneboy i krokarna till Jönköping. Vidare ska jag ha HP eller Graves slipon i kolfiber som ska kapas till lagom längd för R:en. En öppnare luftburk ska införskaffas, men där tar jag tacksamt emot tips :)

Jag har inte hittat nåt bra ställe att beställa HP eller Graves ifrån. Tips mottages tacksamt även här. :)

Jag vill ha mer effekt. (avundsjuk på er med 08:an) Vet att inget av ovanstående kommer att ge särskilt många pollar. Fantiserar om turbo och/eller 1190cc... mmm...:tuttar
 

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
GSX1100 -80
Jag har ingen koll på hur mycket det kan göra. Men luftfiltret ser väl lite litet ut standard tycker jag. Sen går det väl hitta trattar som förbättrar flödet. Några Hk gör det väl om man mappar med acra mappen och öppet system med ökat luftflöde. Min gamla Super Duke ökade Ca 12 Hk med acra och mappning bara. Tycker SDR 08 Går riktigt bra. Just att den varvar 1000 Rpm mer gör att det känns som den klipper till på topp bättre. Men det kanske bara är en känsla man får.
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Precis, Racing istället för EVO (kanske är samma loggor?!). Vore succé om du skulle kunna mäta dina! Behöver inte vara på millimetern, bara så man har cm-måtten iaf.

151 mm * 44 mm är dekalen på mina ljuddämpare

Fredriik
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Planerna är en PCIII eftersom det är så svårt att hitta nån som kan tuneboy i krokarna till Jönköping. Vidare ska jag ha HP eller Graves slipon i kolfiber som ska kapas till lagom längd för R:en. En öppnare luftburk ska införskaffas, men där tar jag tacksamt emot tips :)

Kolla in superduke.net, finns lite olika alt. där. Jag har ny luftburk & mappar med TB sen i vår. Hoppas på succé :yoparty


Min gamla Super Duke ökade Ca 12 Hk med acra och mappning bara.

12hk? Körd i samma bänk/förhållanden?

151 mm * 44 mm är dekalen på mina ljuddämpare

Fredriik

Tack! :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top