Superduke-tråden

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Vore kul om vi kunde bli ett gäng. Eller den 30'e Maj, en lördag även det för att underlätta så mycket det går. Då har man ju en hel månad till på sig att komma ihåg hur man kör så här efter vintern :gnissla
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Sålde skiten för 68 idag, orka krångla längre! Hoppas killen kommer som han lovar nu, det har vi ju inte sett än... Det är ju en kul hoj men vafan, ingen annan som vill ha skiten uppenbarligen!
 

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
GSX1100 -80
Varför inte 18 19 maj med banåkning? Kanske kan provköra RC8R där när KTM
är där eller kanske 990SMR:yoparty. Lite kul att Ktm är där.
 

Jonas

Guest
Skulle bara passa på att säga tjena! Ny på forumet samt nybliven ägare till en SD -05. Har lurkat lite här ett tag o måste säga att det är en guldgruva för en nykomling. Borgar för bättre vetande o underhållande läsning!

Har åkt hoj länge men SDn är nog ballast. Köpte min i augusti för 53 (!), fick den nyservad (750) m lås och allt.. Känns som ett ok pris även om det verkar svårsålt just nu. Pengarna går nog till finanskrisen o julklappar. F_n, man behöver ju en SD för att överleva eländet.

Har investerat i ett par HP slipon - är det nån som vet nåt om dem eller? Har ej fått hem grejorna än men väntar.. ivrigt! Borde gå att torrgasa lite i garaget :) Funkar en Acra mapp eller måste jag på med Tuneboy/PC??

MVH/ Jonas
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Varför inte 18 19 maj med banåkning? Kanske kan provköra RC8R där när KTM
är där eller kanske 990SMR:yoparty. Lite kul att Ktm är där.

Jag kraschar ju aldrig så för mig kvittar det :näsblod Men det var väl någon (några) som helst ville köra med gällande försäkring om olyckan trots allt är framme? Sen är det inte på helgen = fler får nog svårare att komma loss. Men roligast är det ju om vi blir så många som möjligt :tummenupp
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Hej o välkommen Jonas! :hej
53 loppor var ju galet billigt. Tror du kommer bli nöjd.
Det enda jag hört av folk som har HP är att de är nöjda, så det kommer säkert du oxå att bli. Akra-mappen räcker, men självklart skulle du få bättre resultat med en custommappning. Men det visste du säkert redan.

Den 30/5 kan bli svårt för min del. Finns en risk att jag är utomlands då...
Jag kommer ha svårt att boka in några bandagar på vardagar eftersom jag spenderar det mesta av mina semestrar utomlands. Men de helger som funkar så är jag sugen. :nicka
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Sålde skiten för 68 idag, orka krångla längre! Hoppas killen kommer som han lovar nu, det har vi ju inte sett än... Det är ju en kul hoj men vafan, ingen annan som vill ha skiten uppenbarligen!

Ojj, ger bort cykeln? har du Pipor på din eller är den org?

/A
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Vore kul om vi kunde bli ett gäng. Eller den 30'e Maj, en lördag även det för att underlätta så mycket det går. Då har man ju en hel månad till på sig att komma ihåg hur man kör så här efter vintern :gnissla

Jag försöker armbåga mig in i SD gemenskapen för att lära mig så mkt som möjligt så jag håller med om att ju fler desto bättre. Datum spelar mindre roll för mig när det är så långt kvar.....9 maj fyller sonen 3 så då kanske jag förväntas vara hemma :näsblod
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Roade mig nu mitt i vinterdepressionen med att serva och bänka hojen, samt att ladda in den uppdaterade mappen som jag inte hade förut.
Hojen gav: 110,00hk och 91,86Nm.
Detta gällde en 990SD 2007 (680mil) som är helt standard.
Tyckte faktiskt att det är rätt bra för att vara standard.

Funderade lite på Acra, men de sa att jag troligtvis inte får någon mer effekt med dem (dock mysigare ljud). Vad har ni bänkat era SD som mest till?
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Ojj, ger bort cykeln? har du Pipor på din eller är den org?

/A

Orginal. Vad ska man göra, den var ute sen i somras/höstas för 82 sen har jag sänkt, sänkt och sänkt lite till tills den var nere i 70! 1 (en) person har ringt på den och det är han som förhoppningsvis hämtar den imorgon! Jag har haft närmare 50 bilar och en handfull motorcyklar men inget så svårsålt som den här! Har ringt runt angående inbyte till olika firmor och dom flesta säger omkring 60! Finns ju fan en helt ny för 79 på blocket... Nä, aldrig mer en KTM med tanke på andrahandsvärdet!
MVH Andreas
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Har knappast något med KTM att göra. Tror mer på något som kallas recession eller lågkonjuktur. :4skrika

Jaja, mitt livs sämsta affär i alla fall!:tummenupp Vis av erfarenhet så lär det ju inte dröja länge förran man gör en till!:rolleyes:
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Det är nog delvis rätt, men det har ju inte hjälpt andrahandsvärdet att handlarna reat ut nya fjolårshojar till vrakpriser.

Absolut, det är oftast det som drar ner det priset. Riktlinjen på priset är ju inte riktigt rätt. Handlarna är ju tvungna att dra in pengar så dom rear väl ut allla hojjar för vrakpriser vilket resulterar i att folk säljer sina för samma summa.
Tragiskt ivf, fin hoj, värd betydligt mer.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Det var inte illa! Var det orginal eller efter mappning/helsystem?

Min förra hoj som skulle ha haft 156 hästar gav bara 130 på bakhjulet i bänk! Det var ju ett tapp på 26 hästar...

Jag hade Akra EVO helsystem i titan, öppet filter alá hotrod, samt en custom mapp gjord med Tuneboy. Jag hade även höjt upp varvstoppet ett snäpp till 10 000 rpm. Den gick som ett spett. :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top