Superduke-tråden

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Jaså, va det inte du som rassla av banan som mowgli i baloo :va

:D :D


Jag tror att problemet är.. transport till o från banan som oftast ligger alldeles för långt borta tyvär .
Vilket är väldigt synd iom banåka är det roligaste man kan ha med kläderna på :tummenupp

PS. Nicke hoppas du är helt återställd nu ,
Höres .

Haha, jo för visso. :D
Men man väljer ju själv hur mycket man vill gasa. Jag kanske var liiiiite för ivrig med gashanden... :tungan

Nej, är tyvärr inte återställd än. Nu har de hittat en cysta på hälsenan som jag måste operera bort. Och får jag ingen operationstid snart så måste jag ställa in snowboardresan till Kanada. :huvet
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Undrar lite om det har hänt något ang LC8 bandag? Annars kanske det inte är fel att vi kollektivt bokar med någon av de vanliga arragörerna typ: http://www.actionpics.se/
Eller: http://www.banåkning.nu/
Actionpics har ju redan släppt en del datum:
4 Maj Mantorp Park
29-31 Maj Gotland Ring
5-7 Juni Gotland Ring
30 Juni - 1 Juli Ring Knutstorp
9 Juli Gelleråsen
16-17 Juli Kinnekulle Ring
27 Juli Gelleråsen
28 Juli Gelleråsen
10-11 September Mantorp Park

Har åkt med båda dessa arrangörer tidigare och tycker det var snyggt ordnat.

Vad tycker ni?


Hej alla

Jag är väldigt sugen på detta men vill gärna ha SMC (instruktör och försäkring) så jag ringde dem för att kolla vilka dagar de har planerat in, så här ser det ut:

1-3 maj Kinnekulle
2-3 maj Sviestad
8-11 maj Gelleråsen
16 maj Kinnekulle


I och med att vi inte blir 45st (krävs för hel egen dag) skulle vi kunna ta en del av en Promentadag, i pausen kan då återförsäljaren få visa produkter (ej på bana) bara på väg. 8 och 11 maj är dessa dagar.

Finns intresse för att boka ihop en promentadag eller skall vi nöja oss med att samboka någon av dessa eller de andra datum som IQ tagit fram?

(notera att jag bara kollade tider fram till sommaren - de har planerat för sommar också men jag vill ha en så snart som möjligt.)

Fredrik
 
Last edited:

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Den gör alltså så att det blir lite mer flex i systemet... är det inte det man försöker motverka med stålomspunna bromsslangar ??:rolleyes: :rolleyes:

Verkar riktigt korkat tycker jag !!

Ja nåt sjukt är det ju. Klart man inte vill ha "flex i systemet"......
Tack för svaret, nu vet jag vad det rör sig om och min nyfikenhet är stillad.

trevlig helg:tuttar
 

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Kvalitet?

Är onekligen sugen på att köpa en SD till kommande säsong, funderar dock lite på kvaliten på dom. Vad säger ni som äger dom? Nån årsmodell som skall undvikas/är bättre än nån annan? Har haft 2 ktm motarder tidigare och är inte precis övertygad kvalitetsmässigt, men SD:n är kanske bättre??
 

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
GSX1100 -80
Jag har haft 2 st Super Duke. En 06 som det inte var några problem med. Körde ca 1900 mil med den. Nu har jag en Super Duke R 08 Har inte hunnit åka mer än 150 mil. Den fungerar perfekt. Jag har inte något dåligt att säga om Super Duken mer än att 06 var ganska törstig på bränsle men det har ju mindre betydelse.
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Jag har en SD -07 och den är helt felfri om man bortser från en skruv som vibrerat bort vid batterikåpan och ett försvunnet bromsvätskebehållarlock. Vet ej om det stals av snorungar i Farsta centrum eller om jag tappat det på väg. Vid tvätt har instrumenten slutat fungera tills de blir riktigt torra, det är det enda jag kan säga efter 400mil med min SD
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Är onekligen sugen på att köpa en SD till kommande säsong, funderar dock lite på kvaliten på dom. Vad säger ni som äger dom? Nån årsmodell som skall undvikas/är bättre än nån annan? Har haft 2 ktm motarder tidigare och är inte precis övertygad kvalitetsmässigt, men SD:n är kanske bättre??

Inget att rapportera efter drygt 600 mil med min 07:a. Kvaliteten verkar rakt igenom bra för min del (hoppas att det fortsätter). Enligt mig verkar kvaliteten minst lika bra som hos japanerna.
Hade dock en KTM 640 -02 för några år sedan och den hade jag dock lite strul med (typ glappande huvudsäkring och en del skruvar som vibrerade loss).

Bara köp är mitt tips. SD är den absolut roligaste hojen jag haft hittills.
 

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Det låter ju som att dom ändå fungerar rätt bra. Ingen som har en -05 som väl är första årsmodell? Detaljkvaliten hur är den? Vill gärna inte ha flagnande lack el annat kul. Är dom dyra i drift typ service osv? Att dom är törstiga har jag förstått men det kan jag leva med.
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Det låter ju som att dom ändå fungerar rätt bra. Ingen som har en -05 som väl är första årsmodell? Detaljkvaliten hur är den? Vill gärna inte ha flagnande lack el annat kul. Är dom dyra i drift typ service osv? Att dom är törstiga har jag förstått men det kan jag leva med.

Enda "problemet" med dom tidiga var väl osäker bränsleindikering, varningslampan tändes väldigt tidigt. Vet man om det så är det ju inget problem. Annars är dom väl ganska skottsäkra. Det har väl funnits ett par tre garantiåtgärder över åren (den enda jag har i huvudet är en åtgärd på kopplingen), men är dom bara utförda så är det inget att vara orolig för.

Läget att handla SD kan väl knappast bli bättre än vad det är nu, hojarna annonseras ju för noll och ingenting känns det som...
 

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Töcksfors
Hoj
Retta -01
Hej gubbs

Jag bytte till mig en frisk 990 SD -06 igår. Jag gjorde ett tappert försök att kolla oljan idag men MIN MAX markeringen hade försvunnit, så nu har jag inget att gå efter. Skulle nån utav er som har denna kvar kunna mäta på ett ungefär hur långt MIN resp MAX är från mitten utav kollaoljaslangen?

Underbart nöjd med SD:n förresten.
 

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -07
Andreas,

Mellan min och max ska det vara 3 dl olja. Vidare för att kolla oljan så bör motorn vara varm då nogrannheten kan skilja sig rätt mycket. Om oljan inte syns på slangen alls, så lär du få fylla på olja i vilket fall som helst.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Andreas,

Mellan min och max ska det vara 3 dl olja. Vidare för att kolla oljan så bör motorn vara varm då nogrannheten kan skilja sig rätt mycket. Om oljan inte syns på slangen alls, så lär du få fylla på olja i vilket fall som helst.

Och tyvärr räcker det inte att torrköra cykeln i garaget utan den ska ha rullat normalt innan man kikar, att varmköra på stödet kan ge missvisande oljenivå.

/A
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Hej gubbs

Jag bytte till mig en frisk 990 SD -06 igår. Jag gjorde ett tappert försök att kolla oljan idag men MIN MAX markeringen hade försvunnit, så nu har jag inget att gå efter. Skulle nån utav er som har denna kvar kunna mäta på ett ungefär hur långt MIN resp MAX är från mitten utav kollaoljaslangen?

Underbart nöjd med SD:n förresten.

Jag mätte på min 07, min är 25mm från nedre kopplingens sista metaldel, max är 25mm från övre kopplingens sista metaldel. med reservation för mörker i garaget. :tummenupp
 

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Töcksfors
Hoj
Retta -01
Jag mätte på min 07, min är 25mm från nedre kopplingens sista metaldel, max är 25mm från övre kopplingens sista metaldel. med reservation för mörker i garaget. :tummenupp

Tackar för hjälpen!

Jaså, räcker det inte att köra den på stödet tills den blir varm? Den visade faktiskt på för lite olja.

Vad använder ni för nån olja i era maskiner? Jag har tänkt köra på Shells Advance Ultra olja, den har funkat fint på mina tidigare hojar.

Tänkte även höra om ni har några tips på vart man ska serva, skiljer det nåt i pris mellan verkstäder? Ringde och kollade med Bike Trollhättan idag och de offererade 2500-3000kr, inklusive 25% vinterrabatt. Det är 750 milaservicen det gäller.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Det låter ju som att dom ändå fungerar rätt bra. Ingen som har en -05 som väl är första årsmodell? Detaljkvaliten hur är den? Vill gärna inte ha flagnande lack el annat kul. Är dom dyra i drift typ service osv? Att dom är törstiga har jag förstått men det kan jag leva med.

Har en 05:a INGA konstigheter, finnishen är väldigt hög på hela hojen...PS. min är till salu.
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Jag har en SD -07 och den är helt felfri om man bortser från en skruv som vibrerat bort vid batterikåpan och ett försvunnet bromsvätskebehållarlock. Vet ej om det stals av snorungar i Farsta centrum eller om jag tappat det på väg. Vid tvätt har instrumenten slutat fungera tills de blir riktigt torra, det är det enda jag kan säga efter 400mil med min SD

Jag körde i totalt ösregn i 5 timmar med duken utan att instrumenten blev koko, Har även dammat av den med högtryck någongång. Inte haft några problem alls med min. Iofs är den rätt färsk. Har haft en trasig blinkerslampa, that's it.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Är onekligen sugen på att köpa en SD till kommande säsong, funderar dock lite på kvaliten på dom. Vad säger ni som äger dom? Nån årsmodell som skall undvikas/är bättre än nån annan? Har haft 2 ktm motarder tidigare och är inte precis övertygad kvalitetsmässigt, men SD:n är kanske bättre??

Har en SD -05 1340 mil och inga problem.. färg osv är de inga problem med.. sitter där den ska och fortfarande underbar lyster i dom pärlemo-oranga vingarna =)

ska ut i garaget idag å ta av täcket och putsa av ev. damm som kanske har lagt sig på skönheten...
Längtar efter våren!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top