Köpt på Claessons måntro?Hej!
Nybliven SuperDuke ägare boendes i skåne. Har kört sport (fireblades 99 och 05) så detta skall bli intressant. Har kört ca 50 mil (hyffsat väder i skåne) och försöker få ordning på balansen, inte riktigt samma sak som sport . Får avvakta med wheelies för närvarande . Antar att den skall upp rätt enkelt på 2a växeln, 3an?
Har gått igenom ett par sidor här samt superduke.net. Kommit fram till att kugga ner till 16 är "standard". Då detta redan var gjort så undrar jag om det finns några fler bra modifikationer att göra. Akrapipor sitter det redan (osäker på mappen dock??). Säljaren kunde inte besvara detta tyvärr. Får lista ut sen om det är orginalmapp eller akra. Tycker den dör rätt tidigt ibland dock, runt 9000-9500 varv? ser jag fel eller är det så det skall vara
En sak som jag verkligen gillar...vilket ljud!! mellangasar konstant bara för att höra vid korsningar, stopp osv...
Jag hoppas på en bra säsong och att man får träffa andra duke ägare!
Lägger in några Peppa bilder från -08 ..inte muntert väder precis just nu
Bilder värmer
Kör några ni me
Mvh
Sköna bilder Micke!
Idolbild på Sixx från Midlanda.
http://www.nudel.se/midlanda/
Vilka har bokat vad i sommar?
/A
Någon som gjort större mods än drevning i vinter?
/A
Vilka har bokat vad i sommar?
/A
Köpt på Claessons måntro?
Den hojen har man ju kört några gånger Det är en polare till mig som ägt den sen den var ny. Han heter ramsned här på sporthoj så har du några frågor, pma honom.Japp, har åkt mellan lund och bromölla alldeles för många gånger nu.
Slog till för ett par dagar sedan. Kört ett par mil. Väldigt nöjd!
Den hojen har man ju kört några gånger Det är en polare till mig som ägt den sen den var ny. Han heter ramsned här på sporthoj så har du några frågor, pma honom.
Ja hur är det med Sviestad i år..är det fortfarande bara orginal pipor som gäller ?
Pillat på det mesta.. Roligaste blir att se hur den går med TB och "Hot-Rod-Box". Inte för att det kommer göra mig snabbare när det svänger, men hojen blir ju iaf snyggare
Har väl två på Gelleråsen samt Kemora klart än så länge. 4dagar Kemora ska bli så sjukt kul
Finns det ingen som har koll på Superduke och Akrapovic här?
Jag har också bokat Sviestad den 2 maj. Siktar på en till i augusti/september.
Fredrik
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |