Superduke-tråden

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vad gäller däck verkar 2CT och BT016 vara det gällande alternativen för SD.
QUOTE]

Kör original för -06:

Pirelli Diablo, biter i backen som en tonåring i kuddenmen håller bara ca 400 mil blandad körning.

Tacksam för däckonlines priser :tummenupp
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Jag bytte till 2CT i höst efter 600 mil. Jag bytte bara bak då jag tyckte att framdäcket (org.) fortfarande var relativt fint. Är det galenskap att göra så?

För övrigt är jag mycket nöjd med 2CT, verkar ha en mycket längre räckvidd och släpper inte lika lätt i blött/kallt väder.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Last edited:

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
För er som inte orkar surfa dit :tummenupp

Däckonlines priser:
Bridgestone BT 016 F 120/70 ZR17 TL 58W 1360,30 SEK
Bridgestone BT 016 R 180/55 ZR17 TL 73W 1769,70 SEK

Michelin PILOT POWER 2CT Front 120/70 ZR17 TL 58W M/C 1518,20 SEK
Michelin PILOT POWER 2CT Rear 180/55 ZR17 TL 73W M/C 1924,40 SEK

Hojdäck tar för samma set
Pilot Power 2CT 120/70-R17 1 304 kr
Pilot Power 2CT 180/55-R17 1 757 kr
Frakt 94 kr

Hojdäck verkar inte ha BT 016
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Vad exakt vill du veta?[/QUOTE]

Jag är grymt sugen på en R-version!
Då var frågan på sidan 235 om det fanns några andra betydande ändringar än fler hästar i motorn mellan -07 och -08.
Sen Akra-piporna!
Jag tycker dom helt cylindriska piporna är snyggast, men vad är skillnaden på dom och evo-piporna? Många har just evo (dom med svarta typ koniska ändar) fast dom är dyrare.

Tack på förhand!
/David
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jag är grymt sugen på en R-version!
Då var frågan på sidan 235 om det fanns några andra betydande ändringar än fler hästar i motorn mellan -07 och -08.
Sen Akra-piporna!
Jag tycker dom helt cylindriska piporna är snyggast, men vad är skillnaden på dom och evo-piporna? Många har just evo (dom med svarta typ koniska ändar) fast dom är dyrare.

Tack på förhand!
/David

Fråga 1 svarar jag nej. På fråga två så är det bara EVO'sarna som erbjuder helsystem tyvärr.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Mappa den med vad du kommer att köra med. Om du mappar med insatser i o kör utan så kommer den ju gå lite snålt. Och om du gör tvärtom så kommer den gå lite fett.
Fett är ju bättre för motorn än snålt så om jag inte visste vad jag skulle köra med så hade jag hade mappat utan insatser.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top