Superduke-tråden

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
För er som är däckskungar..

Original (06): Pirelli Diablo

Vad är omdömet på det?

Kul att veta som referens eftersom jag åker på det och inte har nåt att jämföra med.
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Premiärturen!!

Åhh nu är det gjort, tog en entimmes repa förut. Helt fantastiskt skönt. Det var enligt temp.mätaren på duken 14 grader varmt här i Gbg vid 3-tiden. Mumma!!!
Blev även stannad av polisen som gnällde lite för att de inte kunde se att den var påställd hos vägverket eller transoprtstyrelsen som det heter numera. De löste sig dock efter lite tjat. Hoppas nu jag haft min beskärda del av poliser för denna säsongen:krama

För er som är däckskungar..

Original (06): Pirelli Diablo

Vad är omdömet på det?

Kul att veta som referens eftersom jag åker på det och inte har nåt att jämföra med.


Jag kan fixa MAxxis däck billigt via en god vän men vågar man?
Nån som vet om de är nåt att ha??
Hör av er om ni är köpsugna!

För er som är däckskungar..

Original (06): Pirelli Diablo

Vad är omdömet på det?

Kul att veta som referens eftersom jag åker på det och inte har nåt att jämföra med.


Jag kan fixa MAxxis däck billigt via en god vän men vågar man?
Nån som vet om de är nåt att ha??
Hör av er om ni är köpsugna så kolla jag upp årets priser med honom!
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Inga rekomendationer!

Vad menar du med hårt på bana? :D Går det fort på riktigt så ska du väl upp på SuperCorsa PRO, Michelin Power Race eller liknande. Jag (som inte är snabb nog eg.) tokgillade mina SC förra året när det var varmt och fint ute. Man fick inte riktigt upp samma temp vid landsvägskörning men gott bett var det! Men i kyla eller regn var dom lika kul som oskyddat sex i Thailand :näsblod

Håller man sig mer på normal gatåkarnivå tror jag det flesta däck på marknaden duger alldeles utmärkt. En större del ligger nog i ren placebo blandat med en stor portion fjädringsinställningar och om man har rätt körteknik (klart det släpper om står på bromsen med fullt nedlägg, 2CT eller inte..), själva däcket är nog en liten del i förhållande till dessa. Men som sagt, jag är varken snabb eller expert och skodde precis på ett par Michelin Pilot Power, dom ska ju vara skitbra i både kyla & regn, har jag hört :D
 

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
Vad menar du med hårt på bana? :D Går det fort på riktigt så ska du väl upp på SuperCorsa PRO, Michelin Power Race eller liknande. Jag (som inte är snabb nog eg.) tokgillade mina SC förra året när det var varmt och fint ute. Man fick inte riktigt upp samma temp vid landsvägskörning men gott bett var det! Men i kyla eller regn var dom lika kul som oskyddat sex i Thailand :näsblod

Håller man sig mer på normal gatåkarnivå tror jag det flesta däck på marknaden duger alldeles utmärkt. En större del ligger nog i ren placebo blandat med en stor portion fjädringsinställningar och om man har rätt körteknik (klart det släpper om står på bromsen med fullt nedlägg, 2CT eller inte..), själva däcket är nog en liten del i förhållande till dessa. Men som sagt, jag är varken snabb eller expert och skodde precis på ett par Michelin Pilot Power, dom ska ju vara skitbra i både kyla & regn, har jag hört :D

Lite hårdare på bana:rolleyes: , dvs inte söndags åkning. Är absolut ingen racer. Har mest kört rad 4 innan och har aldrig upplevt detta innan (släpp på motorbroms), kan tänka mig det har med vridet att göra. Kanske var någon som upplevt något liknande.
Vill ha ett däck som e bra på lite av varje, regn inget krav. D208RR var det inget fel på, men det e alltid kul att pröva nytt, kanske SC! Alltid kul att höra vad andra upplevt.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Att det släpper vid motorbroms har förmodligen mindre med däcket, och mer med den urgrundstarka, nästintill perfekta motorn som driver dig framåt!

(Jag har upplevt samma sak om man börjar svänga in under hård broms och nedväxling (och jag är inte snabb nånstans, det handlar nog bara om att växla fel). Det är jävligt hardcore, börja uppskatta det)
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Att det släpper vid motorbroms har förmodligen mindre med däcket, och mer med den urgrundstarka, nästintill perfekta motorn som driver dig framåt!

(Jag har upplevt samma sak om man börjar svänga in under hård broms och nedväxling (och jag är inte snabb nånstans, det handlar nog bara om att växla fel). Det är jävligt hardcore, börja uppskatta det)

Jag körde min 06a med org koppling och slog till på KTM´s Slirkoppling på 07an, en jäklaskillnad i nedväxling, cykeln är helt odramatiskt och man kan slänga ner hur hårt som helst utan att det bråkar.

Väl värda kr, finns billigare alternativ om man inte "måste" ha orangekartong på kopplingen.


/A
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Att det släpper vid motorbroms har förmodligen mindre med däcket, och mer med den urgrundstarka, nästintill perfekta motorn som driver dig framåt!

(Jag har upplevt samma sak om man börjar svänga in under hård broms och nedväxling (och jag är inte snabb nånstans, det handlar nog bara om att växla fel). Det är jävligt hardcore, börja uppskatta det)

Halva nöjet med SD:n, men även med RC8:an är just möjligheten att med hjälp av motorbromsen motardsladda in i böjarna. En v-twin med stora, tunga kolvar och fet motorbroms är lättare att justera med koppling än med bakbroms i dylika övningar, tycker jag:tummenupp
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Så nu har jag oxå varit ute å gasat lite SD :banana
skön känsla å köra lite gata igen :)

undra om man ska ta sig en tur till bulten i em kanske :)

/F
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Ingen köpesadel finns tyvärr till R'en. Antingen får du köpa en till R-sadel och bygga om alt. limma sadelgummi rätt på. Eller bygga om till en "vanlig" bakdel.

Skillnader i kort:
SD 07-08 - Inga alls utöver färgalt?
SDR 07-08 - Lite mer pulver i motorn från 08.
SD VS SDR - Skiljer rätt mycket, men ändå inte :D Gå bak några sidor i tråden så hittar du det.

Tack!

Ytterligare några frågor...

Är det någon som vet om de SD med svart sving heter något speciellt eller beställer man helt enkelt en såden?

Jag har nämligen sett vanliga SD -08 med både svart och olackad sving!?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jag körde min 06a med org koppling och slog till på KTM´s Slirkoppling på 07an, en jäklaskillnad i nedväxling, cykeln är helt odramatiskt och man kan slänga ner hur hårt som helst utan att det bråka

Fast det är mkt billigare växla ner lite försiktigare då är det inga problem och kraft finns även vid lite lägre varv :tummenupp

För jag menar man behöver inte slänga i 2an när det går lika bra på 3an tex ..

Jaja , någon som vet hur det ser ut på Bulten..blött , sandigt ?

Visst ja , Tänk på att Snutarna är väldigt ivriga nu på våren när solen skiner :gnissla

Mvh
 
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Fast det är mkt billigare växla ner lite försiktigare då är det inga problem och kraft finns även vid lite lägre varv :tummenupp

För jag menar man behöver inte slänga i 2an när det går lika bra på 3an tex ..

Jaja , någon som vet hur det ser ut på Bulten..blött , sandigt ?

Visst ja , Tänk på att Snutarna är väldigt ivriga nu på våren när solen skiner :gnissla

Mvh

Försiktigare? :rolleyes: :confused: :va :dummer :7peta

Micke, åka i helgen?

/A
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
http://www.vimeo.com/3975625

:banana :Bugar :tummenupp :näsblod
inte riktigt som å köra husan i skogen :)

Phett! Grymt sköna vinklar i andra filmen, mer sånt :tummenupp

Oh, BTW, jag har också kört hoj idag :banana Blev klar för 30min sen och de blev inte mer än upp & ner för gatan nån gång.. Ursäkta språket nu, men dra åt helvete vad skönt att få köra igen :yoparty

Dock ingen tuff film att bjuda på :gråta Men två bilder på Hertigen anno 2009 finns allt. Hugger osv. kvar men det tar jag imorgon. FAN SÅ SKÖNT!!!

DSC00424.jpg


DSC00426.jpg


Halvdag imorgon sitter ju så där lagom bra till :hihi
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Phett! Grymt sköna vinklar i andra filmen, mer sånt :tummenupp

Oh, BTW, jag har också kört hoj idag :banana Blev klar för 30min sen och de blev inte mer än upp & ner för gatan nån gång.. Ursäkta språket nu, men dra åt helvete vad skönt att få köra igen :yoparty

Dock ingen tuff film att bjuda på :gråta Men två bilder på Hertigen anno 2009 finns allt. Hugger osv. kvar men det tar jag imorgon. FAN SÅ SKÖNT!!!


Halvdag imorgon sitter ju så där lagom bra till :hihi

Fi fan va fet den är.. :yoparty
hur gick det med den andra sadeln som fröken skulle åka på?!

ska pilla vidare med lite vinklar imorgon om jag hinner.
måste klura ut nä bättre ställen å fästa den på å få ut den lite mer!

/F
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Fi fan va fet den är.. :yoparty
hur gick det med den andra sadeln som fröken skulle åka på?!

ska pilla vidare med lite vinklar imorgon om jag hinner.
måste klura ut nä bättre ställen å fästa den på å få ut den lite mer!

/F

Ska slipa klart den i helgen tänkte jag, måste få den klar nån gång. Sen ska den bara in på lack så ska hon få följa med och känna på de ursinniga alp-vrålet!

Vad kör du med för kamera? Tyckte det såg riktigt nice ut :tummenupp
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Olagligt.

Solen ligger på rakt in i skärmen här på jobbet, svårt att få ngt gjort.

Det borde va olagligt att jobba när första vårsolen värmen, imorrn blir det premiär iaf.

BTW, någon som har känningar på ngn dekalfirma? Går och lurar på om jag ska trycka upp lite klibbor att marknadsföra bild/film siten med.

/A
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top