Inga rekomendationer!
Då slår jag ett slag för Bridgestones BT016 fungerar mycket bra på både bana och gata. Flera SD:s här på forumet som rullar på dessa,med mycket bra erfarenheter!
Är även lite nyfiken på Michelins nya Power One!
Inga rekomendationer!
För er som är däckskungar..
Original (06): Pirelli Diablo
Vad är omdömet på det?
Kul att veta som referens eftersom jag åker på det och inte har nåt att jämföra med.
För er som är däckskungar..
Original (06): Pirelli Diablo
Vad är omdömet på det?
Kul att veta som referens eftersom jag åker på det och inte har nåt att jämföra med.
Inga rekomendationer!
Vad menar du med hårt på bana? Går det fort på riktigt så ska du väl upp på SuperCorsa PRO, Michelin Power Race eller liknande. Jag (som inte är snabb nog eg.) tokgillade mina SC förra året när det var varmt och fint ute. Man fick inte riktigt upp samma temp vid landsvägskörning men gott bett var det! Men i kyla eller regn var dom lika kul som oskyddat sex i Thailand
Håller man sig mer på normal gatåkarnivå tror jag det flesta däck på marknaden duger alldeles utmärkt. En större del ligger nog i ren placebo blandat med en stor portion fjädringsinställningar och om man har rätt körteknik (klart det släpper om står på bromsen med fullt nedlägg, 2CT eller inte..), själva däcket är nog en liten del i förhållande till dessa. Men som sagt, jag är varken snabb eller expert och skodde precis på ett par Michelin Pilot Power, dom ska ju vara skitbra i både kyla & regn, har jag hört
Att det släpper vid motorbroms har förmodligen mindre med däcket, och mer med den urgrundstarka, nästintill perfekta motorn som driver dig framåt!
(Jag har upplevt samma sak om man börjar svänga in under hård broms och nedväxling (och jag är inte snabb nånstans, det handlar nog bara om att växla fel). Det är jävligt hardcore, börja uppskatta det)
Att det släpper vid motorbroms har förmodligen mindre med däcket, och mer med den urgrundstarka, nästintill perfekta motorn som driver dig framåt!
(Jag har upplevt samma sak om man börjar svänga in under hård broms och nedväxling (och jag är inte snabb nånstans, det handlar nog bara om att växla fel). Det är jävligt hardcore, börja uppskatta det)
Ingen köpesadel finns tyvärr till R'en. Antingen får du köpa en till R-sadel och bygga om alt. limma sadelgummi rätt på. Eller bygga om till en "vanlig" bakdel.
Skillnader i kort:
SD 07-08 - Inga alls utöver färgalt?
SDR 07-08 - Lite mer pulver i motorn från 08.
SD VS SDR - Skiljer rätt mycket, men ändå inte Gå bak några sidor i tråden så hittar du det.
Jag körde min 06a med org koppling och slog till på KTM´s Slirkoppling på 07an, en jäklaskillnad i nedväxling, cykeln är helt odramatiskt och man kan slänga ner hur hårt som helst utan att det bråka
Fast det är mkt billigare växla ner lite försiktigare då är det inga problem och kraft finns även vid lite lägre varv
För jag menar man behöver inte slänga i 2an när det går lika bra på 3an tex ..
Jaja , någon som vet hur det ser ut på Bulten..blött , sandigt ?
Visst ja , Tänk på att Snutarna är väldigt ivriga nu på våren när solen skiner
Mvh
Phett! Grymt sköna vinklar i andra filmen, mer sånt
Oh, BTW, jag har också kört hoj idag Blev klar för 30min sen och de blev inte mer än upp & ner för gatan nån gång.. Ursäkta språket nu, men dra åt helvete vad skönt att få köra igen
Dock ingen tuff film att bjuda på Men två bilder på Hertigen anno 2009 finns allt. Hugger osv. kvar men det tar jag imorgon. FAN SÅ SKÖNT!!!
Halvdag imorgon sitter ju så där lagom bra till
Fi fan va fet den är..
hur gick det med den andra sadeln som fröken skulle åka på?!
ska pilla vidare med lite vinklar imorgon om jag hinner.
måste klura ut nä bättre ställen å fästa den på å få ut den lite mer!
/F
Vad kör du med för kamera? Tyckte det såg riktigt nice ut
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA