Nickeluring
Lurig som få...
Kolla förspänningen i gafflarna. På min gamla SD var de helt felställda från fabrik, dessutom var de inte inställda lika hårt. Kolla även dämpningen så den inte är skruvad i botten.
Tack Nickeluring för tipset. Hur kändes din med fabrikens inställningar?
Kan någon vara snäll och bidra med synpunkter, information om garantier villkor eller annat? Känner trots allt ångest även om en superduke borde klara ett normalt nedslag på 2ans växel. Inte första gången jag kör bakhjul och det är ju en bushoj utan dess like.
Det låter som framfjädringen är alldeles för mjukt inställd och den har slagit igenom vilken är väldigt konstigt ..
Min va lite som nickelurings från början den stod fel men det påverkar inte nedslagen efter bakhjulsåka i den grad att den slår igenom , möjligen lite wobbel som nicke hade..
Hävda att du/han kört ner i ett potthål eller dyl så gäller säkert garatin
Sen så måste jag tillägga att framgaffeln på Sd verkar oerhört kraftig och tålig och jag har aldrig fått den att bottna under de snart 3 år jag brassat
Mvh
Superduke är den roligaste hojen som finns . Mer behövs egentligen inte sägas
effekt: ca 120-130hk karaktär: linjär
Busfaktor 10/10
Tuvängen idag och inga superdukar där sorry, Henke du var där i alla fall ett tag
Vad kan vara fel?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |