para
Ny medlem
Hej. Jag äger och kör en KTM 660 SMC men provkörde en god väns superduke idag. Det är en helt underbar hoj och så förvånansvärt lätt och rätt att köra i jämförelse med en sporthoj. Skulle jag byta ut min 660 skulle en superduke ligga bra till
Nu till det tråkiga. När jag körde hans hoj märkte jag hur otroligt lätt den var att köra på bakhjulet med, nästan lika lätt som 660n
Dessvärre när hojen nådde marken igen på 2ans växel i inte så hög fart så tyckte jag att framgaffeln slog i väldigt hårt, tänkte direkt att så hårt borde det inte kännas. Ett par 100m senare noterade jag att plasten var spräckt i 2 trekanter mot skruvarna som håller lyset i överkant.
Talade direkt om detta för min gode vän och vi har klurat på problemet men kan inte komma på något annat än att framgaffeln är för hårt ställd eller något fel på den. När han väl var hemma noterade han att gaffeln inte kändes 100 när han rullade in den i förrådet, dock märktes inget under körning.
Kan även noteras att hojen rullat ca 300mil och han hämtade den förra helgen.
Kan någon vara snäll och bidra med synpunkter, information om garantier villkor eller annat? Känner trots allt ångest även om en superduke borde klara ett normalt nedslag på 2ans växel. Inte första gången jag kör bakhjul och det är ju en bushoj utan dess like.
Mvh Jimmy
Plastdelarna kostar inte många hundringar, men det är lite meckigt att byta så det kostar mest tid. Polarens gick sönder tidigt och min är på väg att paja. Det är en vek konstruktion, men iaf inte dyr att byta.