Superduke-tråden

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Hur kändes det med nya fjädrings inställningarna då Hobbe ?

Cykeln känns smart, mjuk och fin. Känner knappt igen den mina Superdukes har alltid varit hårda och kantiga och sådär härligt uppkäftiga att köra.

Nu är den som en snäll liten BMX-cykel att svänga runt på. Mjuk i motorn och precis i fjädringen, tror att jag styvar upp den lite och kör på standard + 3 - 4 click.

/A

Tilägg:

Vi snackade aldrig om fartkameran som blinkade som en discolampa på vägen ner mot shellmacken i söndags, det va ni andra som körde som outlaws och inte jag :7peta
 
Last edited:

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
Quickshifter + shiftlight!

Installerade quickshifter samt shiftlight förra veckan:yoparty.
Testade det på bana i söndags, riktigt häftigt drag under uppväxlingarna även vid nerlägg. Man har bara en sak att tänka på :gnissla....hålla stumt på rullen, å vänta på den röda lampan.
Funkar toppen på gata oxå då det går att justera när boxen ska aktivera systemet.
 

Bifogat

  • DSC00282.jpg
    DSC00282.jpg
    206.6 KB · Visningar: 58
  • DSC00283.jpg
    DSC00283.jpg
    216.2 KB · Visningar: 72
  • DSC00284.jpg
    DSC00284.jpg
    213.3 KB · Visningar: 67
  • DSC00285.jpg
    DSC00285.jpg
    226.4 KB · Visningar: 83

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Du borde tvätta kedjan också Ne, men på riktigt då. Mer info!

Alla orkar inte tvätta/borsta kedjan med tandborste varje dag som du gör :D

Dock så blir man lite avis när man ser att din hoj glänser mer än en ny :tummenupp

Det verkar bli brassaväder till hegen :banana och det va kul sist :tummenupp
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Det verkar bli brassaväder till hegen :banana och det va kul sist :tummenupp

Västmanland Runt för min del. Som om inte det vore trist nog att köra så ska cheyen sitta bakpå.. Tror du det räcker? Nä, ska köra Hor-Hondan dessutom :brinnerup


Författa en Kedje-tvättar-skola asap.

/A

1. Ge fan i att smutsa ner den.
2. Vid ev. avvikelser eller fel, återgå till steg 1.

:tummenupp
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Västmanland Runt för min del. Som om inte det vore trist nog att köra så ska cheyen sitta bakpå.. Tror du det räcker? Nä, ska köra Hor-Hondan dessutom :brinnerup




1. Ge fan i att smutsa ner den.
2. Vid ev. avvikelser eller fel, återgå till steg 1.

:tummenupp

Mendåså.

Hm ska försöka få tag på Ragge imorrn för att få min nya mätare, måste man tröska dit cykeln eller kan man skruva själv?

/A
 

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
Coolt! :yoparty
Vad kostar en sån där?

Det finns en hel del grejer att koppla till efter eget tycke och smak.
Men grund boxen som styr allt går på ca 3500.
Det är en påg nere i skåneland som utvecklar prylarna.
För mer info. http://www.cordona.net/ , bara maila och fråga.
Helt klart värt pengarna om man kör lite bana då och då, men grymt rolig även på gata. (hade något liknande på min gamle gixxer)
Monterade allt själv ca 2tim....plug and play:banana.
 

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
Du borde tvätta kedjan också :7peta Ne, men på riktigt då. Mer info!

Det e bara vinter göra:arsele. sommar smörja.
Shiften som sitter på växel staget bryter tändningen (min 65 msek), och i flyger nästa växel.
Shiftlighten kan man ställa in som man vill, alltså vilket varvtal man vill växla på. Min tänds vid 8600 och börjar blinka vid 9600, precis innan varv stoppet slår i.
Det mest intressanta är att det går att växla även vid kurvtagningar, då hojen ej tappar drag. Men det är en sjukt härlig känsla att hålla ful gas och bara skjuta i växlarna.
Du kan köra precis som vanligt med hojen och frikoppla, allt är inställbart på boxen. Men som sagt mer ingående info på hans hemsida.
 

Henken

Guest
Jag är lite less på att köra "på känn", har nämligen bott i Sthlm sen februari och hamnar mest på stora vägar eller bostadsområden när jag kör. Det är trist!

Några vägtips? Bor rätt nära Globen.
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Jag är lite less på att köra "på känn", har nämligen bott i Sthlm sen februari och hamnar mest på stora vägar eller bostadsområden när jag kör. Det är trist!

Några vägtips? Bor rätt nära Globen.

ehh....Bulten....kanske är bekant?
Värmdö, färja till Rindö, färja till Vaxholm, Bogesundsvägen sen in till stan
Ekerö har gott om mindre vägar

Kanske du kan utveckla vilken typ av väg du vill ha och varför, anslut till onsdags eller torsdagskörningarna från Skogskyrkogården kl 18 (vet inte vilken dag de kör men det finns i Stockholmsforumet)

Fredrik
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Jädrar vilken debatt efter uppdrag granskning. :näsblod
Bra att vi inte "ligger över tanken" å inte har samma vikt/effekt-förhållande som en F1-bil, för då kunde man ju ta illa upp..

Nåväl, ska inte debattera repotaget mer här, för det är ju inte rätt tråd, men jag såg bestämt en superduke R i inslaget :yoparty Snyggaste klipp jag sett på SVT nånsin :D
 

lill-mackan

lite mera hårdrock
Gick med
14 Mar 2006
Ort
här och var
Hoj
-08 dukeR
äntligen

då var man officelt medlem utav denna fina klubb. efter några veckors väntan så har den slutligen dukit upp. 12 mil hann det bli innan regnet tog makten.

förutom akra evo som kommer om nån vecka så är det även beställt fälgstripes och tankpad :yoparty

fick den levererad med kraschpuckar då detta var det enda dom hade på hyllan utav det jag beställde. har också lite rizoma prylar liggandes som lär komma väl till hands plus att motorsågen ska fram så att man kan trixa bort pulkan som sitter baktill!

en ganska schysst onsdag faktiskt :tummenupp
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
då var man officelt medlem utav denna fina klubb. efter några veckors väntan så har den slutligen dukit upp. 12 mil hann det bli innan regnet tog makten.

förutom akra evo som kommer om nån vecka så är det även beställt fälgstripes och tankpad :yoparty

fick den levererad med kraschpuckar då detta var det enda dom hade på hyllan utav det jag beställde. har också lite rizoma prylar liggandes som lär komma väl till hands plus att motorsågen ska fram så att man kan trixa bort pulkan som sitter baktill!

en ganska schysst onsdag faktiskt :tummenupp

Grattis och välkommen till klubben!
Det blir svårare att lämna klubben för att inte säga nästan omöjligt...:rolleyes:
 

Henken

Guest
Ja, men jag är lite skeptisk till dom två mest kända pg.a. olyckor osv. Men onsdags/torsdagskörningarna var ett bra tips :)

Jag letar efter kurvig, ej livligt trafikerad väg. Det behöver inte gå fort, bara det svänger.

ehh....Bulten....kanske är bekant?
Värmdö, färja till Rindö, färja till Vaxholm, Bogesundsvägen sen in till stan
Ekerö har gott om mindre vägar

Kanske du kan utveckla vilken typ av väg du vill ha och varför, anslut till onsdags eller torsdagskörningarna från Skogskyrkogården kl 18 (vet inte vilken dag de kör men det finns i Stockholmsforumet)

Fredrik

http://www.bike.se/roadtrips/region.php?id=12

Söderut , Slingerbulten , skanssundet , sorunda , osv finns massor av vägar att brassa på och det är rätt lugnt med bilar där ;)

Mycket bra lista :) Blir att skriva ut & ge sig ut på jakt.
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Nu har ni fått ytterligare en superduke på vägarna
Grattis !
Det börjar onekligen rulla en del Dukar på våra vägar och fler lär det bli :)

På tal om rulla ..Ingen som är sugen på att Brassa i morgon Morgon/förmiddag då är det i princip tomt på bulten och kringliggande vägar ;)

Så , vad sägs ?
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Grattis !
Det börjar onekligen rulla en del Dukar på våra vägar och fler lär det bli :)

På tal om rulla ..Ingen som är sugen på att Brassa i morgon Morgon/förmiddag då är det i princip tomt på bulten och kringliggande vägar ;)

Så , vad sägs ?

Vi får se hur bakis jag blir, inviger utemöblena.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top