Superduke-tråden

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
hur ändrar man spelet på gaswiren? min är det ett glapp i innan gasen märks så att säga.
nån som vet:va
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
hur ändrar man spelet på gaswiren? min är det ett glapp i innan gasen märks så att säga.
nån som vet:va


Lossa skruven snett under gashandtaget och spänn den lite bara. Har för mig att det sitter en liten låsmutter som du måste släppa på innan bara.
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
WR5W i bakljus, var köpa?

Hej, puttrade ner till OK nyss och tänkte naivt nog köpa en ny lampa till bakljuset. Tji fick jag, vita och orange W5W- lampor fanns i drivor, men någon röd stod inte att finna. Snopen puttrade jag vidare till Statoil, vilket jag antog var i onödan, men "plötstligt händer det!" skvalpade omkring innanför hjälmstativet. Självklart fanns det inte där heller. Har försökt googla lite men min google-fu kanske inte riktigt räcker. Finns nå'n Superduke- broder/syster som kan peka mig rätt?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Inskickat av Micke65
Ingen annan som använder sin duke här ?

Jo, men vi har insett att det finns andra vägar än Bulten

Långtur idag upp mot Gottröra & där i krokarna. Nöjesfaktorn är såå mycket högre att åka 20mil krokväg, mot att sitta som en jojo ihop med en hög andra moppefuckon och köra samma vägsträcka om & om & om igen Dock satt hon som bestämmer bakpå så tempot går väl att diskutera

Såklart det är , drog 18mil krigel idag "torö" :banana Dock så är det få om ens någon vägsträcka man kan gasa av sig på så som på Bulten på ett någorlunda säker sätt "Polis" :yoparty


Dock satt hon som bestämmer bakpå så tempot går väl att diskutera
Så du menar ditt tempo är högre utan skjuts :arsele :D

Jaja nya tag nästa helg :banana
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag stod och velade mellan bil och hoj imorse men jag ville inte slakta däcken på motorvägen så jag tog bilen, gammal nu?

/A
 

Superduke.FKP

Ny medlem
Gick med
29 May 2009
Ort
Falköping
Hoj
Vit Superduke -08
Nu var alla milen borta + lite till (132mil) inför 100mila servicen på ons.
Ska bli kul att kunna piska maskinen nu utan några regler och se vad den har att bjuda på, he he.
Om man nu mot förmodan skulle vilja ha mer pullver, är det då nya pipor som gjäller eller finns det andra metoder.
 

Devil_driver

Pain is temporary, glory last forever
Gick med
30 May 2009
Ort
SuperDuke City
Hoj
Superduke, Husaberg 501 FC < 4sale

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
Nu var alla milen borta + lite till (132mil) inför 100mila servicen på ons.
Ska bli kul att kunna piska maskinen nu utan några regler och se vad den har att bjuda på, he he.
Om man nu mot förmodan skulle vilja ha mer pullver, är det då nya pipor som gjäller eller finns det andra metoder.


Acra (pipor) + mapp, gör :banana. Filter samt lite insugs modar ska hjälpa till oxå.
 

Devil_driver

Pain is temporary, glory last forever
Gick med
30 May 2009
Ort
SuperDuke City
Hoj
Superduke, Husaberg 501 FC < 4sale
Ljusbild

Hej igen!

Kan tänkas att det blir lite frågor framöver som nybliven SD-ägare. Ni verkar ha koll!

Har använt mig utav sökmotorn utan någon större framgång så jag postar här igen.

Hojen fick en 2 på besiktningen, ljusbilden var inte ok och dom lyckades inte justera den på plats. Nu var det inte jag som var på där utan förra ägaren och han trodde att det lilla skruvhålet under lyktan var till för justering? Men denna verkar alltså inte ha fungerat.

Känner någon igen detta? Något som gått sönder, hoppat ur? Ska självklart riva grejorna imorgon men ville höra mig för först.

// Tom
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Jag sitter o letar som faen efter en lämplig hoj, o man höll ju på och vika sig dubbel när man såg den där komma ut.

Vad tror ni förresten: Köpa sprillans 08:a för 99000:- eller en 08:a 500 mil och acra pipor för 94000:- Kan bli affär till helgen känner jag...
Men vad verkar mest förnuftigt?
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Hej, puttrade ner till OK nyss och tänkte naivt nog köpa en ny lampa till bakljuset. Tji fick jag, vita och orange W5W- lampor fanns i drivor, men någon röd stod inte att finna. Snopen puttrade jag vidare till Statoil, vilket jag antog var i onödan, men "plötstligt händer det!" skvalpade omkring innanför hjälmstativet. Självklart fanns det inte där heller. Har försökt googla lite men min google-fu kanske inte riktigt räcker. Finns nå'n Superduke- broder/syster som kan peka mig rätt?

Nu har jag kollat på biltema också, ingen lycka där heller. Bara jag som fått en trasig bakljuslampa?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Vad tror ni förresten: Köpa sprillans 08:a för 99000:- eller en 08:a 500 mil och acra pipor för 94000:- Kan bli affär till helgen känner jag...
Men vad verkar mest förnuftigt?

Hur ser budgeten ut i övrigt? En SuperDuke med akra är ju bra mycket trevligare i mina ögon. Men har du pengar över till pipor så är ju en ny hoj det självklara alternativet :tummenupp
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
4 pass på Go-cartbana känns i kroppen, ska man våga sig till ett sånt där gym?

Om någon får tag på Ragnar idag så fråga gärna om min nya mätare.

/A
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Jag sitter o letar som faen efter en lämplig hoj, o man höll ju på och vika sig dubbel när man såg den där komma ut.

Vad tror ni förresten: Köpa sprillans 08:a för 99000:- eller en 08:a 500 mil och acra pipor för 94000:- Kan bli affär till helgen känner jag...
Men vad verkar mest förnuftigt?

Jag skulle gå på 08an med akrapipor... då har du lite pengar över att köpa kraschpuckar för.
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Jag sitter o letar som faen efter en lämplig hoj, o man höll ju på och vika sig dubbel när man såg den där komma ut.

Vad tror ni förresten: Köpa sprillans 08:a för 99000:- eller en 08:a 500 mil och acra pipor för 94000:- Kan bli affär till helgen känner jag...
Men vad verkar mest förnuftigt?

Lägg ett bud på den nya 08:an med akrapipor och puckar. Dom vill ju garanterat sälja hojar i dessa tider. Tror nog dom går ner i pris på tillbehören när du köper en ny.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top